Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 627

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dellartista - Ej medlem längre2010-04-18 11:20
Antal inlägg: 105

Visa ett gott exempel till din tonåring. Gå och lägg dig tidigt om kvällarna. Bestäm för både dig och din tonåring ett hälsosamt dead line för läggdags för att fungera bra i ditt jobbet och skolan.

Bestäm dig att tv- spel får man spela i en timme efter att du har förhört honom/henne läxorna.

Du kanske känner dig sträng och unik bland föräldrarna och kommer att gå med dåligt samvete ett tag, tills du kommer underfund att det går bättre för din tonåring i skolan än för nattvakande kompisar och du själv kommer att vara ungdomlig och fräsch.

Det finns inget bättre föryngrings- och skönhetsmedel än att lägga sig tidigt om kvällarna. rova och upplev det själv! Det är härligt att vakna tidigt pigg och sugen på dagens aktiviteter.

dellartista - Ej medlem längre2010-04-18 11:21

Rättelse: "...fungera bra i jobbet och i skolan. "

dellartista - Ej medlem längre2010-04-18 11:22

Rättelse: "Prova och upplev det själv! "

Jag är såååå slarvig !!!

Lillstölla2010-04-18 17:37
Antal inlägg: 23831

Som föredetta tonåring tyckte jag det var pest att mamma satt uppe och väntade när jag kom hem efter att ha varit ute. Jag vill vara i fred och bara äta nåt, kolla på tv och gå o lägga mig. Hon skulle prata o fråga hur kvällen varit o jisses så jobbig hon var!!!

Men så länge ditt barn gillar att du är med så kör på bara. Men varför bara kolla på när han spelar xbox, spela du med vet ja!!! Kan ju öva när han inte är hemma, så kan du spöa honom, hehe.

Det var min mamma bra på, vi spelade alltid tvspel ihop.

Bim19642010-04-18 18:08
Antal inlägg: 1854

Håller med Lillstölla öva på tv-spel och spela en match mot grabben din.
Jag är en rackare på tv-spel, när mina barn var mindre kom deras kompisar in och undrade hur man klarade av "bossarna" i tv-spelen.
Spelar fortfarande då och då tv-spel det går i perioder.

lailala2010-04-18 19:10
Antal inlägg: 236

Låt honom spela säger jag,min son spelade som en galning förr.Nu är han inte lika intresserad,det går över.Jag spelade faktist också en period men blev inte samhällsfarlig för det:)Dygna gjorde han också,mindre bra för hälsan kanske.

Gunilla _2010-04-18 19:57
Antal inlägg: 4425

Är det NHL borde du vara med och lira! Annars har jag bara två regler - det ska vara tyst, annars får de sluta och upp på måndag morgon ska de. (Men om de skulle må dåligt av det så skulle reglerna förändras förstås).

cokki2010-04-18 20:10
Antal inlägg: 290

Vi hade ett lamp system. När dom kom hem så släckte dom lampan i hallen. Det var super bra man var ju super orolig när ungarna var ute på kvällen. Så jag sov aldrig ordentligt förren dom var hemma. När lampan släcktes då visste jag att det var lugnt.
Oj här handlade det om natt spelande... Så länge han sköter det han ska är det väl lugnt.

miasve - Ej medlem längre2010-04-18 20:21
Antal inlägg: 109

Skulle gärna spela med mina tonåringar om det var nåt spel som handlade om bokstäver eller nåt.... hahaha
De spelar bara spel där de skjuter ihjäl folk så det stänker blod på "kameran" eller så är det nåt tråkigt hockeyspel.
(men vi har faktiskt spelat Betapet några gånger....)

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-18 21:53
Antal inlägg: 11612

Jo,Gunilla självklart har jag testat att spela NHL,men det gick inte så

bra..för många knappar och spakar för min smak.

Jag tittar hellre på en film tillsammans för då har man ett givet

diskussionsämne.

ttiittii - Ej medlem längre2010-04-27 09:48
Antal inlägg: 37631

Det är bättre att ungarna spelar ,en att dom är ute och gör satyg

kajix2010-04-30 23:20
Antal inlägg: 7767

lite ot kanske, men det här är en föreläsning om ungdomar och internet, typ.

jag tycker den var intressant och lite rolig.

www.ur.se/play/157694

ArgsintEva2010-05-01 19:34
Antal inlägg: 248

Våra barn dygnar ofta....mkt Lan här hemma....
Självklart går vi och lägger oss när vi är trötta vilket vi är rätt tidig..rnas
Vi skiter i när dom har lan en hel helg och vårt stora köksbord åker in i ungarnas rum....då det kan sitta ett helt gäng med "lan-grabbar"....å så åker stora 10 liters grytan fram ....så blir det massor av köttfärsås & pasta som man får mata dom med :)
Hur som helst så klarar dom sig bra.....
Och vi sover gott om natten....
Vi vet iaf var vi har dom ..

eeistan2010-05-01 19:54
Antal inlägg: 1542

Jag tror det är viktigt att vara med hela tiden och prata när barnen är små då kanske man får en chans att vara med när dom blir tonåringar... viktigt att prata och vara nära sina barn hela tiden.

ArgsintEva2010-05-02 18:42
Antal inlägg: 248

Vi har mycket god kontakt med våra barn och även deras kompisar...
Grabbar 17 och 18 år så då har man inte den kollen som på vår flicka som snart fyller 12....iof är det inga Lan men man vill ha lite koll på vad hon gör när hon sitter vid sin dator...
Hon kollar mest coola kläder / frisyrer osv....sen lite spel å sånt...
Sen vet hon ju inte att vi kan kolla vilka sidor hon har varit inne på...
Men det är helt ok det hon är inne på...
Håller med eeistan det är VIKTIGT att prata med sina barn hela tiden...
Små som stora....
Nu har våra 2 äldre grabbar skaffat tjej...och då får man prata om lite andra grejjer men vi är rätt öppna i vår familj så dom visste redan vad som gäller...
Men att ha en bra dialog med sina barn stora som små är jätte-viktigt..
Jag har 2 äldre barn med...vuxna...samma där....vi har kunnat prata om allt...men när min äldsta dotter började berätta detaljer så ville jag liksom inte höra mer...*S*
Men det är gutt att barnen har ett stort förtroende för sin mamma.....
Men inga detaljer tack !

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?