Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-13 13:43 | |
![]() | Pottränad: I detta fallet som beskrevs av ts så var ju dock mannen känd som "bocken i byn" och det verkade ju som om alla visste om det, vilket också borde innefatta dessa "puckon".. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-13 13:45 | |
![]() | För övrigt så håller jag helt med Gautama. Jag skulle känna mig oerhört besviken och dum om alla i min bekantskapskrets visste om något liknande men inte sa det till mig!! | |
| Watchman | 2010-05-13 13:47 | |
![]() | Men vafan, det gör väl ingen till pucko för att de ligger med folk som är gifta? Jag är singel och har haft relationer med flera gifta kvinnor. Har jag ett moraliskt ansvar gentemot deras man? Knappast. Då förutsatt att jag inte känner honom så klart. Jag fattar inte hur någon ens kan resonera så. Det är väl helt upp till den som är i en relation? Eller? | |
| lillakia | 2010-05-13 13:50 | |
![]() | Kan det inte vara så att denna trogna hustru blundar hårt för sanningen? Att hon helt enkelt väljer att inte ta till sig den egentliga situationen? Hon kanske ÄR lyckligare av att inget veta...?(I sin lilla värld menar jag) För min del anser jag att det är för jävligt av honom rentutsagt, han utnyttjar hennes svagheter..... Sedan kan man inte kalla folk för puckon för att de har en annan syn på äktenskap och förhållanden........ | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-05-13 13:56 | |
![]() | En mogen vinna kan komma så långt i sin utveckling att hon är helt oberoende av sin partners privata intressen. Hon har egen ekonomi, personliga intressen, egna vänner och eget umgänge. Barnen är utflugna. Hon har varit med om mycket, många stötar och kränkningar pga att hon ideligen har blivit sviken. Som yngre stannade hon för barnens skull och såg fram emot att lämna förhållandet så snart barnen har flygit ut ur hemmet. Hon inser att hon inte kan ändra den andre och vill det inte heller. Hon går ut och söker sällskap utanför förhållandet själv och blir besviken gång på gång. Hon inser, att hon inte längre har tillit för en man. Är hon ute efter ett troget förhållande, så inser hon med sina referensramar, att män inte är trogna. Hon vill inte längre ha något med män att göra - inget fast förhållande i alla fall. Nu har hon sin otrogna make och följeslagare från årtionden där hemma. Honom har hon blivit vän med, har gemensamma barn och gemensam förmögenhet med. Eftersom hon inte vill ha en ny man så kan hon välja att leva ensam med hälften av förmögenheten eller leva som vän med den man hon har och ha kvar allt de samlat ihop under de gemensamma åren. Barnen har ett föräldrahem att komma till. Detta handlar om en äldre kvinna. Mitt råd: Om du är ung och i början av ditt förhållande med en man och om kommer i underfund med att han vänstrar, så GÅ, GÅ GÅ! Bråka inte utan GÅ! Stäng tyst ytterdörren och lämna allt bakom dig. För ju längre du låter det gå desto krångligare blir det. Du kan inte tvinga en man att vara trogen till dig. Det finns inga "bara en gång". Är en man otrogen redan när förhållandet är ung och han har för avsikt att bygga ett liv tilslammans mes sin sambo/fru - så kommer det nog att bli "bara en gång" hela tiden. Notorisk otrohet är ett beroendesjukdom, som du inte kan hjälpa honom med. Det kan inte din man göra heller utan professionell hjälp. Eftersom notoriskt otrogna män inte inser att de är sjuka, så kommer de inte att söka hjälp. Kvinna, GÅ OCH SKAFFA DIG ETT LIV NÅGON ANNANSTANS! | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-13 14:08 | |
![]() | Kanske har dom kommit överens om att ha ett öppet förhållande & hon oxå har partners vid sidan av? Kanske är det inte bara en fasad från hennes sidan, utan hon verkligen är lycklig med deras arrangemang? Dom kanske har gått i parterapi & kommit överens om att det är bästa lösningen som dom har nu? Vem vet. | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-05-13 14:43 | |
![]() | Skulle inte förvåna mig om det var så. Se lever ju sitt liv och har sina överenskommelser för sin egen skull och inte för omgivningens skull. Men, man kan fråga sig, ska man berätta till en person om man vet att hans/hennes partner har förhållanden vid sidan om? Han/hon kanske vet inte det? | |
| Lillstölla | 2010-05-13 14:48 | |
![]() | Jag hade aldrig stannat kvar i ett sånt förhållande som du beskriver att kvinnan i fråga har. Skulle inte acceptera att bli behandlad så jävla illa. Den man delar sitt liv med ska man ju kunna lita på, inte ständigt undra, har har haft sex med den eller den. Hon skulle ta o sparka ut honom med huvudet före! Svinigt beteende både mot kvinnan och barnen. Och ja, det finns ju kvinnor ( och män) som är så rädda för att bli själva, som nedvärderar sig själva så pass mycket att de tror att de inte förtjänar bättre än vad de får från sina otrogna ( i vissa fall våldsamma) partners. Nä, ut med aset säger jag. Hon förtjänar bättre! Barnen förtjänar bättre! | |
| apbur | 2010-05-13 14:55 | |
![]() | Watchman, exakt. På samma sätt som man inte har något moraliskt ansvar när man köper produkter som tillverkats av barnarbetare. Det är ju den som bedriver barnarbete som gjort fel. Inte ditt val ju. | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-05-13 15:01 | |
![]() | Watchman: "Men vafan, det gör väl ingen till pucko för att de ligger med folk som är gifta? Jag är singel och har haft relationer med flera gifta kvinnor. Har jag ett moraliskt ansvar gentemot deras man? Knappast. Då förutsatt att jag inte känner honom så klart. Jag fattar inte hur någon ens kan resonera så. Det är väl helt upp till den som är i en relation? Eller?" Har någon sagt till dig och lyckats övertyga dig att du inte är pucko? Eller är den en egen bedömning? Låter lite pucko! | |
| typ3 | 2010-05-13 15:15 | |
![]() | Att en, eller båda, i ett förhållande ligger med andra betyder inte nödvändigtvis otrohet. Otrohet är det bara om de kommit överens om att bara ligga med varandra, och en, eller båda, bryter mot denna överenskommelse. Att som utomstående, utan inblick i deras relation och överenskommelser, tjafsa om otrohet är bara dumt (och ganska skrämmande). | |
| Tess 08 | 2010-05-13 15:29 | |
![]() | Jag kan inte riktigt säga hur det är för dessa personer, men själv skulle jag gå på en gång. Det finns säkert flertalet olika saker som gör att hon stannar. Ekonomi, rädsla för ensamhet och att förlora tryggheten kan vara några, men det kan ju vara så att det ingått i deras "kontrakt" redan från början att hon får lov att acceptera detta om hon vill fortsätta det livet... I min lilla värld är det dödsstraff på otrohet och ingenting jag skulle kunna förlåta. låter kanske hårt, men jag skulle inte kunna leva med en man jag vet har varit med en annan kvinna (eller man). Jag vet att detta skulle förstöra mig inifrån och skulle då hellre välja att gå än att lida så. Som någon skrev så är det sällan det bara händer en gång och jag vill inte utsätta mig själv för det. Skulle inte heller för mitt liv utsätta min partner för detta vilket gör att jag är otroligt trogen :) Och jag tycker att båda två som har sex är delansvariga om den ena har ett fast förhållande (och det inte är ett sk öppet förhållande). Detta förutsatt att båda parter vet om förhållandet och ignorerar det. Kanske att personen med fast förhållande har en större del i ansvaret, men jag tycker det är rätt puckat att ligga med någon man vet har ett förhållande... | |
| Tess 08 | 2010-05-13 15:35 | |
![]() | Jag känner ett par som träffades när han var gift och hon var singel. Han var ute på krogen rätt ofta och hans fru satt hemma med barnen. De började med lite sex för att sedan fortsätta i ett förhållande... Han separerade, skilde sig och efter ett tag flyttade detta par ihop. I början sa hon att han saknade något i sitt förra förhållande, för hade det varit bra hade de aldrig haft sex i första början. Hon menade på att han inte skulle sökt ny sexpartner och att han och hans ex inte hade det bra. När sedan passionen började släppa och den grå vardagen dök upp var det till en början bra... De skaffade ett gemensamt barn och villa, bil och hund. Nu är vardagen här för att stanna, tristess och tråkiga saker måste gås igenom... Nu är hon rädd att han ska vilja gå på krogen, mer rädd om han vill gå ensam. Vad är det för liv? | |
| ger055 | 2010-05-13 15:37 | |
![]() | Brukar det inte vara så att frun (eller mannen om det är tvärtom) är den sista som får veta...? | |
| Sweetlime | 2010-05-13 15:43 | |
![]() | Alltså... vad vet du om detta par? Den som ska skämmas är den som skvallrar om andra. Alltså du och parets "vänner". Jag anser det vara dålig livserfarenhet att tro att det bara kan vara att lämna ett förhållande och att dessutom tro sig veta orsaken till "vänstrandet". Det finns ett antal anledningar till att denna make hittar andra, han kanske rentav har tillåtelse att göra det. Hon kanske inte kan ha något samliv pga. sjukdom eller ointresse. Vad vet du om det?! Hon själv kanske har en partner vid sidan av. Det finns bara ett scenario som är tråkigt och det är om kvinnan är ekonomiskt beroende av mannen och inte kan lämna fast hon vill det. Så sluta tassla!!! Skäms på er! | |
| Sweetlime | 2010-05-13 15:45 | |
![]() | Och alla moraltanter, ni är mer skrämmande än de som är otrogna. I sin värsta förlängning leder svartsjuka till oöverlagda handlingar, som i Arboga. Kom tillrätta med er själva, ni äger inte någon annan. Att bli sviken gör ont, men allt annat är en sjukdom, ja, svartsjuka, är en lömsk och emellanåt livsfarlig åkomma. | |
| PalomaFaith | 2010-05-13 15:49 | |
![]() | Låter ju som att de har ett öppet förhållande. Att de kommit överens om att de får ha kul vid sidan om äktenskapet. Annars kan jag VERKLIGEN inte förstå varför kvinnan stannar kvar trots allt :P Jag vet att det låter fel att säga såhär, men jag hoppas för hennes skull att även hon är otrogen... | |
| Vent Solaire - Ej medlem längre | 2010-05-13 15:55 | |
![]() | Det stämmer, Sweetlime. Man skall reda ut sina problem innan de blir alltför svåra och svårhanterliga. Vi har ju sett i brottstatistiken vad det leder till när folk går omkring och mår illa. Men, jag tycker inte att man behöver skämmas för att man diskuterar dessa saker. Inga namn har ju blivit sagda. Vi lär oss ju inte enbart av våra egna livserfarenheter utan även av andras. Det är väl ganska normalt att man diskuterar och spekulerar livets olika sidor. | |
| apbur | 2010-05-13 15:58 | |
![]() | Sexuell kärlek innebär alltid att man känner ägandebehov. Man kan tillåta sexuellt umgänge med andra men det förutsätter att man fortfarande känner att man har kontroll över den andras känslor där man alltid känner sig prioriterad. Förlorar man kontrollen och känner sig åsidosatt kommer svartsjukan. Jag tror det finns få undantag. | |
| Sweetlime | 2010-05-13 16:10 | |
![]() | Vent Solaire, att diskutera här håller jag med om kan vara intressant, uttryckte mig lite luddigt. Vad jag däremot tror mig läsa mellan raderna är att den som frågar kanske står rätt nära paret trots allt och har dryftat parets relation med alla som finns runtomkring dem. Bara det är en form av svek, menar jag. Låt folk vara i fred, lite mer. Och å andra sidan, bry sig lite mer och erbjuda hjälp när man ser att människor kanske skulle behöva det. Tänk om alla som är pigga på att tissla i stället skulle ställa upp när människor är sjuka, kanske har dålig ekonomi eller andra bekymmer. Sätt lite guldkant på andras liv i stället för att spekulera. Tycker att kvinnan som beskrivs som den bedragna verkar vara ett bra föredöme... | |