Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 229 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ässät | 2010-05-05 09:49 | |
![]() | I boken står det iallafall att pappa tog hjälp av Terry Evans och han sa att dom skulle söka hos en viss person och det stämde..sen om dom inte lagt ut det på nätet vet jag inte varför. Jag har bara läst boken | |
| The_Viking | 2010-05-05 11:00 | |
![]() | Alltså missförstå mig inte nu, jag hoppas att det finns fall där medium varit behjälpliga vid lösningen men jag kan inte hitta något öht. Jag är troende när det gäller medium men samtidigt så känner jag tvivel ibland eftersom jag aldrig hört om att ett medium hjälpt till att lösa tex brott. Men just Terry Evans är ju extremt duktig på det han gör och han är det medium i, Sverige, som är trovärdigast i mina ögon. | |
| alsklingsem | 2010-05-05 11:20 | |
![]() | Tack för tipset!! Ska absolut ge mig iväg och kolla. | |
| Margana | 2010-05-05 11:27 | |
![]() | Terry Evans äger...jag har mött honom vid affären en gång. Han bor inte alls långt i från mig. =) Terry är verkligen klockren i det han säger, en släkting till mig har träffat honom via sitt jobb och han är verkligen speciell. Viking: Det finns program från USA där medium i alla fall har varit med och hjälpt brottsutredningar framåt. Ibland när jag zappar hamnar jag på något sånt. Vet inte kanal eller tid dock. Det finns många program som börjar bli lite mer "rumsrena" nu som ägnar sig åt att försöka få bevis på nån forma av andeexistens. Alltså program där man inte köper allt utan är mer skeptiska från början. Nu ska jag kolla in länken om Terry. | |
| apbur | 2010-05-05 12:26 | |
![]() | Om det nu skulle vara sant allt det här med medium så tycker jag de gör sig själva en björntjänst hela tiden. Om man får kontakt med en ande och kan kommunicera med denne, varför säger då inte anden: "hej, jag heter Margareta Karlsson och är mamma till Lisa Karlsson som sitter på andra bänkraden." Varför tala i massa gåtor, ställa upp rebusar och dylikt? Vill man inte som död anhörig få kontakt eller skaffar man sig ett helt nytt intresse när man hamnar på andra sidan. Ordleksintresse. Jag skulle bli ganska stött om min döda farmor som jag äntligen fått kontakt med började tala osammanhängande och gav mig massa rebusar istället för att tala klarspråk. Vad är det för sätt? | |
| LisaLong | 2010-05-05 12:34 | |
![]() | Har inte läst hela artikeln dock, har inte pdf på denna datorn query.nytimes.com/gs...94 6095D6CF | |
| LisaLong | 2010-05-05 12:34 | |
![]() | news.bbc.co.uk/2/hi/...36 9369.stm | |
| LisaLong | 2010-05-05 12:36 | |
![]() | ANDERStG du behöver inte skriva i denna tråd om detta ämne inte intresserar dig | |
| LisaLong | 2010-05-05 12:40 | |
![]() | apbur tror du måste lära dig lite mer om vad ämnet handlar om innan du uttalar dig:) Tänk dig en radio med dålig sändning, så kan kontakten med andra sidan vara ibland. Ibland ger andarna bara hintar av olika anledningar. | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-05-05 12:44 | |
![]() | Fast att det finns extremt många lurendrejare där ute är väl ändå ingen nyhet? Varför är den här Terry inte en av dem? Jag tror helt enkelt inte att mina avlidna släktingar skulle kontakta mig genom en man som vill tjäna pengar på andras saknad. Man kan säkert kommunicera med andar och det är så klart mycket vi inte känner till om den världen, men jag tror bara inte att de flesta andar skulle medverka till att ett medium som är ute efter att tjäna pengar ska få mer pengar i kistan. | |
| blue_moon | 2010-05-05 12:48 | |
![]() | Apbur, ja det kan man tycka. Varför ger de oftast bara nyckelord och varför talar de inte klarspråk i hela meningar? Varför kommer de ibland flera på en gång och talar i munnen på varandra? Det finns många frågor som söker svar. Jag var länge sökare och skeptiker, men har efterhand genom egna erfarenheter, studier och genom andras berättelser kommit fram till en övertygelse om att andevärlden existerar. Jag har besökt flera medier men måste säga att Terry Evans är outstanding | |
| apbur | 2010-05-05 12:50 | |
![]() | Om man utgår ifrån att det är anden av en specifik person man får kontakt med så undrar jag fortfarande varför anden då har ett intresse av att enbart ge hintar till folk om anden inte var en sådan person i livet. Tycker du att det finns någon bra förklaring på det, LisaLong? | |
| Minta | 2010-05-05 13:15 | |
![]() | Varför kan du inte ge mer utförlig information om hyr det rä att vara död? | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-05-05 13:20 | |
![]() | Apbur, anden är ju för fan död, inte så lätt att kommunicera på ett vettigt sätt då.. | |
| apbur | 2010-05-05 13:22 | |
![]() | Du har dina ljusa stunder, Baphomet_ | |
| Minta | 2010-05-05 13:23 | |
![]() | Varför kan DE inte ger mer informaiton om hur det är att vara död ska det stå. | |
| apbur | 2010-05-05 13:26 | |
![]() | Minta, för att man blir elak och bitter när man dör och vill att folk ska fortsätta leva i ovisshet. Samma med rebusarna. Skönt att driva lite med folk när man ändå kan. Hur lätt är det att driva med en annan ande som säkert redan har full tillgång till ditt psyke? | |
| apbur | 2010-05-05 13:30 | |
![]() | Bara en sån sak som att avslöja att man sitter och tittar på när ens barnbarn har sex. Effektivt sätt att förstöra någons sexliv på för all framtid. Jättesnällt. | |
| nippertippan | 2010-05-05 13:32 | |
![]() | Älskar Terry! Ville också gå på seansen 28 april, men det var slutsålt :( Jag får vänta till nästa gång han kommer hit. Kul att det blev så lyckat. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 13:33 | |
![]() | Om man är senil när man dör blir kanske anden senil. Jag tror inte mormodern (eller vem som sade det där med sexet) var elak med vilje, apbur. | |