Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 286

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vent Solaire - Ej medlem längre2010-04-17 20:39
Antal inlägg: 78

da hex, visst har jag gjort det. Hur långt kan man gå egentligen när man vill lansera en konspirationsteori! Man tillverkar kartor och jordglobar som ser väldigt trovärdiga ut. Men, låt oss inte gå på knepet. Jorden är och förblir platt.

mjangsan2010-04-17 21:14
Antal inlägg: 76

Värsta och mest sjuka konspirationsteorien som jag hört är att det som hände judarna i arbetslägren under andra världskriget inte skulle vara sant.
Alltså det här med att de gasades ihjäl skulle bara vara ett påhitt - av judarna själva.
Vad det byggde på minns jag inte riktigt. Tror att jag vägrade lyssna.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-04-17 22:28
Antal inlägg: 5809

promenad: Vet inte om jag tycker att det är så himla roligt.

ankanka - Ej medlem längre2010-04-18 00:00
Antal inlägg: 211

tror det finns ett gäng som samarbetar med att förlöjliga konspirationsteoretiker!

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-04-18 07:40
Antal inlägg: 753

ankanka, visst gör det det. Det gör man via 'karaktärskränkning', 'ärekränkning', 'förtal'. Nu är det ju inte så lätt som bara så heller utan man jobbar även med misinformation och sprider falskheter. Det är nog praxis att man skapar en lögn för att täcka över en annan.

ankanka - Ej medlem längre2010-04-18 07:49
Antal inlägg: 211

h3r4h5h3h0:

ja... nu va det ju så att det va lite roligt menat, typ att de som inte tror på konspirationsteorier konspirerar själva och bildar en paradox, eftersom dom själva då är motbeviset för att konspirationer verkligen finns. mer seriös än så tänker inte jag bli i den här tråden.

TomasLeonard2010-04-18 08:07
Antal inlägg: 1563

Hm de som misstror konspirationsteoretikerna konspirerar???

Det är ju inte ens kul fastän man formulerar sig korrekt, var är paradoxen?

De som motarbetar motargumenterar konspirationsteorierna göder kanske debatten och skapar intresse för missinformationen.

Konspirationsteorier skapas av felaktigt och enkelspårigt tänkande.

Detta tänkande är alltför svartvitt, drivet av människan vilja att förstå ett större komplext problem på ett förenklat sätt, viljan att förminska verkligheten till sagans lättförståeliga värld, där sanning är absolut och det onda kan skiljas ifrån det goda.

Ex. Pengar styr världen, de som har mest pengar är alla medlemmar i samma hemliga klubb, de äger all olja, alla fastigheter och deras barn får alla viktiga jobb osv.
De är de onda.

De utser varje år vissa marionetter, bakom dessa står en hemlig organisation som iscensätter händelser precis som i hollywood.

Spännande va?

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-04-18 08:23

Där blev det nog lite trasig logik.

TomasLeonard2010-04-18 08:27
Antal inlägg: 1563

Nej bara en stamning i början av 3e stycket, vädra inte ditt missförstånd för snabbt.

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-04-18 08:30

TomasLeonard, visst är det som du skriver att det blir mytomspunnet. Jag tror det har med som du säger 'sagor', rent psykologiskt så går det under 'Vanföreställande projektion', 'Förvrängning' och 'Fantasi'. Att det även går under grova generaliseringar är också ett problem kan jag tycka. 'ALLA' + 'DOM' osv. Att dom har en socialt unik situation och går under ryggklapp's metoden kanske man kan förstå iofs, så fungerar ju alla sociala grupper och andra sidan diskuterar man sällan den ekonomiska elitens humanistiska situation. Dvs, hur är det och vara rikast i världen? Jag kan tänka mig att dom nog önskar ibland att dom kunde vara fri från pengarna och få smyga omkring öppet och obemärkt bland folk.

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-04-18 08:33

TomasLeonord, tänkte på föregående trådskrivare.

Det man sällan diskuterar seriöst är det exponentiella ansvaret som kommer med ägande. Pengar är energi, äger jag mycket energi så kan jag utföra mycket. Jag skulle vilja se en diskussion om det. Ett exempel på det är låt säga privatägd kärnkraft. Om jag tjänar pengar på det skall jag även vara ansvarig för dess effekter.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-08-16 20:03

Att svininfluensan skulle skada oss mer än vad själva vaccinet gjorde.

Och ni som fortfarande tror att sprutorna räddade er . . . good luck med nästa och nästa och nästa och nästa . . .

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-08-16 20:09

Läste mitt tidigare inlägg. Jag menar naturligtvis att 9/11 har hänt, men att den officiella versionen av det som ska ha hänt är ett ihopljugeri utan dess like.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-16 20:14
Antal inlägg: 11661

Känner någon någon som dog av svininfluensan? Jag känner inte ens en kotte som blev mer sjuk än vanligt..

kafountine, Vad tror du hände? Nyfiken bara

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-08-16 20:24

Att det finns människor med en enorm makt som inte vill vårt bästa. Som försöker att få oss att bli sjuka, sterila osv. genom vaccinationer och annat som vi ska hälla i oss för att "må bra".

Delicious - Ej medlem längre2010-08-16 20:25

9/11 alltså.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-08-16 20:28

Ok. Att människorna med den här enorma makten låg bakom det. Att planen var fjärrstyrda, att husen sprängdes och att dessa människor "offrade" över 3000 människor för övertyga oss i västvärlden om att muslimer är onda.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-16 20:40

Okej.
Ja världen gick ju på det oavsett om det var insiderjobb eller ej.
Se Hjälp Pakistan?-tråden. Känns lite Pearl Harbor konspirationsteorin över det enligt mig. 9/11 alltså.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-08-16 20:45

Inte konstigt . . . Pearl Harbor är ju också lögn, lögn, lögn.

Folk, läs, läs, läs på nätet. Så länge ni har tillgång på nätet vill säga.

onobond2010-08-20 23:52
Antal inlägg: 24323

Mmmm, ett gott skratt innan nedvarvning är alltid välkommet

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?