Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 914 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Virvelie | 2010-02-09 22:57 | |
![]() | Jag har tappat förtroendet för "dataexperterna" på min ort. De tar bra betalt för ingenting, då kan jag göra det själv. Tack Odin, ska testa det. | |
| Virvelie | 2010-02-09 23:03 | |
![]() | När jag väljer "justera för bästa prestanda" tar den bort alla bockar. Det enda som känns konstigt då är att jag bara får med mej konturerna av en ruta när jag flyttar den, och sen kommer rutan när jag släpper. Men jag kan inte räkna ut vilken ruta jag ska bocka i för att det inte ska bli så. | |
| Virvelie | 2010-02-09 23:08 | |
![]() | Vad är växlingsminne? Kan det ha nåt med saken att göra? När jag tar bort bocken på alla rutor utom "visa innehåll... " hänger skärmen ändå inte med... Nu orkar jag inte krångla mer ikväll. Tack för hjälp, ska försöka leta mera i morrn. Natti natt! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-09 23:11 | |
![]() | Elektroinjengör har jag aldrig hört talas om. | |
| Satyra | 2010-02-09 23:12 | |
![]() | Är det inte grafikkortet som gör att det blir på det där viset? Trodde jag, men jag är ingen expert heller. Jag skulle hur som helst prova att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet! ;-) | |
| molusken - Ej medlem längre | 2010-02-09 23:12 | |
![]() | Du får väl googla Anneli, det du ju såå bra på !! Men stava rätt då.... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-09 23:18 | |
![]() | Så intresserad är jag inte av examina av olika de slag,molusken. | |
| molusken - Ej medlem längre | 2010-02-09 23:20 | |
![]() | nej, och jag tror ingen här är intresserad av att du aldrig hört talas om elekroingenjörer!! | |
| Sporten4 | 2010-02-09 23:24 | |
![]() | Läs mina inlägg virv. Hur uppstod ditt problem? Plötsligt? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-09 23:25 | |
![]() | Nej,men uppmärksamma inte dom som är ointresserade då. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-09 23:25 | |
![]() | Nej,men uppmärksamma inte dom som är ointresserade då. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-09 23:33 | |
![]() | Min bror är ingengör..och inte jag så det är lite känsligt för mig. | |
| paspa | 2010-02-10 00:06 | |
![]() | Jag tycker det låter som överhettning. Jag har haft liknande symptom flera gånger förut, och då har orsaken varit torkad (och därmed verkningslös) kylpasta på cpun eller avliden fläkt på grafikkortet. Det kan självklart vara något mycket enklare, men det är min spontana tanke... | |
| mrperfect | 2010-02-10 00:13 | |
![]() | 1: för lite arbetsminne? 1,5: Kan en minnesmodul ha dött? 2: inte defraggat datorn på fem år? 3: en massa virus eller annat olämpligt? 4: ibland blir datorer korrupta och vissa funktioner bara försvinner, exempelvis musplattan på en bärbar dator -> ominstallation behövs 5: explorer är inte känt för att vara världens mest stabila webläsare... | |
| Virvelie | 2010-02-10 00:17 | |
![]() | Har fått hjälp att formattera datorn, just för att tömma den helt på allt skräp. Använt utrymme är knappt 8 Gb och ledigt 48 Gb. Det här uppkom efter formatteringen, så ja, plötsligt. Markören där jag skriver blinkar också irriterande... Känns som att det är inställningar, jag vet bara inte vilka... | |
| mrperfect | 2010-02-10 00:20 | |
![]() | Men då är den ominstallerad ? om man bara formatterar den så försvinner ju operativsystemet och man måste installera allt igen ( bara för att klargöra vad vi "pratar" om.. ) | |
| mrperfect | 2010-02-10 00:22 | |
![]() | Ifall någon hårddisk innehåller felaktiga..vad heter det,"ytor" ? Så kommer en defragmentering att se till att dessa inte används...om man bara gör en formattering så kommer ju datorn att tappa den informationen, och försöker man installera på n sådan hårddisk så går det åt skogen..bara som ett exempel... | |
| Satyra | 2010-02-10 00:29 | |
![]() | Virvelie - ursäkta att jag tjatar, trots att jag är amatör, men ... har du uppdaterat grafikkortets drivrutiner nyligen? ;-) | |
| odin - Administratör | 2010-02-10 11:01 | |
![]() | Virveli, att inte rutan syns medan du drar den är för att optimera prestanda, dvs windows borde kännas mer responsivt. När du drar fönster och det blir "många" så tyder det på prestandaproblem. | |
| Filurflizan | 2010-02-10 11:09 | |
![]() | Det är som satyra säger .. tror jag , för jag ahde samma efter jag ominstallerat , du måste lägga in drivrutiner , eller leta på dom på nätet - så borde det funka ! | |