Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 746

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mindymoo2010-02-07 01:05
Antal inlägg: 1743

Har undvikit hallon (möjliga calicispridare) i flera år, i tårtor, kafékakor, desserter o s v, eftersom man ju inte vet varifrån hallonen kommer. Och skott och groddar (möjliga salmonellaspridare) äter jag bara på bra restauranger /de bör ju vara noga med sitt rykte och slarvar inte med sånt/, eller om jag själv sköljt dem.
Tur man är veggie och inte äter skaldjur och köttfärs och sånt...

henrik_l2010-02-07 02:59
Antal inlägg: 918

Vintern är nog värre än kräksjukan.

TomasLeonard2010-02-07 03:16
Antal inlägg: 1563

Jag har fått den 2 ggr, den går över ganska fort men visst är den obehaglig rejält obehaglig men bara i kort stunder då man kräks och torr-kräks 3 ggr så det sticker i halsen tårarna sprutar, men sen man uppskattar ett iskallt glas juice el. vadsomhelst på ett annat sätt+ det går över fort en natt vaken med lite attacker av olika art + frossa.

TomasLeonard2010-02-07 03:19
Antal inlägg: 1563

Ont i magen,kräkattacker, diarre och frossa (oväxlande kall och varm).

ankanka - Ej medlem längre2010-02-07 08:33
Antal inlägg: 211

haha håller med henrik_l :D

cutie8 - Ej medlem längre2010-02-07 09:35
Antal inlägg: 59

vinterkräksjukan är riktigt jobbig. Har den just nu. Har aldrig varit så trött i kroppen som jag är nu. :(
Men men det går över men det är inte trevligt.

gnill2010-02-07 09:36
Antal inlägg: 1942

Har just varit magsjuk (ej vinterkräksjuka) och det är inte kul, men som någon annan skrev så tror jag att de som säger att det inte är så farligt har haft just vanlig magsjuka (som också går så här års). För 4 år sen hade jag vinterkräksjuka och jag tycker nog att det var lite av en nära-döden upplevelse, med den skillnaden att man _vet_ om att man inte dör av det (men nog kändes det så). Man blir helt utmattad, spyr upp gallan flera gånger om (och fortsätter göra det även när det inte finns galla kvar). Konvulsionerna är otroligt starka och hela kroppen och ryggen värker av just våldsamheten i uppkastningarna. Har också varit matförgiftad en gång för 25 år sen och det var ungefär likadant. Däremellan bara "vanliga magsjukor" som ifs är hemska nog.

gnill2010-02-07 09:37
Antal inlägg: 1942

cutie: är du säker på att det är vinterkräksjukan och inte bara vanlig magsjuka. Vid vinterkräksjukan skulle jag säga att sannolikheten att man pallar att koppla upp sig och skriva nåt på Betas forum är mikroskopisk.

cutie8 - Ej medlem längre2010-02-07 10:00
Antal inlägg: 59

gnill: inte om man är inne på dag 5 med feber och matthet.

Nasty Nimrod2010-02-07 14:35
Antal inlägg: 1063

Hur skulle man bli deffad, man blir väl bara smal? Eller är alla kräkreflexer en intensivträning av magmusklerna?

*Inte drabbats än, peppar peppar*

valia2010-02-07 15:05
Antal inlägg: 15

Men alla dessa magsjukor som gått i alla år, är det vinterkräksjukan?
Eller är det ngt nytt?
Har inte lyckats hitta ngn förklaring.
Är det bara namnet som är nytt?

ArgsintEva2010-02-07 15:37
Antal inlägg: 248

Undra om jag är immun ???
Har barn som varit magsjuka..man har torkat spyor å annat....
Minns bara en gång när jag var barn....vi var i Ungern och jag hade ätit en massa aprikoser....då blev jag sjuk...Riktigt MAGSJUK...
Sen en gång som tonåring och då misstänker jag att det var sardiner..
Peppar Peppar jag har klarat mig från det hitintills....får jag tillägga...

Tycker synd om dom som blir så sjuka....
Det är för j*ligt att bli helt utslagen även om det bara är för 1 -2 dagar..
Dom dagarna kan kännas långa förmodar jag.....

Jag tror att det handlar om att en del har "järnmage"....eller nåt..
Tarmfloran ?

Är ingen expert har bara funderingar...

ercama2010-02-07 16:01
Antal inlägg: 92

Något mer som jag har hört att man ska undvika är när restauranger kryddar maten efter tillagningen, tex på pizzan

callerina2010-02-07 17:40
Antal inlägg: 65

jo det stämmer argsintEva. Vissa saknar eller har nåt enzym (jag vet inte vilket) som gör att man inte är mottaglig för magsjukdomar a la bacill. Jag är en av dem. Har aldrig drabbats av magsjuka. Däremot kan man ju bli matförgiftad. Men det är en annan sak.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?