Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 606 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-11 19:21 | |
![]() | Hej, gullet. Klok och söt som vanligt (*känner ingen avund*)! ;) | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-11 19:26 | |
![]() | Bättre än ärlig fiende än en falsk vän. Floskeltoppen ftw. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-11 19:28 | |
![]() | Håller med om det, Robban. Men helst en ärlig vän då förstås. | |
| bj-olle | 2010-05-11 19:35 | |
![]() | jag skulle fan behöva en slipad klo idag! | |
| bj-olle | 2010-05-11 19:35 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Qy REYxTIW4 | |
| catching | 2010-05-11 19:36 | |
![]() | allt handlar om tid och rum ibland, det finns vänner man behåller livet ut genom glädje och sorg och så finns vänner som bara dyker upp vid rätt tillfällen ibland stannar de ibland går de, de viktigaste är alla olika minnen med de kallar och kallat för vänner genom tiden. min allra, allra bästa vän de e jag själv, sedan kommer de andra som kompletterar mig på´olika sätt genom tid och rum. | |
| bj-olle | 2010-05-11 19:39 | |
![]() | en strong debut på forumet. here here! fast jag känner inte likadant. | |
| bj-olle | 2010-05-11 19:44 | |
![]() | lustigt nog påminner hon lite om en vän till mig i göteborg | |
| catching | 2010-05-12 03:13 | |
![]() | intressant forum, jag börjar med att kommentera ett inlägg och responsen är helt off topic och irrelevant, men men jag är inte den som fastnar för första intrycken så än finns det hopp :) | |
| Sweetlime | 2010-05-12 07:00 | |
![]() | Ja, en vän är motsatsen till en person som är avundsjuk, snål, skadeglad och "gubbig". Hade en sådan "vän", han berättade att han varit mobbad hela livet, nu gick han i terapi för det, som 40-nåt. Dumpade honom ändå. Det hjälpte inte att han var väldigt hjälpsam, glömmer aldrig när vi satt på Ikea och han sa "lilla gumman" till mig när jag ställde en relevant fråga till honom. Fy! | |
| Sweetlime | 2010-05-12 07:09 | |
![]() | För mig är vänskap att ha roligt tillsammans och att organisera olika roligheter för varandra. Utflykter, middagar osv. Givetvis handlar det också om ställa upp när jämmerdalen kommer, men framför allt att ha roligt. Har haft en drös med "terapivänner", som gillade att älta problem. Fick nog när jag fyllde år och ville ha roligt, men insåg att mina gäster mest var roade av att prata problem. Tog fram stora kvasten och sparade vännerna som jag kunde ha roligt med. Härligt! | |
| Guldplate | 2010-05-12 07:42 | |
![]() | le-lou 2010-05-09 22:45: "akta dig för att bli utnyttjad, rensa ut vän-garderoben med jämna mellanrum är ett bra tips." "Rensa ut vän-garderoben"? Gör den inte det automatiskt själv och kämpar du inte emot det? För mig får alla vänskaper sina prövningar. Så länge kärnan av kärlek finns central så gör det inte så mycket. Att prövas med och mot varandra är bara ett sätt att hitta vänskapens egen passform. Kämpar man sig igenom dessa perioder så brukar man hamna i fas med varandra igen. Görs det på rätt sätt så kan vänskapen bli djupare och bättre än den var innan... | |
| ylven72 | 2010-05-12 07:53 | |
![]() | Man kan ha många kompisar men oftast har man få riktiga vänner. Som verkligen finns när man behöver dom. | |
| Sote | 2010-05-12 07:59 | |
![]() | Jag har en vän men hon vet långt ifrån allt om mig och jag skulle inte ringa henne om detkrisar sig eftersom jag alltid varit van att klara mig själv. Hon bor långt bort så vi träffas nästan aldrig och pratar rätt sällan.I alla mina motgångar har jag varit ensam med allt och tro mig jag har haft många motgångar. För mig är det självklart att inte behöva andras stöd. Jag har inte en massa kompisar heller då jag är helt ointresserad av att umgås med andra än min familj. Jag har bekanta men ingen jag umgås med-jag är en ensamvarg. Jag har helt enkelt inget behov av andra än min närmaste familj och det är då sambo och barn. Resten av släkten träffar jag kanske nån gång per decennium(vi bor rätt långt ifrån) och pratar nästan aldrig med dom heller. | |
| ylven72 | 2010-05-12 08:51 | |
![]() | Sote det skulle jag inte kalla en vän utan en bekant. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-12 08:57 | |
![]() | Mitt liv skulle bli riktigt andefattigt utan mina vänner. Skulle aldrig vilja leva så. Jag har flera bekanta som jag kan fika och ha kul med. Men riktigt nära vänner som vet allt om mej är nog två stycken, jag ser de som mina själsfrände. Den ena kompisen har jag känt sen jag var 7 år den andra i ca 8 år men det sa bara klick när vi möttes.:-) | |
| Maja G | 2010-05-12 09:28 | |
![]() | Jag har en vän sedan barnsben...Men upptäckte för ett tag sedan att vi har nog vuxit ifrån varandra. Vi har inte så mycket gemensamt längre, och pratar inte med varandra så mycket heller. Vi är med i samma "tantjunta", men där pratar vi inte så mycket heller med varandra. Synd egentligen.. Här känns det som ett "måste" att man ska träffas. Hoppade över "juntan" igår och det var inte poppis, men jag hade en massa annat att göra med tentan osv..Egentligen ska man inte behöva förklara sig för sina vänner.De skulle förstå ändå.. Ibland är det inte någon garanti att vänskapen ska hålla i sig att man har träffats som små kids.. Har stort behov av att vara ensam. Men vet vilka vänner jag kan ringa till mitt i natten och jag vet att de finns där för mig om jag behöver dom! Så ska en vän vara och så vill jag vara för en vän! Har många vänner/bekanta som jag fikar ihop med, går på AW eller gör nåt annat kul. Dår finns inga "måsten" utan vi träffas om vi känner för det, och vill inte någon Ja, då är det OK.. | |