Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| muppe-m | 2010-04-14 11:11 | |
![]() | och jag emigrerar. hellre en sund diktatur än en sjuk demokrati =) | |
| Lillstölla | 2010-04-14 12:34 | |
![]() | Jag tror att anledningen att det inte blir två "kungliga" bröllop i år är att de är smarta. Får ju mycket mer publicitet med ett bröllop i år OCH ett nästa år. Mer uppmärksamhet= mer pengar. | |
| Sote | 2010-04-14 12:43 | |
![]() | Ålandspojken-det är ju just det som är det jävliga med hela grejen-att mina skattepengar ska gå till att underhålla hela den cirkusen. Sen kan man säga hur mycket man vill att dom är bra reklam för Sverige för om det är enda syftet med deras fortsatta existens som kungahus så kan ju näringslivet ta över deras underhåll eller se till att dom blir ett AB så dom kan dra runt sig själva. Då kanske dom tänkte sig för innan dom la pengar på sånt dom inte har råd med själva. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-04-14 13:07 | |
![]() | Tråååååååååååååååkiiiiiii iiiiigt.................. ... | |
| Miss_jk | 2010-04-14 13:38 | |
![]() | Sote: "En analys från Handelns utredningsinstitut, HUI, uppskattar att försäljningen av bröllopsrelaterade produkter runt tiden för bröllopet kan uppgå till 2,5 miljarder kronor. Allra mest kan Stockholmsföretagen räkna med att tjäna på kungabröllopet. Svensk Handel beräknar att 12 000 turister kommer att besöka huvudstaden under bröllopsdagarna, vilket skulle ge ett tillskott på runt 30 miljoner till detaljhandeln. Och gladast av alla företagare kan Stockholms krögare och hotellägare vara. På uppdrag av Tidningen Diego har SHR, Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, räknat ut vad bröllopet är värt för hotell- och restaurangnäringen. Svaret - cirka 200 Miljoner kronor kan de räkna hem i förhöjd omsättning." För att svara på ts fråga: Silvia bekräftade igår att det inte blir något bröllop mellan Madeleine och Jonas i år. | |
| Sote | 2010-04-14 13:51 | |
![]() | Så om dom vid typ tio gånger på ett århundrade har ett stort jippo som bröllop så ska det liksom vara nog. Varför ska folk i Norrbotten vara glada över att stockholms hotell och krogar drar in massa på detta när dom är med och betalar men inte bor i stockholm och jobbar på hotel? Låt näringslivet och handeln som ju verkar vara dom som tjänar på att vi har ett kungahus vara dom som betalar för dom vanliga träliga åren då det inte händer något som drar in pengar utan då dom bara kostar. | |
| Zmrzlina | 2010-04-14 15:10 | |
![]() | Kungafamiljen lever ett bidragsberoende, arbetslöst liv i bostäder staten ordnat och är människor med utländskt påbrå... varför vill inte SD kasta ut dem? :( | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-14 15:17 | |
![]() | kanske att deras dokumenterade samröre med nazismen skapat en identifikation och ett undantagsfall...:) | |
| Sweetlime | 2010-04-14 15:23 | |
![]() | Ekonomin ligger bakom, men det vill de inte berätta? Bidrag till detta andra bröllop är budgeterat först nästa år? Dessutom kan kungafamiljen inte invitera alla gäster två gånger samma år. Givetvis kan inte någon yppa hur det verkligen är och Daniel får lära juristen hur det känns att leva med munkavle. | |
| Zmrzlina | 2010-04-14 15:24 | |
![]() | Sant, ramsay. Antar att det är så. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-14 15:35 | |
![]() | Mats Odell älskar ju att privatisera, när ska han få upp ögonen för kungahuset. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-14 15:36 | |
![]() | Jag menar med ett så starkt varumärke kan det ju inte vara så svårt att hitta köpare. | |
| Zmrzlina | 2010-04-14 15:36 | |
![]() | Precis, och dessutom är det djupt orättvist att staten har monopol på kunglighet. | |
| raiker | 2010-04-14 15:43 | |
![]() | Sveriges största socialfall det är kunga familjen avskaffa skiten | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-14 15:44 | |
![]() | Exakt jag vill ha valfrihet! Personlig frihet att välja mitt kungahus, likväl som jag kan välja vilken läkare jag ska ha. | |
| Miss_jk | 2010-04-14 16:27 | |
![]() | Sote: Med den härliga Robin Hood-skatten vi har så får de i norrbotten också vara med och dela på kakan. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-04-14 16:49 | |
![]() | Enligt en obekräftad uppgift ägar det svenska kungahuset/kungen ? flera slott, men vistas nästan aldrig i dem. Är inte det resursslöseri av stora mått? | |
| Måns_E | 2010-04-14 19:54 | |
![]() | Fast jag förstår inte riktigt hur de där siffrorna har räknats fram JK. Visst om nu turisterna bidrar med nästan 20 000 var så blir det förvisso ungefär 230 miljoner men det saknas ju ändå ungefär 2 060 000 per turist för att det skall uppgå till 2,5 miljarder. Så det verkar ju minst sagt vara glädjekalkyler. | |
| Midna79 | 2010-04-14 19:57 | |
![]() | Avborda ett bröllop? De har ju inte satt ett datum än. Om de nu itne gifter sig...jaha? | |
| Defrob | 2010-04-14 19:58 | |
![]() | Otroligt att folk, inklusive mig, orkar kommentera detta... nu har vi monarki och det är varken svart eller vitt som en del verkar tycka. Det har för och nackdelar. Jag vill inte ha president! Och då är man vänster så det ryker om det i botten. Lite konstigt kanske. | |