Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 776

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mrs Jonsson2010-03-31 23:57
Antal inlägg: 142

Jag har några roliga som jag gjort.
*Skaffa en ny mail och skicka till någon som läser dagligen. Kanske att de vunit något eller att de vill göra en intervju eller något med personen. Mina föräldrar driver ett eget företag så förra året skrev jag att svt ville göra ett repotage med dom. Riktigt roligt.
*Köp blod tabletter i leksaksaffären och lådsas att du slagit dig. Reaktgionerna är så roliga. Visserligen ett skjämt som inte få göra för ofta.
*Har ni djur hemma köp en lådsas bajskorv också i leksaksaffären och lägg på mattan också roligt.
Jag älskar att skoja med folk.

Nettis892010-04-01 00:01
Antal inlägg: 358

Mrs Jonsson: vilka otroligt bra skämt! men bäst var nog den första, skulle vara kul och se deras miner när de fick syn på mailet och hur de tog det efteråt. Hoppas verkligen de inte tog det illa upp.

Flera minnen/tips? :)

WCstol - Ej medlem längre2010-04-01 00:11
Antal inlägg: 746

Jag sålde min lillasyster till trafficking, hon hann ända till polen tills jag ringde och sa April april till henne.

Nettis892010-04-01 00:14

WCstol: hmm den tror jag nog inte på :P

WCstol - Ej medlem längre2010-04-01 00:16
Antal inlägg: 746

APRIL APRIL!
Det är faktiskt 1 april nu.

Nettis892010-04-01 00:17

WCstol: haha vet! därav var jag ytterst tveksam till ditt inlägg här tidigare haha

waliop2010-04-01 08:05
Antal inlägg: 203

Jag lurade tonårsdottern nyss med att hennes kompis ringde på fasta telefonen, där kompisen sa att dom skulle ha med matsäck idag. Oj, vad stressad min tonåring blev...

Dammen2010-04-01 08:22
Antal inlägg: 646

Hörde talas om ett skämt för flera år sedan. På ett kontor vid Stureplan jobbade ett gäng killar som var såå otroligt avundsjuka på en av de kvinnliga sekreterarna. Hon hade köpt en splitterny röd sportbil, något som ingen av de andra hade råd med. Så vad göra? Jo, lura henne förstås! Men med vad då? Jo, de berättade för henne att på en bensinstation vid Norr Mälarstrand hade man kommit över ett parti rökskadad bensin till halva priset per liter. Kvinnan stack dit!!! Och gissa om skadeglädjen stog högt i tak på det kontoret den dagen!

Ckur2010-04-01 08:42
Antal inlägg: 231

För några år sedan skulle polisstationen i våran stad flytta. Då passade dom så lägligt annonsera ut begagnade grejer i tidningen på 1 april..Bla tårgas med utgånget datum, gardiner i bra kvalitet med statliga emblem och andra sjuka saker. Många gick dit! Pinsamt..:)

Zanetka2010-04-01 08:53
Antal inlägg: 5

Försökte nyss lura sonen med att våra finkar har lagt ägg - till saken hör att vi bara har hannar men han vaknar inte ens för att greppa vad jag säger - ska försöka lite senare igen...

Tänk om jag visste nån som hade nyfödda kattungar, då skulle jag försöka få honom att tro att nån av våra kastrerade hankatter kommit hem med en.

klibaza2010-04-01 09:39
Antal inlägg: 169

jag lurade en skolklass förra året =) eftersom det nyss varit earth hour så hade kommunen utlyst en tävling med att den skola som sparade mest energi skulle få ett fint pris. vi hade därför första lektionen i endast dagsljus och jag sa till eleverna att säga till de andra lärarna utifall de inte läst meddelandet som kommit på mailen samma morgon. flera elever var på de andra lärarna som dock fattade det ganska snart..iaf snabbare än eleverna. ;-)

Maja G2010-04-01 10:21
Antal inlägg: 10730

Jag blev såå lurad för många år sedan på mitt jobb..Vi hade fått en patient, överbeläggning, och han låg i ett rum som vi inte använde annars. Han var mycket besvärlig( läs;orolig och uppstressad) så han hade fått lite lugnade för att han inte skulle skada sig själv o andra..
TYYYPISKT att få en till precis under påskhelgen ( långfredag var detta)
Jajaja, det var bara att gilla läget..Vid kvällsmaten så ville jag titta till honom och kanske ge honom lite mat, men ingen annan gjorde sig besvär att gå in till honom eller hjälpa mig, så jag blev arg o hämtade en rullstol och förberedde mig för det värsta utbrottet där inne.
Det jag inte såg var att övrig personal följde efter mig och stod vid dörren o gluttade in då jag...Försiktigt och varsamt gick fram till "mannen" och klappade honom på håret som stack upp under täcket som var uppdraget till nästippen...
DÅÅÅÅ upptäckte jag att det låg en peruk där och filtar uppbullade i sängen!!
Mina kära kollegor bröt samman allihopa och garvade så de tjöööt!!

Defrob2010-04-01 10:25
Antal inlägg: 1180

M_gräddnos: haha den var bra :D

Nettis892010-04-01 14:31

klibaza: Stackars din klass som gick på det, hur tog de skämtet när de väl förstod att det bara var ett skämt då? :D

Nettis892010-04-01 14:32

Dammen: hahaha.. Hrmm, men lite synd om henne var det väl tycker man väl ändå. Blev hon sur över skämtet?

Nettis892010-04-01 14:34

Waliop: Stackars din tonåring som får stå ut me sin fars skämt haha, men lite roligt var det iaf XD

Nettis892010-04-01 14:35

Ckur: haha kan tänka mig att det var rätt pinsamt när de väl förstod att allt bara var ett skämt. Hur vet du att det var många som var där då? XD var du också där?

Nettis892010-04-01 14:37

M_Gräddnos: hahaha ditt 1 april minne var nog bland de roligaste jag har läst idag iaf.

Flera goa minnen/skämt behövs! :) än är inte dagen slut

Miss_jk2010-04-01 15:01
Antal inlägg: 8941

Metro Stockholm måste ju haft tidernas sämsta aprilskämt imorse. Det stod på SL-sidan att svininfluensavaccinet egentligen var ett chip de sprutat in som ska funka som access-kort. "Man behöver bara lägga armen emot spärren." Mmmm, jättetroligt. Om det är någon som går på den får man nog börja fundera lite...

Tinna2010-04-01 15:06
Antal inlägg: 20250

Satt precis och funderade var Metro (Riks) skulle ha för skämt idag. ;P
Får väl ta en och läsa igenom sen. :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?