Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:08 | |
![]() | Möjligen höll CP i pistolen...men han var absolut inte hjärnan bakom... www.dsm.nu/sex_magis...nu ter.html | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:11 | |
![]() | Tack för tips! | |
| SpionSkummis | 2010-04-10 00:13 | |
![]() | Det var Carl-Erik Rosén, såklart. | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:17 | |
![]() | anneli72: Jag har läst HELA boken :) (riktigt tjock) och den var mycket spännande och klart läsvärd! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:17 | |
![]() | Jag tror att dom löser fler mord på Flash Back. | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:18 | |
![]() | Ja, det var nog aldrig meningen att det här skulle lösas....det är min uppfattning.... | |
| Guldplate | 2010-04-10 00:20 | |
![]() | Behöver det vara någon "hjärna" bakom mordet? Allmänt känt var att Palme gick utan livvakter m.m. i dom områdena han befann sig när han blev skjuten. Ta scenariot att Christer Pettersson såg Palme gå in på biografen. Han är påverkad, avskyr Palme och får en idiotisk idé. Han har gått om tid att hämta ett vapen och komma tillbaka, och sen är svensk brottshistoria skapad! Christer Pettersson hittade ganska bra i dom trakterna och hade säkerligen ett gäng kontakter som kunde fixa vapen. Han behövde inte vara smart. Han behövde säkert endast vara påverkad och har turen, eller oturen, att stöta på Palme vid en dålig tidpunkt för sitt humör. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:21 | |
![]() | flshback...:( jaja, vad har dom kommit fram till där då? | |
| -Torskmacka | 2010-04-10 00:22 | |
![]() | men så finns det även konspirationstorier. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:24 | |
![]() | Jag har inte hunnit läsa än. men jag ska kolla vad dom skriver. | |
| krillo18442 | 2010-04-10 00:27 | |
![]() | IRA eller FNL tror jag. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:27 | |
![]() | guldplate, ta scenariot... jo jävlar vilket nytänkande. detta är scenariot vi allmänt anammat ju. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:27 | |
![]() | ja gör det annelie. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:28 | |
![]() | förutom "avskyr palme" då. christer petterson gjorde inte det. | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:28 | |
![]() | Förklarar det också alla otroliga tabbar och tjänstefel (medvetna eller omedvetna) som polisen gjorde under utredningen Guldplate? Bortkopplade telefonsamtal till ledningsgruppen, endast 3 av 6 polisdistrikt i centrala S-holm visste under natten vad som hänt, man svarade inte på larmnumret osv osv. Poliser i andra län visste inget, trots att man sa sej ha larmat dessa för att få tag på Hans Holmér, som var på väg upp til Vasaloppet. Erfarna polisutredare kopplades bort från utredning och det det tillsattes nya...ja listan kan göras lång... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:31 | |
![]() | Många moderna mord har de facto blivit lösta på FB! | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:31 | |
![]() | Konspirationsteorier -Torskmacka-? Nja, knappast...det mesta av det här har man fått fram efter att ha gått igenom de inspelade banden från larmcentralen från den natten. Rapporter från SKL mm. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:31 | |
![]() | Gissar på Leif GW Persson. | |
| Guldplate | 2010-04-10 00:38 | |
![]() | Ramsay: Det var mer riktat till Butterfly som började prata om att CP inte kunde vara hjärnan bakom mordet. Så jag hävda inte att det var nytänkande. Bara att det inte alltid krävs någon extremt intelligent person bakom ett mord på en politiker som går utan vakter mitt i en storstad. Sen var Christer Petterson inte direkt förtjust i politiker över lag... Butterfly: Jag tror för det första att man har hittat och förstorat alla tänkbara konstigheter för att få fram konspirationsteorier. Detsamma görs med månlandningen och t.o.m vårt eget fotbolls-VM på hemmaplan. Samtidigt så hade dom att göra med något unikt och som ingen trodde skulle kunna ske i Sverige. I en uppspelning av radiokommunikationen som kom av larmet om Palme så får man höra hur dom får upprepa informationen för att poliserna i andra änden inte först kunde tro på informationen. Sverige var i chock, så även polisen! | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-04-10 00:39 | |
![]() | Nja...vi löser säkert inte det i alla fall här...men...den utredningen och det som hände (eller inte hände) minuterna efter mordet lämnar MYCKET övrigt att önska... | |