Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 606 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:00 | |
![]() | Klart man ska beviljas extra pengar. Akut tandvård, glasögon, mediciner, möbler, eventuell flytthjälp etc bör man väl kunna söka för? Trodde också män beräknades äta mer än kvinnor och hade högre norm därför fast det kanske inte stämmer. Kan tänka mig att väldigt fattiga barnfamiljer kan få beviljat till julklappar eller liknande. Fast det blir kanske lite svårt att hålla koll på olika högtider. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:00 | |
![]() | Annelie kan du inte förklara din kryptiska kommentar att jag skulle gå och lägga mej? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:01 | |
![]() | "Men extra pengar till olika saker vad det än må vara ska inte beviljas tycker jag." Vilken underbar inställning till mänskligheten Malla, så ett barn från en familj utan medel ska inte få åka på kollo? | |
| apbur | 2010-04-23 00:05 | |
![]() | Jag antar att en familj på Lidingö skaffat sig ganska många behov som kräver mer pengar än vad en annan normalt sett fattig familj känner att de har behov av. Om man ska ta hänsyn till Lidingö-familjens behov bör man alltså punga ut med mer pengar till dem. Vill du ha det så godtyckligt, Grundsnygg? Det finns riktlinjer att rätta sig efter när man avgör vad som ska betraktas som behov. Där ingår inte omskärelse som inte är medicinskt nödvändig. Vilken man redan kommit fram till. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:06 | |
![]() | Håller med dej apbur. Alltid kul när det sker:-) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:07 | |
![]() | apbur är du allvarlig med det inlägget? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:08 | |
![]() | Har aldrig hört talas om att man får söka för husdjur. Tycker faktiskt de kunde börja räkna det som behov i de fall där husdjuren till exempel är enda sällskap till en psykiskt sjuk eller en väldigt ensam gamling. Blindhunden måste väl få maten betald? | |
| apbur | 2010-04-23 00:09 | |
![]() | Övriga lyxproblem som att inte få roa sig på kollo kan man få hjälp med om man ansöker hos barnhjälpsorganisationen som majblomman. Ja, jag är allvarlig. Vad tolkade du som ett skämt? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:10 | |
![]() | Faktiskt hela inlägget. | |
| apbur | 2010-04-23 00:14 | |
![]() | Larvbrud, jag antar att du skulle kunna starta en facebook-grupp och få djurens behov tillgodosedda. Eller en jäkla massa namn iaf :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:17 | |
![]() | Apbur, mina katter kan nog klassas som epilepsikatter. De borde beviljas tycker jag. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:18 | |
![]() | Grundsnygg, jag trodde ditt inlägg där du skrev att pojkens förhud var en del av familjen var ett skämt. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:19 | |
![]() | apbur, just för följande så såg jag ditt inlägg som ett skämt. "Vem kan få socialbidrag? Får jag ha tillgångar? Nej, den som har pengar på banken, värdepapper, bil, äger sin bostad, har eget företag eller andra tillgångar i Sverige – eller i annat land – kan normalt inte få socialbidrag, eftersom tillgångar kan ge pengar om man säljer dem. Undantag kan finnas om du till exempel behöver ha bil för att klara av ditt arbete. Du behöver heller inte sälja din bostad om du söker socialbidrag bara för en kort tid. Beslut om undantag fattas efter en individuell prövning. " | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:20 | |
![]() | Så din Lidingöfamilj är inte aktuell för bidrag. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:24 | |
![]() | Nej larvbrud jag tyckte att det var lite fyndigt men var helt allvarlig. | |
| apbur | 2010-04-23 00:25 | |
![]() | Grundsnygg, om du ska åberopa riktlinjerna för socialbidrag har du ju redan fått svar där på dina funderingar. Omskärelse som inte är medicinskt nödvändig ingår inte. Mitt svar var inte grundat på vad som står där utan jag använde bara din egen logik som uppenbarligen inte var så bra. Du får slipa lite. | |
| regression | 2010-04-23 00:26 | |
![]() | ''eftersom tillgångar kan ge pengar om man säljer dem.'' Ah. Socialkontoret sätter huvudet på spiken. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:27 | |
![]() | Nej jag behöver inte slipa jag tycker ju att det finns utrymme för tolkningar, och då kommer du dragande med en Lidingöfamilj. Du använderju samma retorik som SD. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-23 00:27 | |
![]() | Undrar vilka som är de roligaste ansökningarna som kommit in... Det är ju tillåtet att söka för allt, man kan bara få avslag. Jag tycker absolut de borde hjälpa till med privata skulder om det är så att fingrar riskerar att ryka. Fingrar är definitivt en del av familjen. | |
| regression | 2010-04-23 00:29 | |
![]() | Det finns en scen i ''Män som hatar kvinnor'' där Lisbeth ber om mer pengar från sin förmyndare till en dator. Jag såg den med min mamma och min tvååriga son. Det var trevligt. | |