Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bonnis | 2010-04-13 09:24 | |
![]() | Hej! Vad duktig du är! Kämpa på! Har själv varit rökfri i 10 dagar nu efter 40 år rökande. Har haft hjälp av ett läkemedel som heter champix som är ett receptbelagt läkemedel. Tycker det har gått oerhört lätt när det gäller suget. Dom problem du har tagit upp har jag väl drabbats av i olika grad, värst var mitt explosiva humör (som nu har lugnat ner sig) Tack och lov! Hujeda mej (för min omgivning alltså). Är bara att önska fortsatt lycka till -har du bara viljan går det galant och kom ihåg kommer suget tänk på allt negativt med rökning. Kram! | |
| Tess 08 | 2010-04-13 09:32 | |
![]() | mollee!! Jag har aldrig rökt och har alltså aldrig lidit av abstinens eller så. Ville bara gå in och skriva att jag tycker du är jätteduktig!! Var stolt över dig själv!! Och fortsätt kämpa! KRAM | |
| eijas | 2010-04-13 10:10 | |
![]() | Hej! Jag rökte i 35 år och slutade för 2 år sedan med hjälp av Champix. Det gick ganska lätt, för tabletterna gjorde att man blev illamående av cigaretter, annars hade jag väl inga biverkningar mer än att jag var sugen på allt möjligt och gick upp i vikt och var väldigt hetsig i humöret:-) Kämpa på! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-13 11:07 | |
![]() | Tack för alla råd och för alla härliga feedback åter igen! Det får en att reflektera och fortsätta. eijas: Hehe, ja hetsig var ordet :) | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-13 11:11 | |
![]() | Det är humöret som påverkas mest tycker jag. Jag har rökt i perioder och när jag valt att inte lukta som en oljeindränkt trasa som legat under en bilmotor i tre år på ett tag så får jag raserianfall och tårar i ögonen för minsta lilla. Dessutom blir det plötsligt lite tråkigt att dricka öl, prata i telefon och sitta på utserveringar. Men det är ju bara hjärnspöken som man måste komma över. | |
| HumbleBug | 2010-04-13 11:18 | |
![]() | Bra inlägg Drejo. Själv tyckte jag det skulle vara skönt att få bort de där konstiga smärtorna i brösten och ryggen, samt stabilisera mina humörsvängningar en aningen. Så det är konstigt att det tog så länge som ett år att sluta röka. Rökning kan ju fan ge en man PMS, så det är jävlar i mig fullkomligt omanligt att röka. Rökning är för fjollor, så de så. | |
| Knickedick83 | 2010-04-13 11:25 | |
![]() | Jag hade en kompis som slutade röka efter 10 års rökande. Hans tarmar klarade inte av det så han fick operera bort en del av tjocktarmen och gå med stomilpåse ett tag. Han började röka direkt efter det. hehe | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-13 11:25 | |
![]() | Hehe, Humlebug! Dödmetalörn: Ja, drömmer t.o.m att jag är på väg att röka, sen kommer jag på mig själv i drömmen och blir förbannad. I dag är det värst hittills gällande suget (rent kroppsligt är det ingen skillnad). Det är nu man börjar tänkta tankar så som "En cigg klarar jag av att röka, det gör väl inget" och " Det skulle vara så gott med kall öl och cigg ute i solen" Farligt med såna tankar. Har även börjar drömma... ehm, mer erotiska drömmar och om gamla flammor, undra varför. Hehe. Är väl också en biverkning kanske! :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-13 11:26 | |
![]() | knickedick, hade nog inget med att han slutade att röka. Hans tarmar var nog risiga redan innan. Och varför fick han ej hjälp samt nikotinersättning ist? Det där lät mysko. | |
| miaurora | 2010-04-13 11:34 | |
![]() | Ang. knickedicks inlägg så är det flera mag o tarmsjukdomar som "lindras" eller vad man ska säga, av rökning. Uppmanar därmed ingen att börja röka för att magen knasar! :P | |
| miaurora | 2010-04-13 11:36 | |
![]() | därmed, däremot* haha. | |
| eijas | 2010-04-13 12:21 | |
![]() | Ja just det, mardrömmar att jag röker har jag haft flera gånger och blir lika glad varje gång när jag märker att det bara var en dröm... Sen känner jag ofta att det luktar rök fast det finns ingen i närheten som röker... Andar kanske? :-) | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-13 12:22 | |
![]() | Usch! Det har jag också känt, Eijas. Måste vara något övernaturligt. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-13 12:48 | |
![]() | säkert luktsinnet som blivit bättre och man reagerar på andras rök lite mer? Eller kanske psykologiskt? Själv tycker jag smaksinnet är grymt mkt bättre, men även alla andra sinneintryck är mer framhävande, nästan lite för mkt t.o.m :/ Satt på bussen igår, och pallade inte med alla ljud som ex trafiken, radion och folk som pratade, det blev för mkt helt enkelt och jag blev yr och trött i huvudet. Jobbigt, men ändå häftigt! | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-13 15:17 | |
![]() | Någon som hjälpte mig sluta röka(planerade snedsteg på fyllan räknas ej) var den lukt som kom från mina kollegor när de rökt en enda cigarett, de var liksom helt inpyrda och luktade som en gammal fullgubbe som försöker tafsa på en i busskön en sen natt. Det är så vi luktar när vi röker men den lukten känner man bara när man själv inte rökt på ett tag. | |
| nettan23 | 2010-04-13 15:37 | |
![]() | haha gammal fullgubbe men håller med lukten är vidrig själv feströker jag, har rökt på heltid och det jag störde mig mest på var lukten och den äckliga rossligheten i halsen, sen är det ju ohälsosamt och dyrt med men ett glas vin eller fler utan cigg nej tack | |
| Drejo | 2010-04-13 15:40 | |
![]() | Att vin och cigg hör ihop är bara något inlärt. Jodå, jag vet hur starkt suget är efter en cigg när man dricker vin, och hur ciggen nästan aldrig är lika skön som när man dricker vin - men tro mig, det försvinner om man låter bli tillräckligt länge. Och som extra bonus så smakar vinet bättre när man väl lagt av med rökningen. :-) Dessutom blir baksmällan betydligt lindrigare utan cigg. :-D | |
| nettan23 | 2010-04-13 15:50 | |
![]() | Drejo: Jo det tror jag säkert och så slipper man stinka askkopp. Men jag "unnar" mig den ovanan. Men man behöver ju inte röka ett helt paket, som förr då det inte var rökförbud på krogen. Blir man verkligen mer bakis av rökning? Men visst känns det så :S | |
| foxy_1 | 2010-04-13 15:56 | |
![]() | DUKTIGT.. jag har varit rökfri i 2.5 år nu efter 30 års rökande. Jag slutade med hjälp av champix och det funkade jättebra. Säg den biverkningen som jag inte hade men just magen var värst, men gick över efter ca 2 veckor. ALLT går över och blir bara bättre och bättre. Lycka till i fortsättningen | |
| Lottan_L | 2010-04-13 17:09 | |
![]() | Snyggt jobbat! Jag slutade sjäv för tre år sedan efter ca ett paket om dagen i 18 år.. Jag hade provat sluta 2-3 ggr men inte fixat det. Så bestämde jag mig. Satte ett datum en månad framåt och när det närmade sig läste jag boken Äntligen ickerökare. Den var jättebra. Ändrade tänket helt. Rekommenderas varmt!! Visst, jag mådde skit ett par, tre veckor. Men sen blev det bättre och bättre för varje dag. | |