Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Labret2010-05-14 15:49
Antal inlägg: 434

Fast Konjak är ganska vanligt har jag fått en uppfattning om, träffat på flera konjak-hundar ^^

Margana2010-05-14 15:53
Antal inlägg: 826

Vår höggravida honkatt heter Winston, dock inte efter Churchill utan efter Winston Håkansson, chefredaktör på tidningen Antikvärlden.

znorkle2010-05-14 15:56
Antal inlägg: 60

Pungdjävulen på Tasmanien!

SCullen - Ej medlem längre2010-05-14 16:06
Antal inlägg: 8

Jag hade en liten mus som hette bulten, han var ungefär lika stor som en bult, mina två marsvin hette pepsi och cola, en snok som hette peter, ökenråtta vid namn amigo och katter som hette/heter zezza, hera, hades, nero, loke, lucifer, pripps och falcon....bara några av dem.

JO! min kompis hade en katt som hette musen :D

Elinvelin2010-05-14 16:07
Antal inlägg: 216

Alltid spännande att döpa sina djur.
Jag har aldrig haft "egna" husdjur, endast en kanin som jag döpte till Linus.
Tycker att "människo-namn" passar bra som djur-namn.
Min syster har tre hundar som heter Siri, Asta och Arwid.

Hade en bekant som hade en kanin som hon hade döpt till Varg, det var gulligt!

Själv har jag bestämt att min framtidskatt ska heta Sylvester.

Stenknäck2010-05-14 16:10
Antal inlägg: 430

Jag har två katter och den ene heter Muscot och den andra Astrid. Hade tidigare en katt som hette Stig Sigvard Andersson alias Stickan Andersson. P.S. det hör till saken att Stickan Andersson var ganska tjock.....tyvärr är han avliden vid en ålder av 14 år.

Kotilda2010-05-14 16:53
Antal inlägg: 158

En kompis hade en orm som hette Bengt-Åke Sir
Väs

Adali0072010-05-14 16:53
Antal inlägg: 3

Har en Rottis som heter Zelda, en pytteliten chihuahua som heter Rocky.
Har också 3 katter, Priscilla, Sotaren och Mongo...

ingrid19732010-05-14 16:56
Antal inlägg: 70

En nära vän till mig hade en schäfer som hette Magnus men kallades Mango. Det blev ett par missförstånd på krogen ibland när hon sa till sitt ragg- hoppas inte Magnus blir svartsjuk nu. Ville hon inte bli uppraggad sa hon att hennes sambo Magnus väntade på henne hemma.

Gautama2010-05-14 16:58
Antal inlägg: 6854

En kompis hund heter Puzzel.
Vår lilla katt heter Åke, kanske inte det vanligaste kattnamnet. Jag drömde häromnatten att vi skaffade en katt till och döpte den till Kråkan. Så det får det bli om vi skaffar en till:-)

efrezina2010-05-14 17:00
Antal inlägg: 541

mina 3 neontetras hette sebastian, rut och nasse, dem lever inte längre, nasse som var minst försvann, sen försvann rut och sebastian blev bara tjockare tills han senare dog..
mina möss har hetat pepsi, colan (colis) sötis och sötis 2
Mina hamstrar muffins och challe

Engelein2010-05-14 17:00
Antal inlägg: 333

min kisse heter Cactus

Prefixen2010-05-14 17:29
Antal inlägg: 421

Min ena katt (för år o dar sedan) hette Folke :)

En kompis hund heter Gunvor, inte så vanligt hundnamn.

aviga ellen - Ej medlem längre2010-05-14 17:37
Antal inlägg: 3

En kompis hade två hamstrar som hette Hunk och Stud.
Vår kanin, döpt av dottern, heter Vilda Marsipanhjärta.

lolinonek2010-05-14 17:55
Antal inlägg: 416

jag hade en hamster en gång som hette Millan Chip Marlboro Pytagoras, och en katt jag hade hette Kaktus för hon var så vass. En annan katt hette Prosit för hon nös när jag skulle välja kattunge. Vi hade massa höns som små och min speciella höna hette plutten och vi hade en tupp som hette saturnus och en som hette satan, det var en sån där svart tupp med rött horn i pannan.

dinodog2010-05-14 17:58
Antal inlägg: 4973

Har haft många djur i mina dar. Många undulater, Pyret hette den allra första och den som jag hade längst hette Gulan för att hon var just gul. Min första katt som jag hade när jag bodde hemma var döpt till Napoleon men kallades för Nappe.

Ännu mera fåglar Mimmi, Flax, Tjipp kommer inte ihåg alla. Sedan blev det en katt som blev döpt till Cassius Clay, detta för att han gillade att slå med framtassarna när man lekte med han. Cassius är numera borta men han blev 16 år.

Sedan kom hunden som heter Dino men kallas Gubbedubben eller Dinolino.
Och så en katt till blev det, som heter Cleo men det lystrar hon inte till.
Väldigt egensinnig katt så vi säger Fröken Fräs mest eller Lilla Bus till henne.

Lottan_L2010-05-14 18:06
Antal inlägg: 180

Min sambo hade för många år sedan en häst som hette The Ear. Hans mamma hade trampat på hans ena öra när han var liten, så det stod rakt ut! Kallades följdaktligen för örat..

Lottan_L2010-05-14 18:09
Antal inlägg: 180

Han hade en annan uppfödning som var lite sprallig. Han fick heta Dilly Dally. Engelskt slang, betyder ungefär "vela hit och dit"..

Pluttisen2010-05-14 18:34
Antal inlägg: 592

Jag, min bror å våran kusin hade varsin kanin när vi var små, dom hette: Marion, raphael å donathello. Sen har vi haft katter som hette miranda å esmeralda. Esmeralda fick sen kattungar som fick heta Anders, Ingemar, Mimmi och Greta. Sen fick jag en katt av grannen som jag döpte till märta, hon hade en syster som hette Britta. Sen hade vi en katt som vi döpte till Lovis, sen skaffade jag en råtta som jag döpte till Ronja. Min bror hade 2 gerbiler som hette Nisse och Max.

Bennechi2010-05-14 18:43
Antal inlägg: 81

Min katt heter Ola, pappa tycker att det är ett fånigt namn på en tjej-katt.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?