Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Svärtingebo | 2010-05-04 22:48 | |
![]() | Göra som en arbetskamrat sa till mej om det skulle börja brinna på jobbet: Ta handväskan och gå hem! (vi arbetade på ett ålderdomshem) | |
| rosamolnet82 | 2010-05-04 22:51 | |
![]() | haha hjälp va ett så allvarligt ämne blev jätteoseriöst plötsligt :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-04 22:54 | |
![]() | Jag hamnade i chock..för jag trodde att min bostadsrätt skulle gå upp i rök. | |
| Midna79 | 2010-05-04 22:56 | |
![]() | Det är bra att ha en brandsläckare hemma - de flesta har det tyvärr inte. | |
| Emollas | 2010-05-04 22:57 | |
![]() | Min svärfar är brandman och har en yrkesskada av att se eldar. Han brukar säga "se så gott det brinner" eller "vilken god brand". Hur kan en brand vara god? och hur kan det brinna gott? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-04 22:58 | |
![]() | Midna,det brann utanför min lägenhet..alltså i en skogsslänt. | |
| Midna79 | 2010-05-04 23:10 | |
![]() | Då attackerar du med din brandsläckare ;) Nä, brinner det mycket är det dags att ringa 112 och ev.utrymma. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-04 23:13 | |
![]() | Brandsläckare? | |
| Midna79 | 2010-05-04 23:13 | |
![]() | Ja, en sån ska man ha hemma. | |
| cokki | 2010-05-04 23:21 | |
![]() | anneli72 Det är inte läge att borsta tänderna om det brinner. Brandövning är bra, du får ha en egen övning i din bostad och tänka till på - hur gör jag om det brinner?...om du nu ser en brand ring 112 | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-04 23:25 | |
![]() | Jag älskar Cogate, | |
| mrperfect | 2010-05-04 23:33 | |
![]() | För att klara av en sådan situiation måste man i allmänhet ha klart för sig vad man skall göra innan det börjar brinna. man måste till att börja med lära sig Rädda larma Släck principen och sedan varje del för sig, dvs Rädda = få ut alla som befinner sig i byggnaden larma= Ring Brandkåren Släck = olika brandbekämpningsåtgärder beroende vad som brinner, är det el som brinner skall man börja med att bryta strömmen exempelvis / han som har gått kursen ( för utrymningsledare ) | |
| cokki | 2010-05-04 23:38 | |
![]() | Ok du föredrar cogate innan du släcker elden. Nåja alla är vi olika | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-04 23:40 | |
![]() | Colgate,,sorry, | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2010-05-05 00:21 | |
![]() | Inget att skämta om!! | |
| Lill-IT | 2010-05-05 08:30 | |
![]() | Vi hade brandgenomgång och HLR på jobbet igår. Som flera skrivit så är det RÄDDA, LARMA och SLÄCK som gäller. | |
| dragabol | 2010-05-05 09:47 | |
![]() | när hårfönen började brinna - ropade jag på min man - tittade på och inväntade att han skulle komma .. ja, han drog ut sladden o köpte mig en ny.. .. jag larmade iallafall :) | |
| Bim1964 | 2010-05-05 09:49 | |
![]() | Min svärmor råkade ut för en brand för några år sedan. Mitt i natten bultade det på hennes dörr, yrvaken öppnade hon dörren och utan för stod hennes inte helt nyktra granne iförd endast kalsonger och gastade DET BRINNER......... Jaha du sa hon, här brinner det då inte sa hon och stängde dörren. Till saken hör att hennes granne, hade ringt på ett flertal gånger, inte helt vid sina sinnens fulla bruk och gjort vissa antydningar om lite kuttrasju. Men nu brann det på riktigt i den fulla grannens lägenhet snett ovanför henne. Nu bor min svärmor på botten så de andra grannarna knackade på hennes fönster och såg till att hon kom ut. Som tur var spred sig inte elden till andra lägenheter men hans blev totalt utbränd. Och ingen hemförsäkring hade han heller. | |
| dragabol | 2010-05-05 09:53 | |
![]() | otroligt att folk inte har hemförsäkring - en vanlig utryckning med släckning går på massor av tusenlappar som man får betala själv .. kan man inte så blir det fogden | |
| tydal | 2010-05-05 09:54 | |
![]() | Människan funkar så att om man är osäker på vad som sker så tittar man på hur de andra gör och gör sedan likadant själv. Om ingen annan springer iväg så kan det ju inte vara så farligt. Problemet är ju bara att alla tittar på varandra och därmed gör ingen något. Det blev faktiskt extra tydligt under en psykologilektion på högskolan. Vi hade nyligen pratat om fenomenet ovan och så helt plötsligt började det höras ett högt ringande. Ett mycket irriterande ljud. *Riiiing* kort paus, *riiing* osv... Vad kunde det vara? Folk tittade osäkert på varandra men ingen verkade reagera. Läraren började prata högre för att överrösta ljudet tänkte att snart måste väl någon stänga av det där oväsendet. Folk tänkte: Konstigt, varför bygger de in så här högljudda ringklockor. Fattar de inte att det stör lektionerna? "Det här är fånigt", tänkte jag, "vi har ju ändå precis nyss läst om det". Sen reste jag mig och sa: "Det låter som brandlarmet. Vi kanske skulle gå ut?" "Oj, är det brandlarmet?", blev folks reaktion och alla reste sig och gick ut. | |