Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eminemshow - Ej medlem längre | 2010-03-30 22:49 | |
![]() | janinjas inlägg svarar eg på allt Har du förbud så äter du mer dra bner på sockret kör smoothies med bönor och hög protein som sojadito rena din kropp, tänk på alla gifter sockret bidrar till, svamp och liknande. bara ändra, t mycket järn och gröna grönsaker en dag är du glad igen! Nötter, frukt, färska juicer. mörk choklad vid sockersug ifs var det rökningen som tog bort mitt sockersug | |
| eminemshow - Ej medlem längre | 2010-03-30 22:50 | |
![]() | ..men jag äter hälsosamt i övrigt och har inga förbud. | |
| MadyOne | 2010-03-30 22:54 | |
![]() | att borsta tänderna när man är sötsugen tar bort det ett tag, tugga tuggummi med mycket mint.. funkar skitbra | |
| Lille Bus | 2010-03-30 22:56 | |
![]() | Jag är också sockerberoende, med kraftig övervikt. Så berättade jag för läkaren att jag börjat äta mer frukt istället för godis......inte alls bra sa han, då får du i dig mycket fruktsocker vilket är i stort sett detsamma. Kolla upp hur många sockerbitar en pressad apelsin innehåller så pressar du nog ingen mer. | |
| eminemshow - Ej medlem längre | 2010-03-30 22:58 | |
![]() | det är skillnad på socker och socker oavsett så orkar inte jag tjafsa mer i den här tråden trött och skriver skumt men hitta din egen tro liksom äta rätt är alltid bra iaf din kropp vet nog | |
| Tommy 1979 | 2010-03-30 22:58 | |
![]() | Så Lille Bus, enligt din läkare skulle alltså frukt vara lika onyttigt som godis? Pardon me, men det tror jag är skitprat. | |
| Ades | 2010-03-30 22:59 | |
![]() | Frukt innehåller ju motgiftet för socker.. Mycket fiber.. Det farliga är att äta BARA socker.. Frukt däremot är mat som är designad för oss.. | |
| eminemshow - Ej medlem längre | 2010-03-30 22:59 | |
![]() | mm tack tommy | |
| Tess 08 | 2010-03-30 23:03 | |
![]() | Även om frukten innehåller mycket (frukt)socker så finns det ju en massa grejer som är nyttigt i frukt (till skillnad från godis). Dessutom blir man (jag) mättare om jag äter en banan än om jag äter godis med samma mängd socker som bananen... | |
| speedwagon - Ej medlem längre | 2010-03-30 23:32 | |
![]() | Gi-metoden. Tar effektivt bort sötsuget! Efter 2 dagar VILLE jag inte ens ha en kaka, försökte inte ens äta godis och slutade med läsk helt! | |
| Lille Bus | 2010-03-31 00:22 | |
![]() | En pressad apelsin motsvarar 6 sockerbitar | |
| Lille Bus | 2010-03-31 00:25 | |
![]() | Då är alltså inte fruktköttet med. Det är inte riktigt lika mycket socker men väldigt mycket. Jag gjorde fruktsallad och trodde jag var nyttig ;-( | |
| Lille Bus | 2010-03-31 00:35 | |
![]() | Nog om detta för min del. Jag tror vi kan hitta ngn. lösning som är bra, det är bara att försöka. Jag började med mitt godisätande för 2,5år sen när jag slutade röka....allt har sina sidor. Nötter är bra, men det tål jag ju inte.... | |
| Zizzi | 2010-03-31 00:53 | |
![]() | Kolla på www.bittensaddiction.com. Hon har en kursgård där man effektivt får lära sig om hur man blir av med sitt sockerberoende. | |
| Lille Bus | 2010-03-31 23:25 | |
![]() | Tack Zizzi | |
| -mononoke- | 2010-04-01 01:28 | |
![]() | En med sockererfarenhet tycker så här: LCHF, värt att testa då det utesluter sockersugtriggande mat. Dock är det viktigt att inte helt utesluta kolhydrater, som hjärnan är i behov av. Om sockersuget är så starkt att du blir deprimerad utan en "fix" är LCHF värt att testa; mycket fett och protein och lite kolhydrater håller insulinet i schack. Socker påverkar hjärnan likt etc droger; vissa fastnar ju pga överkänslighet. Att motverka sockersug med frukt är en myt. Det ökar bara suget, iaf om man är överkänslig! Socker som socker, även om frukt är nyttigare i lagom mängd, ökar insulinet och skapar bara mersmak. GI i all ära, likadant där; kolhydrater som kolhydrater, även om långsamma måhända kanske räcka längre. Sen kan ju sockersuget vara av ren psykologisk art, ta en titt in i barndomen eller liknande och rensa sorg (eller vad det kan vara) för att bli ren. Hjärnan är fan inte en baggis. Lycka till! | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-01 01:52 | |
![]() | ät nötter och var glad | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-01 18:10 | |
![]() | Läste en artikel om hur snabbmatskedjorna mfl kokar ihop det bästa receptet för att få kunderna att äta mer. Tror det var salt, sött och fett i kombination med löst tuggmotstånd. Maten ska slinka ned lätt, utan att för den skull vara flytande. Detta skulle fucka med dopaminet tror jag. Måste sälla mig till de som propagerar för fruktsallad. Har haft blandade känslor till det förut. Nu äter jag fruktsallad ofta och är ytterst sällan sugen på sötsaker (inte sugen på fruktsalladen heller förrän jag hugger in på den). Tycker just fruktsallad ersätter sötsaker bättre än att äta hela frukter separat. Kanske är det den blandade smakupplevelsen av olika frukter som ger tillfredsställelse. | |
| lsaw | 2010-04-01 18:35 | |
![]() | Tittat snabbt i tråden och får olika funderingar och tankar. Självklart måste det vara bättre att ersätta raffinerat socker med druvsocker (frukt), men det är fortfarande socker man får i sig! monomke skriver ovan: "En med sockererfarenhet tycker så här: LCHF, värt att testa då det utesluter sockersugtriggande mat. Dock är det viktigt att inte helt utesluta kolhydrater, som hjärnan är i behov av. Om sockersuget är så starkt att du blir deprimerad utan en "fix" är LCHF värt att testa; mycket fett och protein och lite kolhydrater håller insulinet i schack. Socker påverkar hjärnan likt etc droger; vissa fastnar ju pga överkänslighet." Det där hjärnans beroende av kolhydrater tvivlar jag på... Hur skulle inuiterna kunna fungera, om det vore så? För övrigt håller jag med dig till 100 % i det du skriver. | |
| wildcard | 2010-04-01 20:14 | |
![]() | Helt klart: LCHF är grejen. Aldrig mer sockersug! | |