Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dgeo27 - Ej medlem längre2010-04-12 17:50
Antal inlägg: 450

ja den diskuteras säkert i andra partier men inte lika flitigt som i SD,och invandringspolitiken är en stor fråga

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 17:56
Antal inlägg: 3325

Invandrarpolitik kanske diskuteras i alla partier, men. Den tas inte på allvar i något annat parti än SD.

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 17:57
Antal inlägg: 6087

Tror nog de flesta inser att invandringen har blivit för hög i sverige.
Jag är ej rasist, men faktiskt, sverige som land klarar ej av en sån hög invandring så som vi har nu. Givetvis anser jag att man ska visa barmhärtighet och hjälpa de som har det svårt. Men någonstans måste man tänka långsiktigt också. Trist, men sant.

Men helt ärligt, varför ska man rösta på SD? Trots allt har de ju faktiskt främlingsfientliga motiv i grund och botten (trots att de ej vill framstå som det). Vill man verkligen ha ett sådant parti i rikstaden? Och vad kan de göra åt saken?
Tror nog att Svenska samhället klarar av invandringspolitiken ändå, utan att SD ska lägga näsan i blöt!

krill_master - Ej medlem längre2010-04-12 18:01
Antal inlägg: 1576

stort plus till TS som faktiskt tar sig tid att ta reda på fakta innan ställning eller motställning tas. dett är värt respekt även om åsikter sedan skulle gå isär.

själv tycker jag det är skillnad på dessa partier. nationaldemokraterna försöker rida på SDs framsteg och dölja sig bakom dem och "glida med" men är egentligen ganska små, oorganiserade om har sin botten mer åt det nazistiska hållet.

SD tycker jag däremot ofta blir orättvist behandlat vare sig man håller med dem eller ej. det är ett parti med tillräckligt med % för att tas på allvar vid tex val. därför är det i en demokrati fel av press, media, TV etc att utesluta, avstänga, förvränga eller tysta. så bör och ska en demokrati inte behandla ett parti som med över en viss röst % av folket har rätt att föra sin talan precis som vilket parti som helst som kan komma, och kommer in på olika mandat.

dessutom har de faktiskt ett relativt vettigt program för tex äldre vården och barnomsorgen samt en del skatte, stöd, soc åtgärder värda att spekulera vidare på. men detta "får" inte komma fram med risk att de då kan bli tagna på större allvar eller få fler röster, det etablerade gänget ser ju helst att de fortsätter arbeta under den stämpel de fick för länge sedan (och då med all rätt) men alla kan utvecklas och lära, framförallt bör alla ha lika rätt att få deltaga i en demokrati.

LisaLong2010-04-12 18:02
Antal inlägg: 2725

Den här diskusionen igen`? Ja hur som helst oavsett vart man står politiskt tycker jag alla partier har rätt att tala. Tyst demonstration? nä..tycker jag inte.

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 18:04

Krill: Många partier har många bra förslag. Det gäller att kunna utföra dessa också, inte bara lova en massa. Vad är det som säger att just SD skulle kunna rätta till alla ekonomiska problem.
a, jag vet. de ska stoppa invandringen, så löser sig allt annat ^^

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 18:07

Nej, men alla andra pariter har ju försökt i hundra år. Vfr inte ge SD chansen?

LisaLong2010-04-12 18:08
Antal inlägg: 2725

mollee alla partier lovar en massa innan valen:)

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 18:08

Varför ge dom chansen? Det är det jag frågar mig. Folk är bra naiva måste jag säga.
Sen så har dom väl chansen också, så vitt jag vet får man rösta på dom.

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 18:08

ja, Lisa Long, var det inte det jag nyss påpekade?

regression2010-04-12 18:09
Antal inlägg: 1563

Nationaldemokraterna känns spontant coolare. De går liksom ''all in''.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 18:11

"Vad är det som säger att just SD skulle kunna rätta till alla ekonomiska problem."
skrev du mollee.

Jag menade att just därför ska man ge dom chansen. Fattar inte vad alla är så rädda för.. dom skulle ju knappast sitta som enda parti o bestämma...

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 18:12

Jag önskar jag kunde tro på att SD är så bra som de utger sig att vara, att de ej är främlingsfientliga osv. Men, tyvärr så har de gjort, så många äckliga saker och uttalanden så jag kan tyvärr inte ge mkt för deras mer trevliga uttalanden. Jag kanske är cynisk och har förutfattade meningar, men jag tror fortfarande att minst 70 procent av de högre uppsatta personerna/ verksamma perosnerna inom SD är rasister.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 18:14

Vi skulle nog få se ganska mycket om man skulle börja granska alla andra partier. Men man gör inte det. Varför? Varför smutskastar man bara SD och letar upp allt som dom gjort/sagt osv?

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 18:15

Ja, men även om de skulle rätta till ekonomin helt mirakulöst är deras egentliga avsikt och deras åsikter om invandrare äcklig.
Folk trodde säkert att hitler skulle rätta till samhället också, lösa ekonomin genom att döda alla judar. Folk röstar bara på främlingsfientliga partier bara för att de ej ser andra utvägar. Ska man få gå hur långt som helst bara för att landets ekonomi är lite ostadig.
Rädsla, snabba utvägar/lösningar och desperation har väl sällan gynnat världen?

Leninist2010-04-12 18:15
Antal inlägg: 25

Enligt dem själva är den officiella skillnaden följande;
Sverigedemokraterna anser att svenskhet är kulturellt, något man kan bli. Nationaldemokraterna menar att svenskhet är etniskt, något man föds till.

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 18:16

Därför att det finns konkreta och välditgt uppenbara bevis på vad SD sysslar med?
Jag tror säkert att de flesta partier har väldigt fula avsikter. Politik handlar mycket om makt och pengar.
Jag skulle smutskasta ex centerpartiet också om jag fick veta att de vill ha ett rent sverige utan invandrare. Tycker att SD för skylla sig själv lite, efter alla snedsteg de gjort.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 18:18

På vad SD sysslar med.. skrattretande.

dgeo27 - Ej medlem längre2010-04-12 18:20
Antal inlägg: 450

så man kan inte ändras som männsika eller parti?så allt man gjort tidigare i livet ska man alltså straffas för resten av livet?går de inte glömma och förlåta?

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 18:21

Men, fattar du inte vad jag menar?

säger man såna saker som de gjort genom åren får man väl skylla sig själv om folk ogillar dom?

Går jag runt i flera år och beter mig svinigt, får jag väl kanske har överseende med att folk får svårt att ändra uppfattning om mig även om jag helt plötsligt blir "frälst" och trevlig.

Har du hört berättelsen om vargen?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?