Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
carlmartin - Ej medlem längre2010-05-13 09:21
Antal inlägg: 4590

om man blir vän med sig själv kan man också bli vän med andra, och ha sex ( :) )

det skulle jag vilja, och gifta mig.

Eiralicious2010-05-13 09:31
Antal inlägg: 41

Varför ens överväga o kliva in i en par-relation när man inte tänker vara monogam?
Det övergår mitt förstånd.
Höjden av egoism att forcera andra till att acceptera något de ifrån början inte signat upp sig på.
Visst, att vara i en relation innebär kompromisser o ge avkall på saker men det finns väl ändå gränser?
O har man inte de gränserna så kanske man bara bör leva utan en par-relation för att slippa paja upp andra människor o deras framtidstro på monogami.

Bitte - Administratör2010-05-13 09:43
Antal inlägg: 24219

Jag tror inte man väljer kärlek utan kärleken väljer en, jag lever i ett förhållande sedan 25 år är gift och älskar min man i en trygg och långvarig kärlek, alla dagar är väl inte sol och vacker väder utan det regnar och blåser i bland,,

Men jag tror eller nä vet att trots detta så kan man träffa människor som man kommer att älska på ett djupt och innerligt sätt,, Det handlar kanske inte om"kärlek" på det viset som TS menar men det handlar ända om en kärlek till varandra .. man kan kanske kalla det vänskap med en djupare innebörd

Bitte som älskar livet =)

granit692010-05-13 10:00
Antal inlägg: 340

Jag vet inte om kärlek är för alla.
Tror inte den är för mig iaf.Det känns sorgligt.Olika falla ödets lotter.
Inte så att jag dagligen går och sörjer kärleken,men jag undrar hur det känns att vara fullt älskad.Jag har älskat och älskat men det har slutat med svek.
Många gånger undrade jag hur min älskling kunde göra så mot mig.
Har förstått att min kärlek inte var besvarad.
Därför tror jag inte att kärlek är för alla.Jag har funnit mig i det.

Midna792010-05-13 10:45
Antal inlägg: 1117

Jag tror absolut inte att man träffar någon,. blir kär och hejsan hoppsan så är det statiskt och enkelt resten av livet. Det jag däremot vet är att passion och äkta kärlek som bygger på djupare vänskap och respekt och omtanke om varandra mycket väl kan existerara sida vid sida. Det ena behöver inte utesluta de andra. Man måste naturligtvis någonstans ta ett beslut om vilken typ av relation man vill ha till varandra, och är man inte överens på den punkten är det ingen idé att gå vidare.

athena666 - Ej medlem längre2010-05-13 10:54
Antal inlägg: 26

Känns som att alla återkommer till något märkligt hela tiden! Varför inleds tråden med att blanda ihop två ämnen som inte behöver hänga ihop. Att ha en älskare kan vara ett utveckling av ditt sexliv och just bara handla om ditt sexuella jag. Det jag menar är att det handlar om en njutning.

Kärlek är när det sprudlar i kroppen du kan inte tänka på nån annan person en just hon/han, du glömmer vardagen! I detta läge skulle jag vilja säga att man är en känslomässig iskall psykopat om man tänker på nån annan just för det tillfället!

Klart man alltid vill ha allt! men om man älskar någon vill man inte såra den bara för att njuta själv! Då är du inte kär!:)

MaadMaxx2010-05-13 11:45
Antal inlägg: 349

Personligen så tror jag att monogami är något man väljer, om och om igen, stund för stund, om man är i ett förhållande där man bestämt sig för att leva efter den relationsformen.
Jag är övertygad om att man kan älska flera personer samtidigt, med samma intensitet och samma omtanke om de man älskar. Jag tror inte att man slutar hitta små förälskelser bara för att man lever tillsammans med en annan person, frågan är bara vad man gör med dessa...

Normen i vårt samhälle idag är monogami, men bara för att det är normen så är det ju faktiskt inte säkert att alla mår bäst av den. Det finns otaliga varianter av relationer, den ena inte sämre än den andra, det gäller bara att hitta något man själv trivs med och vara öppen och rak med det då man börjar träffa någon.

ramsay - Ej medlem längre2010-05-14 10:53
Antal inlägg: 9204

"monogami är något man väljer, om och om igen, stund för stund" så är det för mig också.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?