Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 728 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| La bruja | 2010-03-24 21:10 | |
![]() | Jag är en rullare och blir med jämna mellanrum anklagad för att fuska. Jag vinner inte särskilt ofta då jag alltid prioriterar en rull före ett bra läge och dessutom då ofta ger bort finfina lägen. Jag spelar alltid snabb då det ger mig lite tid att tänka. Som rullare så lär man sig vilka bokstäver som funkar bra att spara för att lätt få en rull och allt hänger mest på ett bra bräde och inte så mycket på brickorna. Men trots att min rating är jämndålig och jag har en stadig rullfrekvens så blir jag rätt ofta anklagad för att fuska vilket är jättetråkigt. Jag kan ju inte hjälpa att jag har lätt för anagram och inte min motspelare. Jag tycker det är lika dåligt att anklaga folk för att fuska som att göra det själv. Så som jag ser det så är TS mest en dålig förlorare som tar spelet på alldeles för stort allvar. Dessutom så är det väl inte många som på allvar skriver ut namn,sitt riktiga namn, ålder och bostadsort så hur kan TS veta om det är en tolvåring eller en penisonerad universitetslärare. | |
| morsans syrr | 2010-03-25 00:06 | |
![]() | Känslig tråd! | |
| waliop | 2010-03-25 05:04 | |
![]() | Fusk vet jag inte om det är men jag förstår inte de spelares tankesätt. Alltså de som skapar nytt konto för att komma högt i rank och listor. | |
| nippertippan | 2010-03-25 06:31 | |
![]() | Tråkigt med fusk! | |
| Bitte - Administratör | 2010-03-25 06:47 | |
![]() | Att kunna ord och vara duktig på spelet kan väl knappast anses som fusk , det är ju dessutom helt ok att skaffa nya konton och spela med. Om man läser Odins svar som jag klistrade in så står det ,, "" Allmänt kan sägas att det är mycket svårare att bedöma fusk än vad många spelare förstår. Det räcker aldrig med en enstaka match och man måste som regel själv vara en mycket duktig spelare för att kunna avgöra vad som kan vara fusk och vad som helt bara är skicklighet."" Jag har spelat både länge och mycket och vet inte om jag kan säga att jag under mina år mött någon som fuskat ,däremot har jag mött många väldigt bra spelare med stort ordförråd, och dom beundrar jag för deras kunskap och skicklighet Bitte | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-03-25 07:31 | |
![]() | Jag håller med om att det är svårt att bedöma om någon fuskar eller inte och är det enstaka spel så är det inget att bry sig om. Däremot så gillar jag att spela med fler än två spelare och DÅ har jag OFTA haft en känsla av att två spelare sitter i samma rum, använder MSN eller annat chattprogram för att kommunicera. Det brukar vara en spelare med låg rankning som lägger så att den andra - med hög rankning - får fördel vid varje drag. Jättetrist att spela då. Om man dessutom ser att de har samma hemort och ungefär samma ålder i sina profiler, då blir man ju ännu mer misstänksam. | |
| remvanrijn | 2010-03-25 07:32 | |
![]() | Kaffe on time, vi fuskar inte va ?! kram på dig | |
| La bruja | 2010-03-25 07:58 | |
![]() | Jag fattar bara inte att någon orkar bry sig om att kolla upp motståndarens ålder och hemort. Hur många skriver överhuvudtaget det korrekta? Inte jag iallafall. Varför skulle man det. Ingen här har väl något anledning att bedöma mig utifrån hur gammal jag är eller var jag bor-det är ju för sjutton bara ett ordspel!! Om ni har såna bekymmer med huruvida folk fuskar eller inte så spela IRL då eller hitta nåt program där man kör mot en dator. Självklart finns risken att folk fuskar men din chans att vinna hänger ju mer på hur du själv spelar och vilken tur du har med brickor och spelplan. Att hetsa upp sig över att motståndaren kanske fuskade är ju bara dumt gå vidare och spela ett nytt spel- du vinner kanske nästa gång. Och bara för att man förlorar nån gång mot en med tex låg rank behöver ju inte betyda att det var fusk-personen kanske helt enkelt var bättre än dig just i det spelet. | |
| Ässät | 2010-03-25 10:00 | |
![]() | Vem tror att jag är född 1900? Det kan vara många duktiga ungdomar där ute också. Vi har väl en här i nedre tonåren som är väldigt duktig och som tom har spelat med i SM eller? Jag har ingen aning om om jag har mött nån fuskare men sen spelar jag ju bara panik och har gjort det det senaste året också. Inte hinns det fuska då inte. | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-25 10:35 | |
![]() | Jag e också trött på folk som fuskar men ALLA gör det överallt :( | |
| Palini | 2010-03-25 10:59 | |
![]() | Om man har en tidsmaskin kan man fuska även på hets och panik. Och det skulle även inte förvåna mig om det går att knåpa ihop nåt script som får en dator att spela även hets och panik. Dåliga skämt å sido så tror jag att risken att åka ut för fuskare ändå är ganska låg. Det är i alla fall min erfarenhet eller så har jag bara haft tur. "Sanningen" kanske snarare är den att många här inne verkar vara lite paranoida för att råka ut för fuskare? Jag menar... att spela enbart hets och panik för att man är rädd för fuskare? Seriöst, gör ni verkligen det? Kafountine... Anledningen till att de är lågrankade är oftast att de bjuder på lägen. Jag tror knappast att det rör sig om medvetet fusk eller att personerna samarbetar. Jag spelar sällan spel med 3 eller 4 personer, men om jag gör det, så försöker jag alltid sätta mig efter den som har lägst ranking. =) Om du spelar mot folk med hög ranking lär du förmodligen inte råka ut för det här fenomenet. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-03-25 15:36 | |
![]() | Jag spelar nästan bara på normal och det är av två orsaker. Jag använder min touchpad och det kräver extra tid, dels ser jag spelandet som avkoppling och att spela hets eller panik finner jag ointressant. För övrigt anser jag det patetiskt att anklaga andra för fusk. Tjipp å hej! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-03-25 15:38 | |
![]() | På varje fuskare på betapet går det tio paranoida människor som borde söka hjälp. | |
| blue_moon | 2010-03-27 17:40 | |
![]() | Tråden jag skulle skriva detta svar i togs bort. Det var en spelare som kallade det fusk när en annan spelare i en solomatch i Grisen rullade XYLOFONS för 3209 poäng. Fusk är aldrig tillåtet! Men det är heller inte tillåtet att anklaga någon för fusk. Har man fog för sådana misstankar ska man vända sig till en spelvärd och inte gå ut i forum. Men det var ju bra att detta togs upp, för det grundar sig på ren okunskap. Att rulla för 3209 poäng när man är ensam på spelplanen betyder inte att man fuskar. Man kan lägga var man vill och byta brickor tills man får det man önskar. Finns det sen en "röd matta" som man kan lägga ut sina hopsparade högpoängsbrickor på så är det inte svårt att komma upp i fyrsiffriga tal. Ordet XYLOFONS är i sig värt 25 poäng och om man lägger det över 3 röda och 3 gula bonusrutor så är man genast uppe i 5400 poäng. Plus 50 för själva rullningen. | |
| AH1N1 | 2010-03-27 17:48 | |
![]() | ....skulle bara vilja säga att det finns ärliga spelare som spelar stress och snabb också... bojkotta inte oss totalt.... det är faktiskt så att en del behöver lite mer tid att tänka... inte mer tid till att fuska.... | |
| Dammen | 2010-03-27 18:30 | |
![]() | blue_moon Det var jag som skrev tråden som togs bort. Men tyvärr så har både Du och ledningen missuppfattat min fråga. Det är ju enligt reglerna otillåtet att använda sig av t.ex. SAOL - eller hur? Denna person som jag gratulerade till den höga rullningspoängen använde enligt en annan spelare sig av två datorer? Hur kan sådant vara tillåtet? Då kan man ju lägga upp hela spelplanen själv och hjälpa den ena av de två nicknamen som han spelar under? För mig är detta ogripbart? F.ö. har jag tröttnat på tramset - men ledsen om jag nu måste sluta.....Det borde finnas åldersgränser. | |
| AH1N1 | 2010-03-27 18:41 | |
![]() | ....är låg ålder lika med fusk menar du....?... | |
| memento-mori | 2010-03-27 18:42 | |
![]() | electric- haha =) | |
| blue_moon | 2010-03-27 18:59 | |
![]() | Sorry, jag uppfattade det som att det gällde EN solospelare. Nej, det du beskriver är högst otillåtet och ska anmälas till ledningen. Om du har fog för dina misstankar. Själv iakttog jag under lång tid två spelare som konsekvent bara mötte varandra och där samme spelare alltid förlorade eller avbröt. (Uppseendeväckande nog var deras nick anagram på varandra!) Detta anmälde jag till en spelvärd och såg sen när jag kollade att bådas medlemskap upphört. Det vore beklagligt om du skulle sluta för en sån här sak. De allra flesta här inne är sjysta och trevliga. Betapet är en gåva till mänskligheten. Tack Odin, Monk och Claw som ger oss allt detta! | |
| blue_moon | 2010-03-27 19:14 | |
![]() | Palindrom ska det stå, inte anagram. :) | |