Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bim1964 | 2010-05-13 11:58 | |
![]() | Min bästa väninnas dotter tar studenten nu i maj. Dottern ville bara ha en gemensam bjudning. Detta talade hon om för sin far som först knorrade. Men nu ska dom dela rätt av på alla kostnader, dom ska inte vara hemma hos någon, utan har hyrt ett café som fixar allt. Dottern tyckte att det var det minsta han kunde göra efter alla dessa år av frånvaro mer eller mindre. | |
| Miss_jk | 2010-05-13 12:02 | |
![]() | Det må vara både konstigt, knäppt, omoget och fruktansvärt, men det finns vuxna människor som inte kan hålla sams. En "släkting" till mig vars föräldrar är frånskilda har jätteproblem med detta. De tjafsar och gnabbas på hennes bröllop, barnens dop, kalas o.s.v. Bara för att det är knäppt så innebär det ju inte att det inte existerar. Gör det du tror blir bäst för dig själv. | |
| malgomaj | 2010-05-13 12:22 | |
![]() | Det är studentens dag, inte föräldrarnas! Så fira barnet och lägg bort era egna ego-trippar för en dag. Satsa på att göra dagen till en fantastisk dag för studenten! | |
| Gautama | 2010-05-13 12:29 | |
![]() | Håller med alla de som anser att man ska fira den dagen tillsammans. Jag var i detta dilemma för några år sen. Jag och pappan hade lite olika syn på det men det löste sig till det jag ansåg och vi hade en fin tillställning tillsammans i pappans hem. Man kan inte ha två studenfester. Utsätter man barnet för det så är man elak tycker jag. | |
| lsaw | 2010-05-13 12:44 | |
![]() | Omöjligt att svara på, vad gäller andra ställen i Sverige (jag känner inte till). Då mina barn gick ut gymnasiet (tog studenten gjorde man senast 1968 i Sverige), så var det lite olika samlingar/mottagningar hos släktingar direkt efter (inget stort), men själva festen skedde med kompisarna efteråt! Har inte frågan att göra med var man bor och vilka lokala traditioner som finns, eller överskattar vi vår roll som föräldrar igen? | |