Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| crawling | 2010-05-12 16:25 | |
![]() | Självklart har vi en själ! Jag tror inte på "Gud" men det finns ett liv efter detta, det har jag fått alldeles för många bevis på, kan bara inte tro nåt annat. Ni som vill ha bevis kan ju gå till ett medium eller på en storseans innan ni promt påstår att det inte existerar....... och sen på ett bra sätt förklara bort allt, då kanske jag kan ändra uppfattning :o) | |
| granit69 | 2010-05-12 16:26 | |
![]() | Jag ogillar en del medium på tex Det okända,de är urusla. | |
| crawling | 2010-05-12 16:30 | |
![]() | Ja det finns urusla medium. Ett bra medium ska ge den som kommer bevis som endast han/hon har gemensamt med den på andra sidan. Kan de inte det då är de inte bra. | |
| LisaLong | 2010-05-12 17:26 | |
![]() | Anarquista *småler* mental förmåga? fakta? vetenskap?...nu får du allt förklara lite:) Du kan väl inte bevisa vetenskapligt att det inte finns nåt liv efter den fysiska döden? | |
| LisaLong | 2010-05-12 17:30 | |
![]() | mr perfect som jag skrev ovan undrar jag om du kan bevisa att det INTE finns:) | |
| bj-olle | 2010-05-12 17:35 | |
![]() | personligen vet jag inte om det finns nån gud eller inte, men jag bryr mig inte så mycket heller. jag är helt enkelt inte särskilt intresserad av om det gör det eller inte. nån annan som känner så? | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-12 19:11 | |
![]() | Tycker inte man ska blanda ihop tron på Gud & tron på det andliga. För mej är det två helt skilda saker. Det är verkligen en krycka att tro att det inte finns sånt som inte kan bevisas. | |
| poke ball | 2010-05-12 19:19 | |
![]() | Mr Perfect, det svänger inte om din förnumstiga stil | |
| Pacino - Ej medlem längre | 2010-05-12 19:22 | |
![]() | Jag tror att det efter döden kommer att "vara" ganska exakt som det "var" innan födseln. Dvs ingenting. När jag är här, är inte döden här, när döden är här, är inte jag det. Det är bara att hoppas på ett någorlunda okomplicerat skiftbyte när stunden väl är nära. | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-12 19:26 | |
![]() | En annan betapetare skrev i en likande tråd att varför kräva bevis , var och en av oss får tro vad vi vill utan att det ska "krävas" att vi kan visa på vetenskaplig fakta,, Jag tror på ett liv efter döden,, på själars gemenskap och att man har upplevt saker tidigare Har haft förmånen att få träffa min tvillingsjäl ,, och det vi har går utan på allt som går att förklara , ett mail om jag är ledsen utan att jag sagt nått, en fråga eller svar innan jag sagt nått och så mycket mera Bitte | |
| granit69 | 2010-05-12 19:34 | |
![]() | Varför ska man inte blanda ihop Gud och det andliga?Det är ju i stort sett detsamma! | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-05-12 19:38 | |
![]() | finns det nåt så är det kul, spännande, oförklarbart men inte uteslutet. lite mysko dock att det inte gått att framföra ett enda bevis på en annan dimension utan tvivel med tanke på vår teknologi. lite trist faktiskt, vill inte utesluta även om förnuftet säger blankt nej för att vi är ren biologi. men hur som så har det inget med religion eller någon gud att göra. det är något helt annat och ett enkelt primitivt rättesnöre som levt kvar sen tiden vi var vedskepliga och bildades av visionärer och personer som ville skapa fungerande städer, nationer och system för länder då vi inte ännu hade lagar och samhällsstruktur för att skapa lite enkel ordning och befolkningskontroll. | |
| granit69 | 2010-05-12 19:40 | |
![]() | Kan så vara,kan så vara! | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-12 19:44 | |
![]() | Nej, granit. Det är det det INTE är, sörru. Du får omvärdera. Rent vetenskapligt kan vi inte bevisa att det finns liv på andra planeter heller. | |
| nippertippan | 2010-05-12 19:49 | |
![]() | Jag tror absolut på livet efter detta och har fått många personliga bevis för det. Livet ÄR ett mysterium. Det fiffiga i det hela är att man inte kan bli överbevisad annat än just genom personliga bevis. Därför går det inte att bevisa för någon annan som inte tror. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-12 19:50 | |
![]() | Huvudet på spiken, nippertippan :) | |
| hussar | 2010-05-12 19:53 | |
![]() | Jag hoppas att allt man tror på stämmer , och att det finns något där på andra sidan... | |
| granit69 | 2010-05-12 20:07 | |
![]() | Vad menas ? Kan man vetenskapligt bevisa att Gud finns? | |
| ingson | 2010-05-12 21:00 | |
![]() | Lisa Long som vill ha seriösa svar Övernaturliga fenomen går per definition inte att bevisa eller motbevisa. Det är därför de kallas övernaturliga. F.ö går generellt icke-existens inte heller att bevisa | |
| Anarquista - Ej medlem längre | 2010-05-12 21:10 | |
![]() | "Anarquista *småler* mental förmåga? fakta? vetenskap?...nu får du allt förklara lite:) Du kan väl inte bevisa vetenskapligt att det inte finns nåt liv efter den fysiska döden?" Men det har inte bevisats att det finns ett liv efter döden eller hur? jag tänker nu komma med ett befängt påstående och nu så ska bevisbördan ligga på dig att bevisa att jag har fel. JAG KAN ANDAS UNDER VATTEN | |