Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 728 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| janne121212 | 2010-03-27 10:14 | |
![]() | Det där var onödigt Yamaha. Din intelligens kanske har tagit dig en bit på väg här i livet men ditt allmänna uppförande och förnedrande tonläge visar på att du är en ganska liten människa när slipsen och den fina kostymen kommer av. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-03-27 10:21 | |
![]() | Jag tycker Yamaha är rolig. Och jag har ändå fitta. | |
| YamahaJet | 2010-03-27 10:28 | |
![]() | Jag har dock fullkomligt rätt och säger det många tänker men inte vågar säga av rädsla för att inte få flickvänner eller nåt. Ta det här forumet som exempel, det finns flertalet manliga skribenter som visat prov på djup samhällsförståelse, som redovisar komplicerade juridiska och ekonomiska sammanhang, som har stor sakkunnighet inom ett brett spektrum av frågor och företeelser - med andra ord, bara på det här forumet finns tillräcklig kompetens för att bilda en kompetent regering till nationen, men jag har svårt att se en enda kvinna från forumet platsa i denna, trots en uppenbar majoritet i skribentfördelning. Och när kvinnor inte vill göra vinst av rädsla för vinstskatt, då blir det naturligtvis komiskt, där jag måste tillåtas göra mig lustig över detta. | |
| janne121212 | 2010-03-27 10:31 | |
![]() | Vet du vad Egenskap, det är mycket möjligt att Yamaha också är utrustad med en sådan. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-03-27 10:42 | |
![]() | Janne: Det fullt möjligt, men jag tror inte så. Han verkar ovanligt maskulin. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-03-27 10:43 | |
![]() | Och han har antagligen rätt eftersom kvinnor inte kan stava. "Det ÄR fullt möjligt." | |
| lillakia | 2010-03-27 10:51 | |
![]() | Det klart att man har en vinst ändå. men det är ingen hit när reavinstskatten blir högre. För inte så många år sedan betalade man bara skatt på mellanskillnaden mellan det man hade i lån och det man fick för huset. Sedan om man lade in pengarna i ett annat hus, behövde man inte skatta för det heller...Nu kan man bara dra av mäklararvodet och lite till, minns inte vilket det var. Så vad jag menar är att det var bättre innan---- | |
| lillakia | 2010-03-27 10:52 | |
![]() | Så det är helt klart en nackdel att "tjäna" för mycket på en husaffär. | |
| lycopersicon | 2010-03-27 10:58 | |
![]() | lillakia: Ursäkta mig, vad i helskotta svamlar du om? Du är verkligen helt ute och reser. Gå in på www.skatteverket.se och läs på. | |
| lillakia | 2010-03-27 11:45 | |
![]() | gällande? Länka sidan då | |
| lillakia | 2010-03-27 11:46 | |
![]() | det sista var en åsikt, inte fakta om det är det du retar dig på...? | |
| lillakia | 2010-03-27 11:48 | |
![]() | ...har man dessutom en massa renoveringskvitton som ligger 5 år tillbaka i tiden och är minst 5000 /år drar man av det också | |
| lycopersicon | 2010-03-27 11:55 | |
![]() | Inne på skatteverkets hemsida kan du läsa hur man beskattas vid försäljning av hus. Hela ditt inlägg 10:51 är fullständigt felaktigt. Förenklat kan man säga att 22/30 av vinsten beskattas med 30% vilket innebär 22% på hela vinsten. Så självklart är det bättre ju mer vinst du gör. Dessutom kan du även idag begära uppskov men får betala en avgift på uppskovsbeloppet. För att räkna ut vinst/förlust: Uträkning av vinst eller förlust gör du enligt följande uppställning: Försäljningspriset - Utgifter för försäljningen - Inköpspris och lagfartskostnad m.m. - Förbättringsutgifter + Återföring av uppskov = Vinst/Förlust Vad du har i lån har inte med detta att göra. | |
| lillakia | 2010-03-27 12:21 | |
![]() | kvitton på förbättringsutgifterna är det jag menar med renoveringskvitton. men vad vår mäklare sa så gäller det 5 år tillbaka i tiden och om det är mer än 5000 kr om året. Har just sålt hus, och väntar på vår deklaration. Ja, det är 0.5 % eller 5 % i uppskovsskatt, minns inte vilket det var. SA MÄKLAREN. är i övrigt ledsen om jag misstolkat henne... | |
| lillakia | 2010-03-27 12:24 | |
![]() | Du kanske ser här att jag oxå skriver att det inte har med vad man har i lån att göra LÄNGRE: "För inte så många år sedan betalade man bara skatt på mellanskillnaden mellan det man hade i lån och det man fick för huset." För ca tio år sedan gällde det, men inte nu | |
| lycopersicon | 2010-03-27 12:31 | |
![]() | Nej lillakia, det gällde inte för ca tio år sedan heller. | |
| lillakia | 2010-03-27 12:44 | |
![]() | då sålde vi ett annat hus och jag har helt för mig att det var så. men du har väl rätt då. Nu är det skillnaden mellan inköpspris och försäljningspris och då var det summan som blev över när man löst lån, lagfart, mäklararvod samt renoveringkostnader | |
| lycopersicon | 2010-03-27 12:51 | |
![]() | Jag orkar inte mer. Som sagt läs på! Lånen har INTE med det här att göra. För att få fram vinsten tar du: Försäljningspriset - Utgifter för försäljningen - Inköpspris och lagfartskostnad m.m. - Förbättringsutgifter + Återföring av uppskov = Vinst/Förlust Alltså, mäklare, renovering och lagfart drar du av även idag för att få fram vinsten. | |
| lycopersicon | 2010-03-27 12:55 | |
![]() | Och jag ber om ursäkt till TS för att jag varit delaktig i att tråden spårat ur. Hoppas någon har något bra inlägg att komma med så tråden styrs in på rätt bana igen :) | |