Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 928 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| annelille | 2010-02-07 12:48 | |
![]() | ....förstår inte robs triumf...... att f-kassan bestämmer sjukdomar är sanningen.... du kan vara 100 % sjukskriven men inte få sjukpenning eftersom f-kassan anser att du inte är sjuk, .... | |
| Tigera | 2010-02-07 12:50 | |
![]() | annelille: Det kan vara jag som har fel, men jag tolkar Robs inlägg som ironi, därav mitt inlägg under hans - som alltså också var ironi. | |
| Satyra | 2010-02-07 12:52 | |
![]() | moss_ztar - "Att gå in i väggen är ju bara en populär grej, det finns inte heller anser jag!" Vad är det du anser inte finns, menar du? Utbrändhet? Att kalla det för att "gå in i väggen" känns ju dock lika utjatat som uttryck som att kalla all "normal" oro för ångest, men ATT det finns både svårt handikappande ångest och att man KAN köra slut på sig själv fysiskt och mentalt tills man inte längre fungerar - DET är då inget påhitt, det kan jag försäkra dig om. Och Rob:s uttalande tog i alla fall jag som ironi mot att man tydligen SKA vara i det blå, fast åt andra hållet, nämligen genom att låtsas som att sjukdomar överhuvudtaget inte existerar, eftersom FK inte vill godkänna sjukdomar som sjukvården anser är det. Men jag kanske tolkade det fel? :-O | |
| Satyra | 2010-02-07 12:55 | |
![]() | annelille - Precis som Tigera tolkade jag också Rob.s inlägg - han menar som du menar alltså, angående det sjuka i att FK ska bestämma ÖVER läkarna om man ska anses vara sjuk eller inte. Tror jag han menade i alla fall! ;-) Nå Rob, hur menade du egentligen? :-) | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 12:58 | |
![]() | ".. du kan vara 100 % sjukskriven men inte få sjukpenning eftersom f-kassan anser att du inte är sjuk, " Och det är givetvis åt helvete fel. Men FK jobbar bara på direktiv från regering och riksdag. Vi får hoppas att sossarna river upp alla idiotiska beslut när de får riksdagsmajoritet i höst. Jag är för en sträng kontroll av de sjukskrivna. Men är man sjuk då ska man fan ha ersättning från FK. | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 12:59 | |
![]() | Ungefär så menade jag. :-) | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:00 | |
![]() | Att leva med en dold sjukdom som inte syns på utsidan ger alltid upphov till människors ifrågasättande:-( Men vad är det som stör dom undrar jag? Är det överlevnadbidraget som man får varje månad? Utanförskapet som man får av att gå hemma? | |
| miss_ztar - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:01 | |
![]() | utbändhet är väl något man själv ser till att bli, oftast genom sin egen hemmasituation har jag fått höra både av läkare och utredare på FK. Att skylla det på jobbet och vilja vara sjukskriven för det är något som jag anser är fel, ja! Byt hemsituation istället. Med hemsituation menar jag lat man/pojvän, lata barn, ta på sig för mycket ansvar, viljan att ha det perfekta hemmet osv osv osv.. alltså jobba ihjäl sig hemma där man egentligen ska samla sina krafter! Men nu var det just elallergi jag ville ha svar på, tack, är det en sjukdom eller hittar de bara på? | |
| Satyra | 2010-02-07 13:02 | |
![]() | Rob - Orkar inte ge mig in i politiska diskussioner här, men jag hoppas du har rätt, Är dock inte alls så säker på att de blå kommer förlora valet. Så hög tro har jag dessvärre inte på människors tanke/slutsatsförmåga. :-O ;-) | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:03 | |
![]() | Just det, vi är svenskar. Vi diskuterar inte politik, för då blir det dålig stämning. :-) | |
| regression | 2010-02-07 13:06 | |
![]() | Miss_ztar: Man kan utesluta att elallergi finns ''på riktigt'', eftersom det inte finns några el-allergen. Däremot kan det teoretiskt finnas elöverkänslighet -- dvs. människor som känner obehag när de vistas i miljöer med mycket elektricitet. Dubbel- och enkelblinda försök har dock inte kunnat fastslå att det finns någon som helst koppling mellan faktiska elektromagnetiska fält (EMF) och symptomen. Däremot har man påträffat fysiska symptom hos människor som tror att de utsätts för EMF. Jag tycker att det är viktigt att kognitiv beteendeterapi sätts in tidigt i sådana här fall. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:06 | |
![]() | Jag tror absolut att det finns elallergi. Om man vill fejka en sjukdom för att vara sjuksriven så borde det finnas lättare sjukdomar än elallergi att ta till. | |
| Satyra | 2010-02-07 13:09 | |
![]() | miss_ztar - "utbändhet är väl något man själv ser till att bli" :-O OJ, vet du - jag tror det är bäst att jag ignorerar det du säger kring detta för annars blir jag bara förbannad och jag har ingen lust att bli det idag ... :-O ;-) Men utifrån det uttalandet kan du nog gissa att jag inte alls håller med dig i alla fall. Och angående elallergi så kan jag inte uttala mig om ifall det är på riktigt eller påhittat. Men jag ogillar överhuvudtaget att ifrågasätta sådant, det anser jag att läkarvetenskapen får göra. Jag har inte en susning, utifrån mina begränsade anatomiska/medicinska kunskaper. (som ändå är bra mycket högre än de flesta andra amatörers faktiskt. ;-)) Känner i övrigt som BrokenString angående "dolda sjukdomar" - vad är det som är så provocerande för omgivningen egentligen? Avundsjuka, eftersom man inte tror på att personen i fråga ÄR sjuk? ... | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:12 | |
![]() | Vet inte om "allergi" riktigt är en adekvat benämning. Men även jag tror att det finns personer som är överkänsliga mot el. Kanske sker någon slags kortslutning då ju även kroppen och hjärnan hela tiden skickar ut små elektriska signaler. Jag vet inte, jag bara spånar. Men som sagt, det lär förekomma personer som mår dåligt av överexponering av el - man kan bli sjuk av det mesta, om man har otur. | |
| Satyra | 2010-02-07 13:12 | |
![]() | Rob - "Just det, vi är svenskar. Vi diskuterar inte politik, för då blir det dålig stämning. :-)" Mm, så är det ju - dock är jag väldigt, väldigt politiskt intresserad själv och har periodvis, sedan 15 års ålder, även varit aktiv politiskt så ... JAG har inget emot att diskutera det i stort. Nu handlade det enbart om min egen ork i dagsläget. Orkar inte bli så ivrig/frustrerad/irritera d som jag ofta blir i sådana diskussioner, det tar för mycket energi helt enkelt. ;-) | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:13 | |
![]() | Jag försöker dölja att jag är avundsjuk. Sorry... :-) | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:15 | |
![]() | Nä, Satyra, jag orkar inte heller stå på barrikaderna idag. Det är ju söndag. Måste samla kraft tills kneget imorgon - man är ju inte tjänsteman. ;-P | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:15 | |
![]() | Om man istället väljer att kalla det för elfobi så kanske det blir lättare för vissa att acceptera, inte många ifrågasätter en klaostrobikers symptom. | |
| Satyra | 2010-02-07 13:16 | |
![]() | "Vet inte om "allergi" riktigt är en adekvat benämning." Håller med - om man bytte ordet "allergi" mot något annat så skulle det nog inte bli så förvirrande för många ?!? ... | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:16 | |
![]() | *klaustrofobikers* | |