Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-04-29 11:13 | |
![]() | 1st class... testa och riv ner tapeterna då! Så kan du väl se hur det ser ut, är underlaget fint så måla på. Tvivlar du på om det är rätt, låt någon kunnig titta på "underlaget". Som du kan läsa av inläggen här, är proffsens rekommendation nästan alltid att du spacklar och fixar det ordentligt. | |
| Minta | 2010-04-29 11:18 | |
![]() | Det känns bäst att ta ner de gamla tapeterna, vet inte varför. Jag hade en gång strukturtapeter som en målare ville spackla över och tapetsera på, men en annan rev ner alltihop och de lossnade jättelätt. Det kändes bättre. Jag är själv urdålig på allt detta, men det är roligt att se en yrkesman i arbete göra det på rätt sätt, spackla och slipa (dammigt). Men en sak som lät konstig var den målare/hantevrkare som ville sätta kakel i kök/badrum över de gamla. Det har jag inte hört talas om. | |
| Tess 08 | 2010-04-29 11:37 | |
![]() | Man KAN kakla över annat kakel, men jag vet inte om jag skulle vilja ha det så... Jag säger som Steve. Testa att dra ner tapeterna! Sen ser du ju hur det ser ut :) Gjordes jobbet ordentligt innan de sattes upp behöver det inte vara jättemycket arbete som behövs nu. Jag hjälpte mamma att dra ner tapeter som "alla" sa skulle vara jättesvåra att dra ner. De var sådana som var moderna på 80-talet med trådar på... Vi fick tipset av de flesta att bredspackla över, men vi drog och det var jättelätt :) /Tess "the händiga husägaren" | |
| Hannibaljan | 2010-04-29 14:56 | |
![]() | 1stclass "men jag fattar inte varför det måste slipas och spacklas igen om jag river ner alla tapeter? det är ju redan gjort under detta lager... men så kan jag ju inget om detta..." Tapeter sitter inte med kardborre. Det är därför man måste se hur mycket som är löst och sen bedöma om du måste spackla. Lyssna på Jonaker han har varit målare i nästan 25 år. | |
| 1stclassriot | 2010-05-08 18:00 | |
![]() | får be farsan, han kan detta och har gjort tapetseringen åt mig. målningen på den tapeten gjorde jag dock själv och det resultatet blev ju inte så bra som sagt :D | |