Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade32
Mobilspel
Pågående18 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pion ekrot2010-05-05 17:39
Antal inlägg: 3340

Exakt vad jag tänkte. Skulle gärna vilja säga "Den som lever får se..." :)

98oktan2010-05-05 17:49
Antal inlägg: 29

Ähhh ta det inte så allvarligt,,ni kommer inte levande härifrån ändå,,,
sagt om livet av en klok äldre kvinna

remvanrijn2010-05-05 17:52
Antal inlägg: 16575

hur stora vi är.. ungefär som allt vi vet om universum är lika mkt som en myra vet om sin myrstack som befinner sig i en skog som befinner sig i ett land som ligger på jorden som snurrar i vintergatan som.....

Liv efter döden.. inte i form av kroppar, men som en energi eller ett väsen.. Som Einstein: energi kan inte förgås, det bara uppstår i en annan form

Yamma2010-05-05 17:55
Antal inlägg: 2285

Är det verkligen VI då, remvanrijn?

Yamma2010-05-05 17:56
Antal inlägg: 2285

Det som blir kvar alltså.

JennyBörlin2010-05-05 18:27
Antal inlägg: 33

Magnusito: Jag antar att jag gjorde min del av andlighet när jag var fundamentalkristen i min ungdom ;-)

JennyBörlin2010-05-05 18:30

Krasst sett så är allt kemi, och i botten, fysik. Men visst finns det djup i tillvaron, inom ramarna för dtta såklart.

dellartista - Ej medlem längre2010-05-05 18:40
Antal inlägg: 105

Läs Sylvia Browne' s "Livet på andra sidan" och återkom sedan med åsikter.

Där finna svar på alla frågor om vår existens.

JennyBörlin2010-05-05 18:47

Ha. Tror inte man kan läsa en bok och det svaret...

remvanrijn2010-05-05 19:21

Yamma, svårt att svara exact på din fråga, då jag varken har bevis eller erfarenhet..
Jag tänker så här.. kropen blir kvar och den energi omgörs till mull och återkommer som något annat i olika atomer.
Det "andra" är då "själen" ditt jag, din personlighet.. I vilken form den gestalter sig efter döden kan jag beskriva precis.
Att det skulle kännas igen som du eller jag tror jag görs av de som känner kännde oss och befinner sig i samma tillstånd. Jämfr att man kan känna igen författaren till en bok , även om namnet inte står på boken, man tar del av en viss känslan av författarens ideer, tanker, själ som har lagts ner i en bok och associerar till denna på så viss ..
Likadant som man kan känna igen konstnären bakom en tavla..

Mkt tankar, och mkt som man bara fattar nada..

Likaså tror jag att det finns fler än de 3 dimensioner och fler sinnen ( 6 för kvinnor) än vi känner till. Svaren vilka eller vad har jag inte heller..

Linders - Ej medlem längre2010-05-05 19:26
Antal inlägg: 1943

"Likaså tror jag att det finns fler än de 3 dimensioner"

Jag kan lära dig en till om du vill. Tid. Nu är du uppe i fyra! :D

Monkey Luffy2010-05-05 19:35
Antal inlägg: 1

Som muslim tror jag på ett nästkommande liv, vilket i sin tur så klart betyder att jag tror på Gud. Ty om Gud inte fanns så skulle det inte heller finnas något nästa liv. Utifrån Islam så är människans enda existensiella anledning att underkasta sig Guds vilja helt och fullt - det är vad som predikats av tidigare profeter liksom den siste profeten. I grund och botten var alla profeter muslimer (muslim=någon som underkastar sig Guds vilja), alla inklusive Noak, Salomon, Elias, Abraham, Ishmael, Isak, Josef, Moses och Jesus, för att nämna några. Därför är islam ingenting nytt utan bara en "reviderad" och sedan bevarad upplaga av dem tidigare profeternas kall.

Vad gäller utomjordingar, säger jag bara - Gud vet bäst!

PS. för mer info om islam se www.islam.nu

Tack o hej!

pion ekrot2010-05-05 19:42
Antal inlägg: 3340

JennyBörlin: Från en fundamentalism till en annan? :)

remvanrijn2010-05-05 19:53

Linders =) och rymden är 5..

mrperfect2010-05-05 23:35
Antal inlägg: 11437

Rymden är inte fem, rymden är samma gamla vanliga 4.

Jag tror inte på ett förbannade dugg och förstår inte hur man kan tro på ett liv efter detta. Det man inte vet , det finns inte.

kan ni som tror på Gud förklara om det är samma Gud ni tror på eller ifall det är olika, vem har rätt i såfall, är det :

Kristna från statskyrkan
Kristna från livets ord
Kristna från baptisterna
..
..

osv

eller
Shia Muslimer
Andra sorters muslimer

eller
Hinduer?

eller

hade de fornnordiska folken rätt i at det fanns flera Gudar, som Tor ODEN, Frej, Freja

eller?

Det finns igen enighet, det hade det gjort ifall det hade funnits ett bestämt antal gudar och då hade det inte funnits några religionskrig, alltså är uppkomsten av Gud hjärnspöken inne i troende människors hjärnor och det finns alltså ingen gud.

Jag är förresten ateist, framgår det?

remvanrijn2010-05-06 08:58

nej, kan du förklara lite tydligare...=)

i grund och botten tror jag att alla tro och religioner genom tider har samma utgångspunkt att det handlar om en skapande kraft i universum. oavsett om det handlar om asaguder, romer, greker, muslimer, kristna ( dessa 2 har ju gamla testamentet som samma grund, sen går meningen isär vilken profet man anser vara den rätta)eller you name it.
Att denna skapande kraft har haft olika benämningar och utseende - från gudar med 8 armar, en som bar världen på sin axel eller yggdrasil samt att det skiljer sig mellan tron på en enda gud ( Jahve/Allah)eller flera ( zeus, poseidon, atlas)har mindre betydelse.

LisaLong2010-05-06 09:11
Antal inlägg: 2725

mrperfect vad tråkigt att inte ha en tro på någonting.

Självklart är vi inte ensamma (enligt mig) Lilla pluttjorden är ingenting egentligen. Jag tror man ska tänka lite utanför ramarna.

Tex om man pratar om alla religoner...vem säger att inte alla dom Gudarna finns:)

Jag tror det finns mycket mycket mer som vi aldrig kanske ens kommer få reda på. Och tänker man på hur människan är som fysisk levande rovdjur anser jag inte vi har ens kommit 10% på vägen. Det är bara att titta på vad vi gör emot vår jord, våra medmänniskor, våra djur, vår natur. Om det finns en Gud tror jag han sitter och gråter när han ser oss.

Livet efter detta vet ni flesta att jag tror på.

Evil Angel2010-05-06 09:16
Antal inlägg: 118

Jag tror att man lever flera liv pga av att man har saker att lära sig genom alla liv man lever.

LisaLong2010-05-06 09:27
Antal inlägg: 2725

Evil Angel ja absolut

Guldplate2010-05-06 10:01
Antal inlägg: 1212

Varför har folk, som tror på högre makter och liv efter detta, så svårt att säga att dom tror på en gud???

Jag gillar remvanrijn svar (2010-05-06 08:58) till mrperfekt.

I alla fall de allra flesta religioner eller sätt folk tror på utgår ifrån ungefär samma grunder. Det är oftast bara benämningarna som är olika. Fast säger man att man tror på en gud idag så är man fanatiker. Säger man att man tror på en högre makt som skapat alltihopa och att vi lever vidare efter döden, då är allt okej och kanske till och med lite modernt.

Varför detta?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?