Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade71
Mobilspel
Pågående19 797

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nettan232010-03-07 23:40
Antal inlägg: 4086

Haha jag är precis så...fast målet är att allt ska vara perfekt och klart, men hur jag än gör springer jag ändå runt med en handduksturban på huvet och med bestick och glas och dittan o dattan när gästerna kommit *suck*

caughtbock2010-03-07 23:42
Antal inlägg: 7699

När jag är värdinna vill jag inte ha någon hjälp, punkt. Jag skulle nog till och med ta illa upp om någon ville hjälpa till eftersom det skulle betyda att jag inte hade allt under kontroll. Men jag är ju inte normal heller, så jag tycker att man erbjuder sin hjälp. Var inte så lat.

anneli72 - Ej medlem längre2010-03-07 23:43
Antal inlägg: 11612

Jag har gjort upp med turbanlivet..jag fokuserar på att ha kul.

nettan232010-03-07 23:47
Antal inlägg: 4086

Jo så länge man får häva i sig ett glas eller två så blir värdinne nerverna lugna igen :)

anneli72 - Ej medlem längre2010-03-07 23:49
Antal inlägg: 11612

Moa Herngren skrev en bok på ämnet!

Smultronet81 - Ej medlem längre2010-03-07 23:52
Antal inlägg: 205

slappna av! Är det i goda vänners lag spelar väl inte detta någon större roll.. Tycker inte jag iaf. Ibland är man klar i tid, ibland inte men då hjälps man åt.

Det viktiga är väl inte huruvida maten är framdukad eller ej, utan sällskapet och alla glada skratt och att umgås:)

Smultronet81 - Ej medlem längre2010-03-07 23:54
Antal inlägg: 205

Kan ibland tycka att kraven på perfekt mat o perfekt efterrätt osv går till överdrift.

Visst är det trevligt att äta god mat med vänner, men huvudanledningen är ju att ses för att ha kul ihop!

Hemtjej1232010-03-08 22:37
Antal inlägg: 24

jättekul med alla inlägg och att alla har olika syn på vett och ettikett. Jag vet vad jag gör och inte gör på kalas och då jag skall ha kalas.
Sen är det kul med olika funderingar.

Gillar iallafall inte då värden och värdinnan kommer nästan ur duchen, och far omkring stressad, då känner jag mig ej välkommen utan bara ivägen

Minta2010-03-08 22:45
Antal inlägg: 20042

Mycket beror på relationen man har till dem man bjudit hem. Jag är så nära vän med de jag bjuder på middag att det är ganska informellt och "mysigt" där vi lagar maten ihop och dricker vin. Mer formella gäster har jag sällan eller aldrig.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-03-08 22:50
Antal inlägg: 3451

Det beror ju helt på vilken slags bjudning det är, om det är nära vänner kan dom gärna få väcka mig och upplysa mig om att jag har fest.
Är det något som har med business att göra så kan man fan inte stå med rakhyveln i hand.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-03-08 22:51
Antal inlägg: 3451

Oj Jag missa Mintas inlägg.

bj-olle2010-03-20 14:58
Antal inlägg: 3350

jag ska bjuda på middag om fyra timmar och jag har inte ens gått iväg och handlat än. skäms på mig...
fast som tur är det kockduellen-style, så det reder sig nog...

Gilena2010-03-20 15:24
Antal inlägg: 7250

bj-olle - den typen av kalas som du ska ha ikväll brukar bli roligast och trevligast tycker jag! Jag är inte någon stor vän av old-style kalas.

micro1132010-03-20 15:46
Antal inlägg: 17542

Hmmm ... så om man inser att allt inte kommer vara tip topp och klart i tid, så gör man bäst i att ringa återbud till alla så man inte riskerar att uppfattas som oartig och stjäla deras tid ......

Nea - Ej medlem längre2010-03-20 16:58
Antal inlägg: 58

Jag ska ha bjuda på middag nästa fredag är nervös nu... vetefan hur det kommer gå. Ens stösta oro är ju att maten ska gå att äta...
Men mina vänner liksom jag skiter väl i tiden.. jag kan tycka att det är lite stressande att maten är klar på en gång... vill liksom hinna ta ett glas och lugna ner sig först. Och att hjälpa till med dukningen spelar inte mig någon roll..

Nea - Ej medlem längre2010-03-20 16:59
Antal inlägg: 58

att maten inte ska gå att* :)

bj-olle2010-03-20 17:48

nu har jag köpt några flaskor vin, så kan iallafall jag lägga mig i koma om det blir katastrof :)

amoma2010-03-20 17:58
Antal inlägg: 163

varför inte bara säga om man kommer innan värdinnan är klar och man inte vill hjälpa till att ojdå, jag går en liten promenad så du får tid att klä dig??? Är man sen vråluppstassad i stilettosarna får man väl vänta lite i porten eller lite diskret på altanen och hoppas på samma överseende för egen del om man nu skulle råka hamna i samma prekära situation. Vilket jag förstår att få av alla "jag vet minsann hur det bör vara" m'änniskor gör men det skulle ju kunna hända faktiskt, rent teoretiskt.

ElinSundin2010-03-20 18:40
Antal inlägg: 119

Förstår inte hur man inte kan ligga bra till när man ska bjuda över på middag. Visst, maten behöver inte vara klar, men att be gäster hjälpa till? Kan förstå att vissa tycker att det är mysigt och socialt, men det skulle aldrig falla mig in att ens fråga. Blir själv grinig om jag blir bortbjuden och någon ber mig att skära grönsaker. Ge mig ett glas vin, placera mig någon annanstans än vid köksbänken. Soffan blir bra.. med de andra gästerna.

bj-olle2010-03-20 18:49

nu när jag har fixat lite och städat lite så inser jag att det här kan vara den perfekta bjuda-på-middag-lägenhete n. 200m2 sekelskifte med gargoyler vid porten, ca 4m takhöjd överallt, skitstora fönster. just nu sitter jag på balkongen och kan precis se alperna över takåsen (och det är varmt och skönt). stort nyrenoverat kök, vardagsrum minst sagt stort nog för ett dansgolv, och då behöver man inte flytta på flygeln. om man stämmer den kan man spela valser och dansa till (och hit kommer massor med klassiska musiker, så valser blir det allt)! rökning inomhus om andan faller på och precis all köksutrustning jag kan komma att tänka på, alla möjliga sorters glas och skålar och allt möjligt (jag har letat runt lite i skåpen). dessutom finns flera rum som inte används där folk kan prata allvar eller titta lite i det överflöd av konstböcker och olikt krimskrams som är uppstaplat här och var. kaffemaskin och ismaskin.
betapetare välkomna till salzburg.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?