Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 18 484 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-05-06 14:10 | |
![]() | jag kan inte rekommendera nån skrift, då jag inte vet vad som finns i ämnet, men jag prenumererade faktiskt själv på Illustrerad Vetenskap i början på 80 talet, sen var det ett TV program om just den skriften där dom påvisade massa med olika artiklar som bara var fejkade. Men den skriften har kanske bättrat sig nu:) | |
| LisaLong | 2010-05-06 14:12 | |
![]() | Grundsnygg och vad anser du annars i ämnet??? Att jag skickade länken till aftonbladet var för en bild säger mer än ord | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:12 | |
![]() | Jag tror att det är En Ding Ding värld som du tänker på, LisaLong. :) | |
| blue_moon | 2010-05-06 14:12 | |
![]() | Nej, men Forskning och Framsteg. | |
| Palini | 2010-05-06 14:12 | |
![]() | Jättevulkaner, 900 m höga flodvågar, kontinenter som delar sig på mitten... Inget nytt under solen. Ta på dig flytväst och gå omkring med syrgastub dygnet runt om du är orolig. Eller så tar du dig en jordnöt och chillar lite. ;) | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:12 | |
![]() | Allt man läser och hör ska man såklart vara källkritisk till, men aftonbladet bör man inte ens läsa om man söker fakta. Enligt min åsikt. | |
| LisaLong | 2010-05-06 14:16 | |
![]() | af81, jag läser inte AB men som jag skrev innan var det bilden jag syftade på, en bild ljuger inte....om inte den är fixad i PS | |
| clullanc | 2010-05-06 14:17 | |
![]() | Det är väl inget nytt direkt. | |
| clullanc | 2010-05-06 14:19 | |
![]() | Man bor väl bara på rätt plats helt enkelt, där det inte händer så mycket. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:21 | |
![]() | En bild är en bild, men sedan om det tillhörande reportaget återspeglar sanning är upp till var och en att avgöra. Jag kan fota min gräsmatta på vintern och sedan på sommaren och hitta på ett smaskigt reportage om det. | |
| LisaLong | 2010-05-06 14:24 | |
![]() | af81 vad anser du annars om ämnet | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:24 | |
![]() | Domedagen är nära............ | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:30 | |
![]() | "Jag tycker det är lite läskigt med alla jordbävningar, översvämningar, glaciärer som smälter och vulkaner som gör utbrott. Varför händer det så mycket sånt samtidigt? Vad tror ni?" Jordbävningar, vulkaner och eventuella översvämningar orsakade av dessa är enskilda händelser som orsakas av kontinentalplattors rörelser. Om det nu är som du vill påstå av någon anledning fler av det nu, ser jag det bara som slump och utan yttre påverkan av människan. Glaciärer och hur de smälter, och övriga klimatförändringar, är ett intressant ämne som man kan debattera mycket om. Men min uppfattning är att man får inte förneka klimatförändringar eftersom den stora massan hävdat att de är ett faktum, (inklusive FN) och att de är av oss skapade. Jag säger inte att det är fel, men det har blivit för mycket gruppmentalitet. Och personligen vet jag att forskare med motsatta åsikter snabbt blir tystade. | |
| wildcard | 2010-05-06 14:34 | |
![]() | ...men när kontinentalplattorna flyttar på sig så blir det jordbävningar på en del ställen och vulkaner på en del andra, så samband finns det helt klart. Sedan tror jag inte (som Carola Häggkvist tydligen gör) att det är jordens undergång som är på väg. Nu ska straffet utmätas? Nej, jorden rör på sig och det har den alltid gjort. Hoppas att vi inte drabbas för hårt den här gången heller. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:37 | |
![]() | Ja, de påverkar varandra på vissa sätt, men poäng var att det är inget människan kan påverka eller har påverkat. | |
| wildcard | 2010-05-06 14:47 | |
![]() | men det vet vi inte säkert när vi tömmer jordens inre på gas och olja? Jag är definitivt ingen expert på detta, bara spekulerar lite... | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:54 | |
![]() | Spekulera kan man göra, men på vilket sätt tror du det skulle påverka? | |
| wildcard | 2010-05-06 14:56 | |
![]() | Jag vet inte... äsch jag lämnar det till dem som vet! | |
| Dyslekso | 2010-05-06 21:01 | |
![]() | Oljeborrningsrelaterade aktiviteter kan ge upphov till jordbävningar, har jag läst. Oftast små sådana, dock. Men en på hela 5,5 på Richterskalan har faktiskt rapporterats. earthquake.usgs.gov/...mp ;faqID=1 | |