Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 829 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| guggee | 2010-03-16 16:01 | |
![]() | 1. Nej 2. Nej 3. Nej 4. Schampoo hos frisören eller matvaruaffären, hurvårdsprodukter oftast på någon flygplats eller i matvaruaffären. (Ursäkta en ordpolis: Det heter "Var handlar du...") 5. Ja | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:17 | |
![]() | 1. Nej. 2. Nej. 3. Nej. 4. Oftast mataffärer. Ibland HM. 5. Nej. | |
| mrperfect | 2010-03-16 17:04 | |
![]() | 1. ja 2. jag påstår det, eftersom jag aldrig skulle erkänna att det är något jag inte förstår :) 3.beror på förutsättningarna, ibland ja , ibland nej, skulle det vara säkert ohälsosamt så NEJ 4. där det är billigt 5. inte så länge jag inte har något arbete, ifall jsg får ett tillräcklig välbetalt arbete så kommer jag att strunta i priset och tänka på kvalitet och miljö | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:05 | |
![]() | 1. Nej 2. Ja... 3. Nej 4. Beror på... 5. Nej.. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:28 | |
![]() | 1. Nej 2. Nej 3. Nej 4. Där det är billigt 5. Nej | |
| Tyllestar | 2010-03-16 17:50 | |
![]() | 1. Ja. 2. Ja (har läst en del kemi) 3. nej 4. apoteket 5. klart att de som jobbar bör få lön för mödan sen vill man ju inte köpa produkter som testast på djur. | |
| Hellan63 | 2010-03-16 18:58 | |
![]() | 1. Nej 2. - 3. Nej 4. Apoteket, ICA, konsum eller på skönhetssalong minsann 5. Nej | |
| Hellan63 | 2010-03-16 19:04 | |
![]() | När man är yngre behövs inte lika mycket hudvård som på oss som är 40+, men man ser inte att läsa trots glasögon för det är så liten text. Inte bara på hudvård utan på kläder (tvättetiketten), mat (datumstämpeln) med mera. Snälla skriv med större text! | |
| Ftang - Ej medlem längre | 2010-03-16 19:18 | |
![]() | Mr perfect - är du civilingeniör och arbetslös!? Jag hoppas att du inte är bidragstagare också? | |
| Megaherz | 2010-03-16 19:20 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? Nej, inte alls 2. Förstår du innehållsförteckningen? Ingen aning, eftersom jag aldrig läst där. 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? Troligtvis, med tanke på att jag har p-stav (bieffekt: cancerframkallande, fucked up hormoner osv osv osv) och äter choklad då och då trots att jag är sviiiinallergisk... 4. Vart handlar du dina produkter? Mataffärer 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? Nej | |
| kassa | 2010-03-16 19:50 | |
![]() | 1. Ja oftast läser jag innehållsförteckningen. 2. ja på mina hudvårdsprodukter, hårvården inte allt. 3. nej 4. hudvårdsprodukter handlar jag från Rosenserien och även schampo, andra hårvårdsprodukter hos min frisör 5. nej | |
| RymdGrisen - Ej medlem längre | 2010-03-16 20:04 | |
![]() | 1. Ja 2. En del, inte allt. 3. Nej, så klar inte. 4. Alla hudvårdsprukter handlar jag på Body Shop, undantag en fotkräm som jag köper på Apoteket. Hårvårdsprodukter handlar jag på Body Shop och Coop (Änglamarks ekologiska shampo och balsam). 5. Ja, jätteviktigt! | |
| LindaSabina | 2010-03-16 22:23 | |
![]() | 1 oftast 2 inte allt 3 nej 4 internet 5 ja | |
| -Nephelia- | 2010-03-16 22:30 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? Ja, för det mesta. 2. Förstår du innehållsförteckningen? Ja, i stora drag, har läst en hel del kemi. 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? Nej. 4. Vart handlar du dina produkter? Det skiftar, men det senaste från Body Shop. 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? Bojkottar helt vissa länder. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:35 | |
![]() | 1. Ja 2. Nej :) 3. Nej 4. Ica och sånt. 5. Nej | |
| Incubation | 2010-03-16 22:46 | |
![]() | 1. Ja 2. Oftast inte 3. Nej 4. Apoteket och Lush 5. Ja | |
| Mixiplus | 2010-03-16 23:10 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? Det händer. 2. Förstår du innehållsförteckningen? Ja, i egenskap av kemist och toxikolog är jag rätt insatt. Men ofta har ingredienserna namn som inte existerar utanför företagets terminologi. 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? Allt är gift, endast dosen avgör när det är giftigt. Det är fråga om exponeringsnivåer och om alternativen är bättre. Av intresse kan vara den mycket förhöjda cancerrisken samt frekvensen med överkänslighet/allergi bland gruppen Frisörer/skor. 4. Vart handlar du dina produkter? VAR (inte vart). Willys har ett tillräckligt gott sortiment för mina behov. 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? Ur hälso- och kvalitetsaspekt nej. Ur moraliska aspekter ja. | |
| MaadMaxx | 2010-03-16 23:11 | |
![]() | 1. Brukar du läsa innehållsförtckningen på dina hud och hårvårdsprodukter? -Ja 2. Förstår du innehållsförteckningen? -Hyffsat 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? -Nej 4. Vart handlar du dina produkter? -Olika. Men jag försöker alltid hålla mig till produkter som går att äta. 5. Är produktionsland och råvarornas ursprung viktigt? -Nej | |
| Mixiplus | 2010-03-16 23:20 | |
![]() | En kommentar extra: 3. Skulle du köpa samma produkt om du visste att vissa tillsatser kan kopplas samman med alzheimers, vara cancerframkallande, ge hormonstörningar, allergibesvär etc? Frågan öppnar dörren för "alternativ" som inte innehåller ingredienser som är "kopplade" till skadliga effekter. Problemet är att en del s.k. "giftfria" alternativ innehåller ingredienser som överhuvudtaget inte ens testats map skadliga effekter. Med slagord som giftfri, naturlig, biologisk och ekologisk så kan man invagga folk i en falsk säkerhet. Det är bättre att känna sin fiende än att sätta på sig en ögonbindel för att inbilla sig att fienden inte finns där. | |
| speedwagon - Ej medlem längre | 2010-03-16 23:34 | |
![]() | 1. Nej 2. Läser den inte för att jag inte förstår den, utan för att jag inte bryr mig så mycket vad den innehåller. Det är i stort sett samma skit i allt och huvudsaken är att den funkar på mig. 3. Ja, finns det något som inte gör det? 4. Apoteket 5. Nej | |