Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:42 | |
![]() | Dessutom brukade han bli skitarg när man inte ville köpa hans grejer.. | |
pion ekrot | 2010-03-16 16:42 | |
![]() | ERNESTO GUERRA Minns någon japanen med freestyle och dans på tunnelbanan? | |
Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:43 | |
![]() | Jag minns även nakengubben som brukade gå längs hamngatan.. | |
KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:44 | |
![]() | Vi har en skön lirare i Göteborg som tycker om att promenera/cykla väldigt raskt centralt, samtidigt som han högljutt låter omgivningen ta del av sina funderingar. Oftast vardagliga problem eller filosofiska (nåja) tankar kring det täckta könet etc. Mitt favoritmöte med honom var i mitten av 90-talet(?) på utkiksklippan i Örgryte. De tre tenorerna var i stan och uppträdde på Ullevi varför vi var ett gäng som hade bestämt oss för en "ölpicknick" på detta eminenta ställe. (Man ser in på arenan och hör vad som kommer från densamma därifrån.) Sköna snubben var redan där. Han hade varit där tidigt för att få bästa platsen. Vi förstörde lugnet och begränsade den fria ytan. Mycket upprört konstaterade han att det inte var så han ville uppleva konserten. I andras direkta närhet. Han lämnade utsiktsklippan med de raskaste av steg. Jag kan fortfarande känna mitt dåliga samvete över att vi förstörde hans kväll. Men jag tror att han hittade en egen plats för sig själv. Det var ett tag sedan jag såg honom nu förstås... Hoppas att han har det gott. :) | |
bj-olle | 2010-03-16 16:44 | |
![]() | personalen på café gloss på kensington church street, som var min dokusåpa i london. chefen kom in ibland och avskedade folk helt irrationellt. alla levde i skräck, men var vansinnigt trevliga och berättade underliga historier om sina privatliv eller pratade om mode när man fick kaffet. i mitten på november råkade chefen avskeda alla av en händelse, och fick stänga cafét. ha ha ha | |
snorklan | 2010-03-16 16:45 | |
![]() | Killen med vita handsken på huvudet (brukade se honom på gröna linjen) som hävdar att staten försöker ha ihjäl alla missbrukare genom att blanda gift i knarket.. | |
bj-olle | 2010-03-16 16:46 | |
![]() | stammisen på fältöverstens café kom ju tillochmed med i teve! | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:48 | |
![]() | Negerblottaren i vit kostym på Göteborgs spårvagnar. (Förlåt uttrycket så hemskt mycket men jag vill vara konkret så ni vet vem jag menar.) | |
le-lou | 2010-03-16 16:48 | |
![]() | Vi har CykelJanne, han kommer farande på sin gamla cykel titt som tätt så fort solen är framme. CykelJanne är lite av stans skummis, en stor man som ser ut som en gammal sjöman, alltid i grå jacka, alltid på cykel. Vid styret har han monterat en gammal sån back man hade LP-skivor i förr, den har han pimpat rejält med ludd och fårskinn och där i har han sin tax sittande. Han skriker inget, men säger man hej så grymtar han nåt. Ingen vet vart han är på väg eller vart han bor, för man ser honom aldrig utan att han sitter alltid på cykeln. Vi har också en kvinna som går omkring inne i stan och muttrar högt, skriker på folk eller diskuterar med fåglar. Hon klär sig som en uteliggare, ibland tar hon en kaffe på nåt utefik och muttrar från sitt bord på allt och alla. Det sägs att hon blev knäpp efter att hennes man och barn brann inne i en brand för flera år sedan. Hon känns väldigt sorglig. | |
Minta | 2010-03-16 16:49 | |
![]() | I Göteborg finns det nya dragspelare. Unga män från något annat land går på spårvagnen mitt på dagen och spelar ett tag, sedan samlar de in pengar. Innan jag förstod det trodde jag att spårvägen hade börjat med musik på vagnarna. För länge länge sedan i Göteborg fanns fiolmannen, Evald och sheriffen. Fiolmannen kom alltid halvspringade, han hade inga tänder och alltid en fiollåda i handen. Evald var en fattig, trashank med skägg och tidningar i sina trasiga skor och med miljoner på banken sades det. Sheriffen hade en jacka översållad med sheriffstjärnor. Förut fanns en ung man som alltid brukade predika överallt, antingen han stod i femman eller kom cyklande på Allmänna vägen eller någon annastans. I övrigt finns det personer som ser lite roliga ut. En liten oansenlig man i femtioårsäldern har en punkfrisyr, en annan i samma ålder midjelånga rastaflätor. | |
bj-olle | 2010-03-16 16:52 | |
![]() | ta en safari i örebro annars, där han skummisarna evolverat i sin isolation på ett darwinistiskt vis, till riktiga karaktärer! i rollerna: kenta: överrock och rufsigt hår. "haru en tia?" ravi: indiern på cykel som samlar burkar och berättar om sina föräldrar i falsett kryckmannen: rosa joggingoverall, kryckor, joddlare. | |
le-lou | 2010-03-16 16:52 | |
![]() | jo vi har också Lascha. Han är knarkare, en gång för flera år sedan mötte jag honom cyklandes, han skrek med nåt helt vilt i blicken"Akta dig apelsinen kommer!!!!!!!! KÖÖÖÖR". Jag blev skiträdd och cyklade hem efter det, mycket obehagligt. En kort tid därefter låg han inne för psykos, men nu verkar han ha lugnat ner sig nåt. Myten säger att han en gång hoppade av en Danmarksfärja för att rädda en bebis mitt ute på havet, och att hela färjans passagerare stod på däck och hejade på. Känns inte så trovärdigt. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:53 | |
![]() | "Älgen" i Göteborg! Man i förtiårsåldern som går omkring och pladdrar maniskt och högt för sig själv om ibland gränslösa saker. | |
Minta | 2010-03-16 16:53 | |
![]() | Klubber, det måste vara samma cyklist vi menar. Men det var längesedan jag såg honom. Jag trodde att han predikade, han brukade ställa sig i femman och tala högt till människor. | |
KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:54 | |
![]() | Kallas han "Älgen" SP? Måste vara han jag menar! :) | |
Dyslekso | 2010-03-16 16:54 | |
![]() | Munspelsmannen måste förstås nämnas. Har inte sett honom på ett tag, men han brukade står nere i City och blåsa vilt och random i ett munspel samtidigt som han hade örat tätt intill en skrålande transistorradio. Röd och svettig mitt i vintern. Hoppas han fortfarande lever. | |
KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:55 | |
![]() | Ja, inte omöjligt, Minta. :) Har sett honom så väl på cykel som till fots. | |
snigelmamman - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:55 | |
![]() | Vi hade en goding på jobbet,Rune.Rune var lite rund under fötterna en morgon.Jag visste inte vad jag skulle göra,hämtade iaf chefen som blev vansinnigt arg,sprang fram till Rune som stod lutad mot en vägg med hela munnen full av läkerol.Chefen skriker och pekar mot Rune-VAD ÄR DET HÄR,RUNE?!Varvid Rune svarar-En anschlagschtavla... | |
bj-olle | 2010-03-16 16:56 | |
![]() | munspelarn ja. han var på turné till birger jarlsgatan en gång. undrar om han råkade ramla ner i tuben och åka en station... gick ett rykte om att han tog beställningar från kompositionsklassen på KMH och framförde på stritan ha ha ha! | |
bj-olle | 2010-03-16 16:58 | |
![]() | naturvetenskapslärare och underofficerare brukar ju annars vara manstarka av gökar... | |