Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 746 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-02-10 12:22 | |
![]() | mrperfect: Nu vill jag inte vara petig men det är nog SL du ska vara arg på inte SJ. | |
| apbur | 2010-02-10 12:32 | |
![]() | Jag har aldrig haft några dåliga erfarenheter av SJ, faktiskt. Sen kan jag tycka att deras prissystem är väldigt märkligt. Har råkat ut för förseningar där jag missat bergslagsbanan och fått åka taxi massvis med mil, som SJ bekostat. Kommit på tåget med två katter och en hund utan att ha platsbokat. Egentligen borde de skakat på huvudet och bett mig gå av men har istället flyttat på andra resenärer för att jag skulle få plats i djurvagnen. Det kan ju bero på min charm :) | |
| LillMumlan | 2010-02-10 12:36 | |
![]() | Efter att jag förra året blev stående mitt ute i ingenstans i fyra timmar på min resa från Stockholm till Östersund kan jag ju inte direkt säga att jag varit annat än bitter på SJ...! Men! I förra veckan bestämde jag mig ändå för att ge SJ en ny chans, detta trotts att jag var extra skeptiskt till vintervädret...! Jag skulle åka mellan Karlstad och Stockholm tur och retur. Det var en positiv överraskning att jag på ditvägen var "bara" tjugo minuter sen. Och hemvägen blev det "bara" en halvtimme sent. Jag vet inte, men att bli glatt överraskad, trotts försening, det är lite ironiskt...! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-02-10 12:44 | |
![]() | jag är ledsen över att mitt 30-dagars kort gått att nyttja 7 dagar i januari:( so long till dom pengarna. 2-4 timmars förseningar varje dag, då inte tågen varit helt inställda. ersättningen skulle bli 25% på de outnyttjade dagarna. skandalöst faktiskt! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-02-10 12:47 | |
![]() | Ersättningarna för förseningar m.m. var bra tills SJ bestämde sig för att EU-anpassa dem. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-02-10 12:56 | |
![]() | SJ har bra och prisvärda viner i biston (snyggt jobbat Jens), men vill man ha en avec till kaffet gäller det att resa rätt dag. "Övrig dryck: Vi serverar även alkoholhaltiga drycker som öl och sprit, till exempel Baileys, Jägermeister och Cognac Grönstedts Monopol (sprit finns i sortimentet torsdag-söndag)." | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-02-10 12:59 | |
![]() | *bistron* | |
| mrperfect | 2010-02-10 13:13 | |
![]() | nephelia jo jag sa åt honom, det hjälpte inte så då tåget kom så gick jag bara iväg Pingiskillen Jag skrev faktiskt SL...för att spara på antalet trådar :) | |
| Nasty Nimrod | 2010-02-10 13:26 | |
![]() | Haha! Jo, det skulle ju vara praktiskt med en enda jättetråd... | |
| molusken - Ej medlem längre | 2010-02-10 15:21 | |
![]() | Jag tycker SJ är fantastisk! De gånger jag åkt tåg har jag bokat i god tid, minst 90 dagar innan, vilket gör att jag har åkt uppsala - göteborg till min flickvän, för endast 95:- enkel resa! Har också åkt till Kiruna från uppsala för blygsamma 354:- inkl sovvagn och jag har då aldrig varit med om att tåget inte har max 10 minuters förseningar trots att det handlar om Kiruna! Är det några som inte sköter sig så är det TiB, tåg i bergslagen!! Där går det bussar nästan varje avgång för att det är för mycket snö helt enkelt. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-02-10 15:32 | |
![]() | Det låter ju helt sjukt att måsta betala för en ny biljett!! Antingen skulle den andra ha funkat eller så skulle de ha fått betala henne en ny biljett. Bara när jag åker buss, dom gånger bussen varit sen, kanske 10 m, så har man fått åka gratis. Och när kortautomaten inte funkat så har man fått åka gratis. Jag menar, kunden har väl alltid rätt? | |