Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 491 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Torskmacka | 2010-01-27 21:51 | |
![]() | Killar borde också få ha burka. | |
| marmotte | 2010-01-27 21:55 | |
![]() | Burka hör inte hemma i en modern demokrati. Kvinnor skall inte behöva känna att deras kroppar och ansikten är skamliga och måste döljas. Man får ta sig till Saudiarabien el annat land där burka accepteras ifall man absolut inte kan tänka sig att låta bli att bära sådana plagg. Jag tror att det behövs ett förbud för att denna förnedrande tradition skall kunna brytas. Negerslaveriet förbjöds trots att mängder av slavar ville stanna hos goda massa. Var det kränkande för de slavarna att de blev fria medborgare mot sin vilja?? | |
| janne121212 | 2010-01-27 21:57 | |
![]() | zmurfy du verkar inte förstå förtrycket som ligger bakom detta | |
| 655556 | 2010-01-27 22:03 | |
![]() | Burkadebatten är så pesudo. De större samhällsproblem som finns i samband med invandrares utanförskap och/eller brottslighet har sällan något med religion eller religiösa symboler att göra, man skulle nästan kunna säga att det faktiskt råder ett omvänt proportionellt samband däremellan. Det här är alltså knappast en integrations- eller migrationsfråga, utan snarare en fråga om religionsfrihet, det skall man ha klart för sig. Jag är personligen inte jättemån om religionsfriheten eftersom man inom kontexten för just en religion tycks kunna försvara sig med att man just håller på med en religion och att man har rätt till detta. Yttrandefriheten torde täcka det mesta, t.ex att man får ogilla bögar, detta skall man inte vara tvungen att säga ur ett religiöst perspektiv. Det ska finnas rättigheter och förbud för alla, inga jävla specialfall för religioner. Med det sagt ser jag positivt på den potential t.ex islam har som stävjare av dekadens och anarki bland invandrarungdomar. | |
| Stinatorsken - Ej medlem längre | 2010-01-27 22:17 | |
![]() | Förstår inte varför människan inte har höju.t sig över religioner ännu. | |
| Hillegnu | 2010-01-27 22:33 | |
![]() | Det borde vara ett krav att mannen till kvinnan som "väljer" burka även ska ha en. Då kan debatten plötsligt bli intressant....eller inte uppstå ens | |
| janne121212 | 2010-01-27 22:34 | |
![]() | Burkan har uppenbart inte heller med någon religion att göra, enbart männens önskan att förtrycka kvinnorna, ha sina ägodelar under uppsikt. Jag tycker inte att vi kan acceptera ett sådant synsätt i vårt samhälle. | |