Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 615

Forumkategorier

Användare Inlägg  
remvanrijn2010-05-08 17:45
Antal inlägg: 16500

är det din svärmor som kommer och du vill bli av med henne är det bara att strypa varmvattnet, sänka inomhustempen, bjuda på sushi och andra nymodigheter, låta viasat sport stå på hela dagarna, bjuda hem killarna från öl och spexgänget nån dag.. du ska se.. hon ringer nog färdtjänst för hemresa tidigare än du kunde ana =)

Minta2010-05-08 19:14
Antal inlägg: 20042

Om det är så lång tid som 5 dagar till två veckor är det klart man kan behöva veta hur länge de tänker stanna. Om man bjuder hem en kväll är det inte ok tycker jag.

svärmorsdröm2010-05-09 11:58
Antal inlägg: 6

som sagt svaren är olika!
Min svärmor är alltid välkommen och oftast vet jag hur länge innan hon ska stanna. Men för att kunna vara en bra värdinna så är det bra att veta hur man ska planera med allt annat. Jag för min del frågar på ett bra sätt, men har upptäckt att det finns skillnader bland olika kulturer där en fråga är helt tabu......Tycker att det är konstigt att "bara flytta in".
Jag själv frågar innan, för mig känns det mycket att stanna redan efter så där 4 dagar, vill inte störa deras privatliv.
men vi är ju olika......så rätt för mig kan vara fel för annan.
Det viktiga är att en dialog finns.

lirarhank2010-05-09 12:04
Antal inlägg: 133

Bara att fråga konstigt annars. .

LovisaLovisa2010-05-09 12:32
Antal inlägg: 101

Sjukt vilka svåra frågor vi tampas med dessa dagar!

Lapman2010-05-14 09:28
Antal inlägg: 14

Självklart är det okej att fråga, det är det väl ändå alltid. Det är ju ditt hem. =)

granit692010-05-14 09:43
Antal inlägg: 340

Åh,herregud!
Jag skulle aldrig orka ha besök i två veckor.Men jag är lite av en eremit också.Fråga gästerna.Absolut.
Är det din svärmor som ska komma så får väl din man/pojkvän fråga henne.

pläp2010-05-14 10:08
Antal inlägg: 108

Det beror väl lite på vilken typ av relation du har till gästen. Är ni rakt-på-sak med varandra annars, så skall det väl kunna gå att fråga lite fint - eller kanske t.o.m. skoja om - att det kanske är dags att röra på sig snart. Sånt känner man ju efter ett tag.

Mouche - Administratör2010-05-14 10:26
Antal inlägg: 24193

Det är inte okey att gäster bara droppar in oinviterade.
Jag skulle inte tolerera ett sånt beteende utan vänligt men bestämt hänvisa dom till ett bra hotell.
Visst kan det finnas undantag men då får det gälla högst en natt eller två.

Om gäster bjudits in av mig så ser jag till att det från början bestämts ett datum för såväl ankomst som avfärd.

Låter man vänner stanna för länge så är man snart inte vänner längre.

Mouche

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?