Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 491

Forumkategorier

Användare Inlägg  
caughtbock2010-01-27 17:46
Antal inlägg: 7699

Om jag hade haft en riktigt bra idé hade jag hållit den för mig själv. :P

Tinna2010-01-27 17:47
Antal inlägg: 20250

"Hur många av medlemmarna här inne kan känna igen sig i detta med att tänka och klura på lösningar till problem, att ha huvudet fullt med idéer och potentiella uppfinningar...?"

Jag! :)

stefanf2010-01-27 18:25
Antal inlägg: 1744

Jag har många idéer och det ramlar ständigt in fler. De mesta är odugliga och resten kräver en massa tid och energi att utveckla.

En idé som jag dock gärna delar med mig av (och ser att någon annan utvecklar, förädlar och tjänar pengar på) är en mjukglassmaskin för hemmabruk.
Det finns inga rimliga hinder för att bygga en sån och den skulle sälja i enorma mängder. Ingen barnfamilj skulle vara utan (och många andra skulle ocskå köpa). I stil med Soda Streamern, tror jag.

Min gissning är dock att det redan finns något patent eller så, någonstans, men att det köpts av någon som tjänar mer på att sälja professionella maskiner (som givetvis kommer att sälja mindre om folk har egna)..

Kom ihåg vem ni hörde det av först.. (men sprid gärna idén tills den når någon som kan/orkar förverkliga den).

Ebbolina2010-01-27 18:38
Antal inlägg: 5

Jag har en uppfinning på gång :)

Guldplate2010-01-28 13:12
Antal inlägg: 1212

Jag håller med Caughtbock om att har man en riktigt bra idé så ska man hålla den för sig själv tills man utvecklat och skyddat den. Reglerna för att ta patent och skydd för saker och ting är ganska hårda samt att det är onödigt att skapa sig konkurrenter innan man själv har kommit en bit på vägen. =)

mrperfect2010-01-28 13:32
Antal inlägg: 11437

jag vill ha problem som måste lösas, jag ser sällan problem i saker och ting- utan bara lösningar :))

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?