Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lycopersicon | 2010-02-06 11:48 | |
![]() | Klagar på grannarna ovanpå för att de kastar ut sina fimpar så de hamnar på min balkong. Jag gav dom dessutom ett askfat i julklapp med ett käckt julrim att de skulle använda denna varje gång så jag slipper plocka fimpar på min balkong :) | |
| MP3 | 2010-02-06 12:02 | |
![]() | När man är höggravid gör man en hel del pensio-grejer.. Stånkar sig upp ur soffan, klagar på stela leder, får någon annans plats på t-banan, vaknar 04.30 och hoppas att det är morgon.. :) | |
| miss_ztar - Ej medlem längre | 2010-02-06 12:11 | |
![]() | Det är ju bara att kolla i tråden om melodikrysset vilka det är pensionärsvarning på!!! :D | |
| garder | 2010-02-06 12:24 | |
![]() | höja ögonbrynen åt unga tjejer som verkar ha glömt ta på sig kjolen! | |
| CarlXVII | 2010-02-06 12:31 | |
![]() | Läsa tidingen med dödsannonserna före sporten | |
| skrabban | 2010-02-06 12:45 | |
![]() | Jag är pensionär nu. Min pensionärsvarning är att gå på mötesplatser för äldre och sittgympa. | |
| Bitte - Administratör | 2010-02-06 12:47 | |
![]() | Ja den var ju kul eller hur ,, anser inte att melodikrysset har nått med ålder att göra Bitte | |
| LisaLong | 2010-02-06 12:50 | |
![]() | Jag vet att TS menade denna tråd mest på skoj. Men för att få lite allvar i det anser jag det är lite "fel" att kalla vissa saker för panchisvarning. Det är väl kanske snarare så att olika människor tycker om olika saker. CarlXVII kanske det beror på att äldre vet att dom närmare sig just döden? När människan är "yngre" lever man för alltid och tänker inte alls på samma sätt som människor med ett långt liv bakom sig. miss_ztar tygkassar är jätte bra, tur att äldre tänker på miljön;) Och jag har också halva priset leendet fast jag ej är pensionär. För att återgå till "det roliga" med denna tråd anser jag panchovarning är att endast dricka 1 glas vin på en fest. Att permanenta håret med stora spolar och ej tona det fast det är grått. Rabatthäften i affären. Fippel med pengarna när dom ska betala. Sen anser jag att panchovarningar även kan utfärdas på människor runt 20-30:) | |
| miss_ztar - Ej medlem längre | 2010-02-06 12:58 | |
![]() | Men herregud!! Ta inte åt dig då om du inte anser det, Bitte! Inse att det är en kul tråd, men du har väl lite pensionärstorr humor då kanske.. ;) Jaja, spring till mouche nu och skvallra så jag får smäll på fingrarna. DET om något är det pensionärsvarning på... | |
| Bitte - Administratör | 2010-02-06 13:03 | |
![]() | Rent seriöst så anser jag att det inte finns pensionärs varning på nått, en dramaten kanske en ung människa använder för att man har problem med ryggen ,, kläder för att de är sköna och praktisk, mm, mm Tygkassar för att spara på miljön , Ja jävlars jag är nog en riktig torr pensionär på snart 50 år Och visst jag förstår de leksamma i tråden men har väl dock rätt att svara utifrån mina funderingar eller ?? Bitte | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-02-06 13:06 | |
![]() | Kom igen Bitte... gaggsnöre till glasögonen? Isbroddar på skorna? Pensionärskort på tunnelbanan? Höftledsoperation? Middag bestående av kattmat? Vi måste väl få fira ålderdomen med att hylla pensionärerna och dessutom få visa att vi är med er genom våra egna handlingar. Jag t.ex. skriver påminnelselappar om att skriva påminnelselappar, det är min tribute till den person jag kommer att vara i framtiden, äldre och något mycket mer glömsk än idag! :) | |
| Maja G | 2010-02-06 13:27 | |
![]() | Jaha, nu har jag kommit hem från köpcentret A6. Blir alldeles snurrig av att gå där. För mycket folk och konstig luft...Varning,varning!:) ) Funderade lite på att döpa om tråden till "Mogenvarning" eftersom det är många som anser att pensionärsvarning var ett fel ord... Det här med melodikrysset har jag förstått att det är en känslig punkt..Skojar bara lite om det, men ber så mycket om ursäkt om jag har trampat någon på tårna.. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-06 13:31 | |
![]() | Jag tycker det är en kul tråd i synnerhet om man ser den från den komiska sidan som den är ämnad för. Kanske är det pensionärsvarning på att tappa humorn? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-02-06 13:40 | |
![]() | Ja, håller med om att problem med att uppfatta ironi är en pensionärsvarningsgrej. Och arga insändare som man skriver under med "Vän av ordning". Själv sover jag med strumpor på, det är också lite mossigt. | |
| Minta | 2010-02-06 13:41 | |
![]() | Min pensionärvarning är att jag tycker det är toppen att ligga i soffan och se på tv och tycka att allt var bättre förr. När man tycker att unga människor är oempatiska och svåra att förstå sig på och när de tittar på en med ett enormt avstånd i blicken. | |
| Minta | 2010-02-06 13:41 | |
![]() | Jag trodde att jag var ensam om att sova med strumpor på. | |
| Tess 08 | 2010-02-06 13:42 | |
![]() | Huuuuu... Jag känner att jag har någon form av pensionärsvarning! Jag gillar inte att gå på krogen (för ofta). Någon gång per år räcker, annars blir jag allergisk.... :) Mamma blir snart pensionär och brukar (försöka) lösa melodikrysset... ved betyder DET?!?!?!? *ASG* Ja, jag inser att jag blir nog pensionär långt före min tid, men jag har jäkligt kul under tiden!!! | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-06 13:46 | |
![]() | Jag var nog mer pensionärsaktig som ung faktiskt. Det är därför jag är en sådan rebell nu istället. (Jag sov också ofta med strumpor på förr. Det var innan jag inhandlade mitt superdupervarma duntäcke. Rob <3 superdupervarmt duntäcke). | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-06 13:51 | |
![]() | Melodikrysset var kul på 80-talet. Nu suger det ju. Så jäkla segt. :-) | |
| LisaLong | 2010-02-06 13:56 | |
![]() | miss_ztar man behöver väl inte vara otrevlig för man vill prata om det på ett allvarligt sätt också. | |