Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Drejo | 2010-05-07 08:19 | |
![]() | Min föräldrar flyttade till ett mycket litet ställe utåt landsbygden i Skåne. Det visade sig att min handledare (i inlägget ovan) tidigare hade en gård bara ett stenkast därifrån. På mitt första jobb efter utbildningen skulle jag arbeta ihop med en av de totalt 120 kollegorna. Det visade sig att hennes mamma bodde en tvärgata ifrån mina föräldrar. Några veckor senare var jag ute på krogen i Göteborg med en kompis jag inte träffat på femton år. Hans kompisar mötte upp senare, i sällskap med en kille ingen av oss träffat förr. Hans första fråga när han fick se mig var om jag var från det lilla ställlet där mina föräldrar bor. Jag var tydligen fruktansvärt lik en kille i hans gymnasieklass, som bodde på just det stället. Jag heter Anders; han hette tydligen Andreas. | |
| ankabarn | 2010-05-07 08:31 | |
![]() | Min syster bodde i London i flera år och jag var där på besök många gånger, i en affär på stressiga Oxford Street möter jag en gammal barndomskamrat och vi hade inte träffats på 10 år (jag va 20 år då), jag är fortfarande förvånad att hon kände igen mej! vi har fortfarande sporadisk kontakt:) | |
| jejeje - Ej medlem längre | 2010-05-07 09:59 | |
![]() | Min mamma är lite av en teknisk katastrof, hon har varken mobiltelefon eller mitt mobilnummer i huvudet. De gångerna vi pratar i telefon är när pappa ringt mig och ger över telefonen. Det inträffar på oerhört sällan att hon ringer mig, med andra ord. Jag bodde i Norge för två vintrar sedan. En kväll hade något hänt och jag var oerhört ledsen. Brukar i vanliga fall inte ringa mina föräldrar i sådana ärenden men jag skickade ett sms till pappa "Kan du be mamma ringa mig?". Jag tog med mig en cigarett, gick ut i kylan och satte mig på en sten. Minns att jag tänkte att jag inte skulle tända cigaretten förrän hon ringde. Höll väntande i telefonen och så ringde mamma sekunder senare. Vi pratade, hon lyssnade, jag berättde och grät. Två timmar senare får jag ett meddelande från pappa. "Ledsen att jag inte bad mamma ringa dig. Jag var inte hemma". Några dagar senare frågade jag hur det kunde komma sig att mamma hade ringt direkt efter att jag skickat meddelande. Hon berättade att hon hade haft en otäck känsla i magen och bestämt sig för att leta fram mitt nummer och ringa. För första gången hade hon gjort det själv, och just i samma minut. Det tycker jag var otroligt häftigt och kallar det verkligen för "en moders intuition"! =) | |
| onyxea | 2010-05-07 11:03 | |
![]() | Jag läste ett program med nationellt intag på gymnasiet och kom in på sista reservplats dagarna innan skolan skulle starta, min pappa ringde till studievägledaren för att se om vi kunde få hjälp men att hitta en lägenhet åt mig (ca 50 mil hemifrån) och hon hade en delad lägenhet (två rum och kök i ett privathus) där ena rummet var ledigt, jag skulle dela med en tjej som skulle gå i samma klass som jag. Sagt och gjort vi ringde upp hyresvärden och han sa att vi var välkomna, när vi kommer fram så tar hyresvärden emot, det visar sig då att det är min mammas kusin, som hon inte ens visste bodde i stan i fråga, när vi kommer in i lägenheten och ska hälsa på min rumskompis så är det en tjej från samma högstadium som jag, som jag inte ens visste sökt samma utbildning. | |
| alsklingsem | 2010-05-07 11:13 | |
![]() | Åh vilka historier! | |
| alsklingsem | 2010-05-07 11:19 | |
![]() | jejeje liknade har hänt mig många gånger med just min mamma! | |
| erik0101 | 2010-05-07 11:29 | |
![]() | bästa tråden ever! | |
| jejeje - Ej medlem längre | 2010-05-07 11:34 | |
![]() | Onyxea kanske leder nu! Wow! Berätta då alsklingsem=) | |
| erik0101 | 2010-05-07 11:39 | |
![]() | Kan berätta när jag var skitfattig. Hade väl en 20kr som skulle räcka resten av månaden. Mitt pendelkort var slut och så ringer jobbet och vill att jag ska jobba. Hade redan lånat pengar av morsan och alla möjliga. Man vill inte vara besvärlig. Tänker att: jag får väl planka på tåget eller nåt, det löser sig! (Gillar inte att planka, hårda kontroller med så jag nöjde mig med "det löser sig") När jag väl kommer till stationen, stannar en buss. Jag tittar ner på gatan och där ligger en 100lapp! Så jag kom till jobbet den dagen med. | |
| jejeje - Ej medlem längre | 2010-05-07 11:45 | |
![]() | Wow! Den var bra erik0101. Påminner om en liknande händelse jag var med om. Det var under studentens glada dagar när varje dag var som dagen innan löning. Jag var jämt fattig. Satt på en bänk under rast med en klasskamrat. Plötsligt kommer det en liten fågel och går i skuggorna av våra ben. Jag rör på mig och fågeln skräms inte. Jag utbrister att den måste vara tam och börjar liksom följa med den lite när den går (barnsligt, jag vet). Den trippar över mina fötter, fortsätter gå mot en rabatt och jag följer efter. Till slut går den in mellan ett par buskar och stannar precis vid en hundrlapp. Haha, det var väldigt mäktigt tyckte vi. | |
| erik0101 | 2010-05-07 11:54 | |
![]() | kool! | |
| erik0101 | 2010-05-07 11:56 | |
![]() | En annan gång. Jag var ganska fattig. Hade väl några kronor at köpa pasta och krossade tomater för. På väg till affären önskar jag att jag kunde hitta pengar. Tittar ner på gatan och där ligger 2 tjugor. Tar upp dem och är glad att jag kan handla lite mer mat. När jag ska betala i affären hamnar summan exakt på vad jag har i plånboken. | |
| jejeje - Ej medlem längre | 2010-05-07 12:03 | |
![]() | Hahahhaha! Love this! Jag har en till men snart blir jag rädd att ni tror att jag hittar på eftersom att jag har så många, men jag blir alltid lika överväldigad när sådana saker inträffar, berättar det för alla och sedan glömmer jag det aldrig. När jag var liten var jag en chips- och colanarkoman. En dag låg jag i min säng och så bad jag till gud (barnsligt, jag vet) om att jag skulle få chips den kvällen. Plötsligt ropar pappa nerifrån hallen "Holger är här!". Holger är en tysk bekant till oss och han hade kommit på besök från sein heimland. Med sig hade han två liter cola och en hink (!) med chips! Ja det finns så mycket konstigt i Tyskland. Det var verkligen en hink med handtag och i denna typp 3000 gram paprikachips. Jag trodde på gud hela den dagen sedan. Chipshinken gjorde jag en papperskorg av sedan, minns jag. Klädde den i nalle puh-bokpapper. Hehe. | |
| erik0101 | 2010-05-07 12:04 | |
![]() | :) samma här jeje. Jag har massor, blir inte förvånad längre. | |
| jejeje - Ej medlem längre | 2010-05-07 12:05 | |
![]() | Överös mig! | |
| erik0101 | 2010-05-07 12:14 | |
![]() | Okej, jag har som sagt varit fattig i mina dar och då blir man uppfinningsrik. Bestämde mig för att göra "penningmagi" Ritade lite symboler och skrev lite magiska ord som jag la i ett kuvert och hoppades på det bästa. Några dagar senare kommer en utbetalning från elbolaget på 2300kronor. | |
| erik0101 | 2010-05-07 12:15 | |
![]() | 1300kr ska det vara* Ni vet ibland har man betalat in för mycket mot deras årsavstämning. | |
| erik0101 | 2010-05-07 12:19 | |
![]() | Vissa kanske inte tror mig, men det struntar jag i. En annan gång skulle jag göra "penningmagi" igen. Önskade mig mer pengar och tänkte att "det får lösa sig". Gick till mitt jobb en tidig morgon i Stockholm. Ganska tyst på gatorna, men plötsligt rassla det till i ett träd. Klonk! så ramlar något tungt och glansigt ner på gatan från trädet. Jag tittar efter och det är en Calin Klein-klocka i massivt rostfritt stål. Fantastiskt snygg klocka som bokstavligen ramlar ner från trädet. Jag behöll klockan i några månader, sen googlade jag om den och såg att värdet låg mellan 2-3000kronor. går med den till pantbanken och får ca 1300kronor för den (de betalar alltid mindre) Men ändå gratispengar! Dock var klockan fantastiskt snygg och jag fick enormt mycket komplimanger för den. Synd att jag inte kunde behålla den. men penningmagin fungerade. | |
| jejeje - Ej medlem längre | 2010-05-07 12:21 | |
![]() | Det är inte ett dugg utspårat! Så länge man delar med sig av Wow-upplevelser får det innebära vad som helst som känns övernaturligt och overkligt. Det går väl lite under samma tema? Man tänker "Vad är oddsen? | |
| erik0101 | 2010-05-07 12:26 | |
![]() | håller med, det är samma princip, sammanträffanden som inte direkt kan förklaras logiskt. | |