Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 644 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-04-21 17:40 | |
![]() | Ingen heter Lejonstjärt i Sverige. men, det var kul. hihi! | |
| Maad Max | 2010-04-21 17:48 | |
![]() | Haha, kollade du upp det hos SCB? | |
| Sona | 2010-04-21 17:52 | |
![]() | Hehe, det var mest en kommentar till WiktorWig. Tycker att det är synd att hitta på egna fåniga namn när man har sin familjs med historia bakom. | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-04-21 17:58 | |
![]() | ja. | |
| cheesemaster | 2010-04-21 18:02 | |
![]() | ja, varför ska man skaffa sig nåt hittepånamn a la seriefigurer kan man undra. låter för mig som ett tecken på bristande omdöme samt dåligt självförtroende. | |
| cheesemaster | 2010-04-21 18:06 | |
![]() | jag heter förresten minianus i efternamn | |
| Tokstollan | 2010-04-21 18:36 | |
![]() | Vet att tråden egentligen handlar om något annat men ändå: grattis till att du ska gifta dig Emollas! Mycket lycka på vägen. ;-) | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-04-21 18:53 | |
![]() | Nej, klart man ska byta namn om man känner för det! Både för- och efternamn kan man byta om man inte trivs med de man har. Att man har en historia, visst, men den försvinner ju inte för att man byter namn. Jag tillhör ju ingen annan släkt för att jag inte längre bär min släkts namn. Själv har jag bytt efternamn 2 gånger och förnamnet en gång. Inga problem. | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-04-21 19:15 | |
![]() | Dito, ewokerna74. För att nämna något negativt, så var det väl det, att man fick förklara till gamla bekanta vem man var, när man t ex ringde till dem. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-04-21 20:18 | |
![]() | jo, stort grattis till giftermålet. och känner du att du vill byta så byt, bara byt. du gör ju det av kärlek. funderar själv på att byta, mitt efternamn är ganska ovanligt vi är väl ca 50 pers högst i sverige. men har ett annat på lut som jag knyckt ur en bok och verkar coolt. mest för det är skoj. varför inte? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 20:32 | |
![]() | krill_master: Varför inte? Tja... Jag trodde du kände kärlek till din historia, dina rötter. Jag känner snarare: Varför? | |
| Skogsblomman | 2010-04-21 20:40 | |
![]() | Visst kan barn ha bådas efternamn när de växer upp, men i nästa led då? Då måste de ändå välja vilket de ska använda som "riktigt" efternamn. Jag var ensam med tre barn när jag gifte om mig och min man valde att ta vårt efternamn för att hela familjen skulle ha samma namn, det upplevde jag som en kärlekshandling riktad till oss alla fyra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 20:43 | |
![]() | Ja, det var fint. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 20:44 | |
![]() | Lyckliga du som fått tag på en sådan man! :) | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-04-21 20:57 | |
![]() | Känner ingen kärlek till min bakgrund o rötter, det va därför jag (o sonen) bytte namn. Kan känna kärlek när tanken går till mormor o farfar som nu båda är döda. (Liksom morfar + farmor som jag aldrig träffade). Har ingen som helst kontakt med ma, pa eller bror. Det va underbart att markera o börja om. Tyckte även sonen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:41 | |
![]() | Ok, då förstår jag valet, M. Det blir en markering som distanserar en från det förflutna och om man vill det, fair enough. Det skulle kännas konstigt att inte heta som exempelvis farmor och farfar, men den dagen någon förbarmar sig över mitt sorry ass och friar får jag ta ställning till om kärleken övervinner det. :D | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:51 | |
![]() | krill_master naknemo-habib. dubbelnamn är en cool grej. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:53 | |
![]() | Ha ha, och "ramsay Draper"! | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:56 | |
![]() | Jag bytte namn när jag gifte mig i min ungdoms dar, det kändes helt rätt. När jag skilde mig såg jag ingen anledning till att byta tillbaka, jag vill ju ha samma efternamn som mina barn.Och eftersom jag är nöjd med att leva i synd och aldrig tänker gifta mig igen så får det duga livet ut = ) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-21 21:56 | |
![]() | oooh ja tack!:) | |