Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 644 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zombiesnutta | 2010-04-19 18:40 | |
![]() | Jag är inte heller rädd för att dö, men vill bli ihågkommen på något vis i alla fall... Annars är det ju som om jag aldrig funnits. Däremot är jag livrädd för att mina närmsta ska dö. Drömmer om det ofta och vaknar kallsvettig. | |
| Bitte - Administratör | 2010-04-19 18:52 | |
![]() | Vem sa allt vi skulle få ha dig för evigt vem sa allt alltid skulle var som det varit. Vem sa att tiden vi får är oändlig, det är bara det att vår tid på jorden är begränsad, utstakad, där finns ett slut. Men det är inte slutet det är bara början på nått nytt och okänt, på evigheten i universum . Så ni har mig för evigt ,jag finns där I era tankar ,minnen, i det jag lämnar efter mig på jorden Bitte 071008 tankar efter en när väns faders död Allså vi lämnar ju andra efter oss vi lämnar även minnen och tankar hos våra anhöriga, och sedan så ses vi ju på den andra sidan då även de kommer dit Bitte | |
| Zmrzlina | 2010-04-19 19:00 | |
![]() | Kunde inte bry mig mindre. Kommer ju vara död och allmänt icke-existerande. Inte direkt som att jag kommer få pengar, mat, ligg, alkohol eller vänner för det om jag är död. Vill faktiskt inte ens ha en minnesplats eller grav eller dylikt, blir bara jobbigt att ta hand om för anhöriga. | |
| simmarhanna | 2010-04-19 19:07 | |
![]() | Jag är inte rädd för att dö, Fast jag vill nog att vänner och anhöriga ska minnas mina goda/bra sidor. | |
| Bitte - Administratör | 2010-04-19 19:07 | |
![]() | Och med tanke på vad jag skrev ovan så är jag INTE det minsta rädd för att dö,, för döden är bara en fortsättning på .... Sedan så vill jag nog hellre att man minns mig och inte glömmer mig medans jag lever,, Bitte | |
| Defrob | 2010-04-19 19:18 | |
![]() | Just remember the death is not the end... gick någon textrad. Men ja jag är rädd för att dö, och visst vore det tråkigt om ingen skulle minnas mig en vecka efter jag dött men det vet jag inte om ändå? Så egentligen spelar det ingen roll. OM däremot det finns ett liv efter detta, ja då får vi väl se vad som händer... | |
| Sote | 2010-04-19 19:26 | |
![]() | Här är en underbar dikt av en riktig poet : Mary Elizabeth Frye Do not stand at my grave and weep; I am not there. I do not sleep. I am a thousand winds that blow. I am the diamond glints on snow. I am the sunlight on ripened grain. I am the gentle autumn rain. When you awaken in the morning's hush I am the swift uplifting rush Of quiet birds in circled flight. I am the soft stars that shine at night. Do not stand at my grave and cry; I am not there. I did not die. | |
| apbur | 2010-04-19 19:27 | |
![]() | Jag älskar livet och får oerhörd ångest när jag tänker på att det kommer att ta slut någon gång. Samtidigt är livet inget värt om det inte är just förgängligt. Om jag på något vis hade fått reda på att de som betyder något för mig i livet inte hade kommit ihåg mig efter min död hade allt känts hopplöst. Döden skrämmer mig fruktansvärt och jag väljer därför att inte tänka på den så ofta. Jag tycker att många här verkar ljuga för sig själva. Men det är ju knappast nåt nytt. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-04-19 19:33 | |
![]() | Jag glömmer aldrig när de 8.000.000 miljoner spermierna som kom efter mig vid befruktningen samfällt skrek: Lev, lev! Jag kommer ihåg det starkt, som vore det igår. Det var nära att jag kom delad etta men som den konkurrensinriktade varelse jag är tog jag till lite fuskknep så man slapp dela. | |
| Kotilda | 2010-04-19 19:43 | |
![]() | "Alla älskar dig när du är död" Hellre älskad när ja lever än när jag har dött. Vill hellre att människor ska visa att de bryr sig när jag lever. När man är död så är det andå försent | |
| GubbenSlusk - Ej medlem längre | 2010-04-19 20:08 | |
![]() | En del kommer ju minnas en när man dött, men så dör dessa också så småningom och till slut finns ingen levande som minns en. Så det är ju något oundvikligt. En annan fråga är om man minns att man har levt när man är död, eller kan det bli så att man inte fattar att man är död när man är det. Man kanske tror att man lever och kanske man gör det lika mycket som man tycker att man lever nu. Förresten är man bara en av 5 miljarder loppor i pälsen på moder jord, som för övrigt har en besvärlig och rykande böld just nu, så det kan gå på ett ut. | |
| bulll | 2010-04-19 20:35 | |
![]() | Usch, jag är jätterädd för att dö. Både för att jag inteinteINTE på långa vägar är färdiglevd, men också för att jag tycker tanken på att lämna folk efter mig är fruktansvärd, att livet ska fortsätta pågå som vanligt utan mig... Hmm, dödsångest eller kontrollbehov, det vete tusan.. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-19 20:38 | |
![]() | "Döden skrämmer mig fruktansvärt och jag väljer därför att inte tänka på den så ofta. Jag tycker att många här verkar ljuga för sig själva. Men det är ju knappast nåt nytt." Apbur får jag fråga vad du tänkte på? Vad ljuger man om för sig själv? | |
| Yin_Yang - Ej medlem längre | 2010-04-19 20:39 | |
![]() | Även jag är rädd men vet inte för vad, kan känna ångest över att lämna min familj, | |
| Hagwall | 2010-04-19 20:45 | |
![]() | Jag tycker det är en bra fråga du ställer. Förstår hur du tänker även om jag inte känner samma sak. Personligen är jag rädd för den sorg jag skall åsamka dem som jag lämnar efter. | |
| Kirskål - Ej medlem längre | 2010-04-20 18:30 | |
![]() | Jag är inte rädd för att dö. Jag vill träffa min son som är död och det tror jag att jag kommer att göra den dagen jag inte finns på jorden längre, utan i ett annat "bättre liv"... Jag längtar dit! | |
| apbur | 2010-04-20 18:39 | |
![]() | Broken string, jag anser att det är skitsnack när man säger att man inte är rädd för döden. Tom den som står med gevärspipan i munnen känner nog ett sting av rädsla trots att de beslutat sig för att dö. Människor har i alla tider bekymrat sig när det gäller döden. Jag skulle nästan säga att man lider av nån psykisk störning om man inte känner något inför tanken på sin egen död. Den som säger sig inte vara rädd för sin egen död kan väl avsluta livet utan någon som helst ångest då. | |
| Lillstölla | 2010-04-20 18:39 | |
![]() | Jag kan bara utgå från mig själv såklart, men tänk såhär, har du själv förlorat någon närstående? Och har du i så fall glömt den personen? Troligtvis inte. Har själv förlorat både en faster och min mormor och farfar. Minns dom allihop och de finns alltid med mig! | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 18:50 | |
![]() | Ok apbur då förstår jag vad du menar. Svårt att förklara hur jag känner inför döden men rädd är inte rätt ord. Men självklart så vill jag absolut inte dö nu mitt i livet, finns massa mer som jag vill uppleva. Jag var mycket räddare för döden när jag var yngre än vad jag är nu, känns som att ju äldre man blir så blir döden inte lika skrämmande längre men det betyder ju inte att man vill dö för den skull. Eftersom jag tror på reinkarnation också så kanske det inte blir lika skrämmande. | |
| Kirskål - Ej medlem längre | 2010-04-20 19:05 | |
![]() | Apbur: Jag lider inte utav någon psykisk störning men är en ung mamma som mist min son i en olycka. Jag saknar honom mer än jag någonsin kan förklara. Så rädd för döden är jag inte. Men jag kan ändå förstå din rädsla. | |