Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 20 105 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-07 02:13 | |
![]() | Nä han är en Indier förstårs. Trodde du nåt annat? Och en mörkhyad som kommer från Afrika är en Afrikan. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-07 02:14 | |
![]() | Samtidigt som du står där med din blytillsats var gång du tankar. | |
uffe6y | 2010-04-07 02:14 | |
![]() | Då skulle jag hellre säga svart för att inte det skulle bli fel i en signalementssituation | |
WCstol - Ej medlem längre | 2010-04-07 02:15 | |
![]() | "Men ordet neger i sig är fortfarande inget ord jag känner som negativt och om inte ens de negrer jag känner till själva blir kränkta av ordet, varför ska jag plötsligt lägga en negativ värdering på det?" Kloka ord, satyra. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-07 02:16 | |
![]() | Tack WC- uffe har rätt. Då vet vi. | |
BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-07 02:16 | |
![]() | Men du kan ju knappast utgå från dej själv bara satyra. Om du kallar en man från Afrika för neger så kan ju han uppleva det som rasistiskt. Han kan ju till och med anmäla dej för kränkning. Eftersom detta ord är laddat världen över. Det spelar nog inte så stor roll att du inte tycker det då. Jag kan ju inte kalla en annan människa för gubbjävel och sen hävda min åsikt att det är något gulligt i min värld. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-07 02:20 | |
![]() | Tror att det är nice, från och med nu ska jag tilltala alla färgade män jag möter med hej neger. | |
WCstol - Ej medlem längre | 2010-04-07 02:20 | |
![]() | Tack Grundsnygg, du har tillfört väldigt mycket informellt i denna tråden. Tack än en gång. | |
uffe6y | 2010-04-07 02:21 | |
![]() | Tyvärr så har ordet Neger blivit till ett fult ord pga slaveri och tomtar med vita huvor och annat slödder...precis som våran fina flagga blev en symbol för rasism istället för att man stolt viftade med den i sportsammanhang eller hängde ut den på sin lilla rödmålade sommarkåk mm | |
hungerstrejk | 2010-04-07 02:23 | |
![]() | Den enda negern jag känner är även den största rasisten jag känner. Han är så jävla skön :) | |
WCstol - Ej medlem längre | 2010-04-07 02:26 | |
![]() | hungerstrejk, är han svart och hatar vita? | |
hungerstrejk | 2010-04-07 02:29 | |
![]() | Han är svart och hatar alla! | |
Satyra | 2010-04-07 02:31 | |
![]() | Håhåjaja ... De män från Afrika som jag pratar med nu och då känner sig inte kränkta. Förövrigt använder jag inte ordet överhuvudtaget och inte något annat ord istället för det heller. Pratar jag om människor utifrån deras härkomst så talar jag om vilket land de är ifrån helt enkelt. Att jag pratat med just den här handfulla gruppen män, som jag nämnde tidigare, om saken beror på att samtalsämnet kom upp genom andra, första gången jag träffade dem. Nigger däremot har en helt annan klang och innebörd för mig. Godnatt. | |
Guavan | 2010-04-07 03:40 | |
![]() | Man blir fan mörkrädd av alla puckon som inte ens är öppna för att förstå varför det är så politiskt inkorrekt att använda ordet neger. Det är den envisheten som för mig så tydligt säger att detta handlar om rasism... Tycker att det här forumet borde stängas ner... | |
TomasLeonard | 2010-04-07 07:58 | |
![]() | Neger kommer av spanskans negro som betyder svart. | |
Sote | 2010-04-07 07:58 | |
![]() | BS-neger är ju det svenska ordet och det är i sig inte laddat värden över. I Latinamerika säger man negro och det är inte alls ett negativt ord utan bara ett ord dom använder för människor med just svart påbrå precis som dom säger indios om människor med påbrå från just det folk vi kallar för Indianer. I norra Amerika säger man ju Native Americans istället för där är det kanske viktigt att vara mer politiskt korrekt. Min ena som är jättestolt över sitt Mapucheblod (chilenska Indianer) trots att det inte alls syns då han är blond och blåögd men han talar gärna om det för folk om tillfälle ges. För honom och hans pappa är Indian inte alls ett negativt ord och skulle dom ha haft svart påbrå så hade ordet negro inte heller varit negativt. | |
Tunnelbanan8 | 2010-04-07 08:09 | |
![]() | Beror på hur man använder ordet. Om det är för att nervärdera någon så förstår jag inte varför vissa ignoranta människor envisas med att använda det. Eller jo, de som är födda på fyrtiotalet kanske. Själv kan jag inte ens skriva ut ordet. Tycker det är så fult och onödigt. Var inte längesen det stod i svenska lexikon att det betydde "lägre stående varelse" och andra nedvärderande saker. | |
caughtbock | 2010-04-07 08:33 | |
![]() | Jag brukar säga svart istället, tycker det låter bättre. | |
pacc | 2010-04-07 08:42 | |
![]() | Hela tråden handlar egentligen om pk-ord eller neger-ord som förlorat sin egentliga betydelse och utan anledning betyder olika saker om den som säger det. Säger du neger blir du direkt bedömd utifrån ditt utseende bakgrund av de omkring, | |
Sote | 2010-04-07 09:39 | |
![]() | Tears of god-hur menar du då? Vad ska vara försent? | |