Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 727

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Grundsnygg - Ej medlem längre2010-04-07 00:26
Antal inlägg: 3451

Du har aldrig funderat över vad du kan göra för att höja företagets värde.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-07 00:38
Antal inlägg: 3325

Åh grattis, hoppas allt går bra! :)

YamahaJet2010-04-07 00:46
Antal inlägg: 2239

Lyssna inte på dem, det finns ingenting att hämta i facket. Du får endast betala en relativt hög avgift för någon "trygghet" som inte sträcker sig längre än lagstiftning och således är överflödig. Du är inte heller intresserad av att arbetsgivaren betalar löneutrymme i vettlösa försäkringar och avgifter till arbetsgivarorganisationer , samt i förekommande fall även "existensavgifter" till facken.

Du ska istället göra dig bekväm och attraktiv för arbetsgivaren, eftersom man oftast belönas då. I annat fall byter du arbetsgivare. Den extra köpkraften som görs dig tillgänglig köper du aktier för, sedan använder du aktierna som säkerhet till lån som du köper ännu fler aktier för. Om denna idé känns främmande så köp dig själv något fint för pengarna istället, skor eller vad ni tjejer nu konsumerar. Allt är vettigare än att slänga dem i ett adminstrationshål (facket).

Tro mig när jag säger, att om du gör dig obekväm för arbetsgivaren, antingen genom inkompetens eller ihärdigt tjat om arbetsrättsliga regler och avtal, så finns det inget fack i världen som kommer rädda din anställning hos en småföretagare.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-04-07 00:56

Yamahajet: Du lyckas alltid framställa arbetsgivare till något märkligt.
Jag vet inte vad du sysslar med (förutom lastbilar) Vilket är en total hopplös syssla vad jag vet.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-04-07 02:49

Yama-Hur kommer det sig att du har valt den branch med sämst marginal?

lindamamma2010-04-07 05:23
Antal inlägg: 30

Ett stort grattis och lycka till med ditt jobb. Det är få förunnat att få fast heltidsjobb nu för tiden. jag håller med majoriteten här, gå med i facket, för du vet aldrig vad som händer. än en gång. GRATTIS!!

Dammen2010-04-07 08:25
Antal inlägg: 646

Håller fullständigt med Yamaha.Jet.

Facket suger som ni säger nu för tiden. Men under alla år jag arbetade fick jag ingen som helst hjälp av facket, tvärsom. Arbetade på 4 olika ställen som lades ner - alltså utan min förskyllan. I stället kändes det som om facket stod på arbetsgivarens sida.

Dina rättigheter och skyldigheter - reglerna kan Du läsa och absolut gå med i Arbetslöshetskassan - det är mycket viktigare än facket.

Till sist lycka till!

1stclassriot2010-04-07 09:08
Antal inlägg: 522

Grundsnygg - jag har aldrig haft ett heltidsjobb förut - klart som fan att jag vill ta reda på vad jag har för förmåner!

Yamaha-jet: Jag frågar här för att slippa fråga arbetsgivaren om sådant. Jag är nöjd med vad jag än får, man kan inte vara så kräsen när man blivit utnyttjad av tre arbetsgivare tidigare och ströjobbat sen 2004...

Fattar inte varför folk hoppar på mig? Men påhopp förekommer ju i alla trådar verkar det som...

Jag vill ju självklart veta hur det funkar med allt, jag har ju ingen aning om hur det funkar med semester, övertid och sånt! Jobba kan jag, det är en ny tjänst för mig att få vara chef över servisen eftersom jag bara varit "vanlig" underordnad hittills.

1stclassriot2010-04-07 09:09
Antal inlägg: 522

Jag menar att jag kan mitt yrke, men inte regler angående en heltidstjänst.

Herregud ska man behöva förklara sig för allt?

Dammen2010-04-07 10:50
Antal inlägg: 646

En viktig sak som Du skrev "jag har aldrig haft så stort ansvar tidigare" - dvs varit i arbetsledande ställning tidigare. Mitt tips inför fredagen är att Du framhåller att Du haft visst arbetsledaransvar tidigare, men säg föralldel inte att Du känner att Du är orolig. Plugga vad Du kommer över om arbetsledning - Du kommer ju att stå mellan övriga anställda och arbetsgivaren, dvs vara arbetsledarens förlängda arm när denne/denna är borta. Det är ensamt, men också en utmaning. Jag kan nog säga med lång arbetslivserfarenhet att det är något av det svåraste i alla yrken - en balansgång som fodrar diplomati. Berätta gärna hur det gick för Dig. Grattis än en gång!

123 hopp - Ej medlem längre2010-04-07 11:07
Antal inlägg: 464

Vad kul,du kommer att klara det här hur lätt som helst.

Använd ditt sunda förnuft när det gäller att vara arbetsledare det är ju kul att få styra upp jobbet.

Lycka till!

Riverpoet2010-04-07 11:09
Antal inlägg: 1070

Grattis till jobbet! Jag tycker också du ska gå med i facket. Känns som en skön trygghet att luta sig tillbaks mot. Annars tycker jag du kan känna efter lite och ställa frågor arbetsgivaren. Dom förstår garanterat iom att det äår ditt första jobb.

Lycka till!

YamahaJet2010-04-07 18:53
Antal inlägg: 2239

Kan ni trygghetsnarkomaner rent konkret peka på exakt hur anställningstryggheten ökar vid fackligt medlemskap?

bahrt - Ej medlem längre2010-04-08 15:59
Antal inlägg: 375

kul att du fick så bra position på en gång!

Är du nära vän med ägaren eller nått, med tanke på att oftast brukar man ju anlita nån med en viss erfarenhet på en sådan position :)

Visa bara pondus och var säker på att det du tycker är rätt även är rätt! Det finns trots allt många som har saker att tycka till om, men som arbetsledare är det ju din uppgift att få alla dra åt samma håll :)

Plättlaggen2010-04-08 16:34
Antal inlägg: 301

Grattis Håller tummen för att det ska gå bra !

ingson2010-04-08 17:07
Antal inlägg: 4285

Lycka till!
Jag går gärna och äter på din restaurang.
Serverar ni Alfabetssoppa

lailala2010-04-08 17:19
Antal inlägg: 236

Trygghetsnarkomanen här kan rent konkret säga att det finns arbetsgivare som hävdar att facket är onödigt,att de som arbetsgivare skulle kunna ta hand om sina anställda än vad en fackförening är.Det är ju bra,tills nåt händer.Kanske vill din arbetsgivare ge dig sparken,utan rimlig anledning.Ensam är inte stark, speciellt inte på arbetsmarknaden.

lailala2010-04-08 17:36
Antal inlägg: 236

än vad en fackförening KAN,ska det vara:)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?