Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 21 |
Mobilspel
Pågående | 19 938 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
LisaLong | 2010-04-28 11:43 | |
![]() | Steve.. nej det tycker jag definitivt inte:) Om jag som konstnär skulle kunna leva på det jag gör så skulle det vara underbart:) | |
MiniLudd | 2010-04-28 11:45 | |
![]() | Lisa Long - alltså han skojade, konstnärer brukar ju vara fattiga.. (shit..) | |
Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-04-28 11:45 | |
![]() | Ja, jag önskar det också! | |
Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-04-28 11:45 | |
![]() | MiniLudd, jag tror LL förstod det. | |
apbur | 2010-04-28 11:49 | |
![]() | En konstnär är per definition misslyckad. Jag tycker det räcker :) | |
LisaLong | 2010-04-28 17:04 | |
![]() | Miniludd jag förstod det:) | |
LisaLong | 2010-04-28 17:06 | |
![]() | Så du att man inte kan vara konstnär utan att vara misslyckad??..nä nu får du förklara det apbur:) | |
ankanka - Ej medlem längre | 2010-04-28 17:11 | |
![]() | En del är ju helt misslyckade SOM konstnärer... | |
LisaLong | 2010-04-28 17:14 | |
![]() | anka nej det tycker jag..det ligger väl i betraktarens ögon vad som är bra eller inte:) | |
ankanka - Ej medlem längre | 2010-04-28 17:17 | |
![]() | så vem som helst kan kalla sig konstnär? | |
promenad - Ej medlem längre | 2010-04-28 17:41 | |
![]() | Ja så är det. | |
promenad - Ej medlem längre | 2010-04-28 17:41 | |
![]() | Folk kallar mig konstnär, men jag hatar det. Jag föredrar Trollkarl. | |
LisaLong | 2010-04-28 18:05 | |
![]() | anka ja varför kan inte "vem som helst" kalla sig för det:) Så länge personen ifråga lägger ner sin själ och tid i sitt skapande så är man väl en konstnär. promenad, alla tyder vi ordet konstnär olika tror jag och det finns väl kanske inget rätt eller fel, men för mig är inte en Trollkarl en konstnär däremot en illusionist. | |
TomasLeonard | 2010-04-28 18:17 | |
![]() | Men vaf---n LisaLong ...så kan man tycka och nu....bla-ha -bla-ha sluta mästra och tolka allting autistiskt. | |
vulcan | 2010-04-28 18:59 | |
![]() | Man undrar ju vilken typ av "konst" vi skulle få i sverigedummokraternas Sverige. Min gissning är något som i stilen inte skulle vara alltför olikt en hel del av det som producerades som propaganda i Sovjet och Nazityskland. Blonda svenska arbetare som tittar ut över en vacker fabrik i kvällssol. Likaledes blonda människor som dansar solen runt en midsommarstång. Hötorgskitsch med röda stugor, blånande sjöar, gröna skogar etc. Kanske skulle det dock inte bli avsevärt mycket sämre än mycket av den egendomliga konst som fyller det offentliga rummet idag. Inte för att jag är nån större auktoritet i ämnet dock... Har bara fått upp ett par tavlor på väggarna än så länge i nya lägenheten. En av dem den här: www.vilks.net/wp-con...ar -lit.JPG Vet inte om den uppfyller sverigedummokraternas krav på svenskhet. Det är i varje fall en svensk som målat den... :-) | |
LisaLong | 2010-04-28 19:02 | |
![]() | Tomas...va va det för påhopp? Vad menar du? | |
chiassi | 2010-04-28 20:01 | |
![]() | SD in i riksdagen för förändring eller inte ge dom en chans kan det bli sämre politik än när blåådrorna styr? | |
YamahaJet | 2010-04-28 20:02 | |
![]() | Vad det var många försök att förlöjliga "Sverigedummokraterna" utan vidare sakargument. Om man hade bytt namn till "Framtidspartiet" och haft samma invandringspolitik men fokuserat mindre på sakfrågan, så hade partiet nått betydligt större framgångar eftersom det är det enda parti i debatten som för en långsiktig, sund politik. Vad beträffar konst så finner jag det högst befogat att ifrågasätta och strama åt diverse konstsatsningar som inte är annat än att betraktas som Entartete Kunst, och inte efterfrågas av någon än beställare i offentlig sektor. Hemma på Balkan har vi istället stora bilder föreställandes diverse krigsförbrytare på torgen. Om ni nu tyckte att blonda människor runt midsommarstänger var stötande och vulgära. Med tanke på halvnakna äldre män i latex-dräkter och all annan "konst" som medborgarna påtvingas under Pridefestivalen, så vill jag ändå betrakta arier i folkdräkter såsom relativt neutrala. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-28 20:16 | |
![]() | har man läst ett uns historia så räcker detta för att spika igen kistan totalt för vidriga SD. uttalandet är oerhört! | |
ErikSeger | 2010-04-29 00:51 | |
![]() | Att viss konst är provocerande är absolut inget misslyckande. Det beror på vad man lägger in i begreppet "provocera". Det betyder bara att framkalla en reaktion. Om konst provocerar eller inte beror i vilket kontext den betraktas. Kultur, ideologi, religion, tidsålder, målgrupp, land... Det spelar roll och det förändras. O tempora, o mores! | |