Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-16 01:31 | |
![]() | tydal skrev: "Datorns skärm kan nämligen bara visa 720p då den inte har fler pixlar." Hur många pixlar behöver en laptop ha för att visa 1080p, menar du? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-16 01:36 | |
![]() | (Min flera år gamla laptop har WUXGA och klarar 1920x1200 punkter, vilket borde innebära att den kan köra 1080p.) | |
| tydal | 2010-05-16 09:00 | |
![]() | 1920x1080 är ju det minsta man måste ha. Hennes skärm har 1280x800, vilket bara räcker till 720p (1280x720). Själv har jag 1920x1080 på min bärbara, så visst finns det, men det är ju dyrt så det finns ju inte hos vanligt folk i särskilt stor utsträckning... | |
| pacc | 2010-05-16 09:21 | |
![]() | Din dator ska ha en 'NVIDIA GeForce 9600M GT' så med cccp bör videouppspelningen dra nytta av grafikkortet och inte belasta processorn (installera nvidia's drivrutiner igen om du är osäker) Det samma gäller för uppskalning - storleken på skärmen anpassar grafikkortet. Allvarligt så låter ditt problem mer som att filen inte är helt komplett och det saknas data, testa med en annan. Upplösningen på skärmen håller mig ifrån att köpa en ny laptop direkt, fast nu när priserna sjunkit och laptops blivit allmänna har det också gjort att det unika försvunnit och du kan inte välja skärm osv. längre utan 95% av alla 12-16 tums skärmar har 1366*768 eller 1280*800 pixlar. Sitter just nu på en flera år gammal dell med 1440*900 | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-16 10:57 | |
![]() | tydal, jag vet inte hos vilken ockrare du köper datorer, men jag köpte min Dell med WUXGA för fyra år sedan och betalade ungefär hälften av de 25K som du nämner. | |
| caughtbock | 2010-05-16 11:05 | |
![]() | Jag har fått för mig att det skulle kunna bero på att min dator blir för varm. Är för snål för att köpa sån där tryckluft och blåsa ur skiten, men har förstått att det antagligen behövs efter över ett års användande. Just nu tittar jag på en film, 720p. Fungerar alldeles utmärkt. Ibland fungerar det inte från början, men oftast börjar det krångla en bit in i filmen. Då känner jag att det inte borde ha något att göra med codecs och en massa andra grejer jag inte vet något om eller filen i sig, utan datorn. Det händer dessutom med fler än en fil och om en fil är dålig brukar det stå rapporterat någonstans. Kan det vara så att datorn presterar jättemycket sämre om den är väldigt varm? Den har överhettat ganska ofta på senaste tiden (mitt fel då jag ligger med den i sängen/blockerar fläkten på undersidan), men alltså värre än innan. | |
| caughtbock | 2010-05-16 11:11 | |
![]() | Skulle aldrig sagt att det fungerade utmärkt för nu började det fucka igen. Ursäkta ordvalet, hittade inget bättre. Jag provade både vlc och mpc, inget funkar. Längre. :P | |
| tydal | 2010-05-16 11:18 | |
![]() | ElectricEye: Nu är det inte bara skärmen som gjorde att min dator kostade över genomsnittet. Den har fyrkärnig processor (Core i7), SSD i stället för hårddisk (256 GB). Dessutom bra batteritid (5-6 timmar utan problem) och litet format (väger 1,4 kilo). Eftersom det inte är så vanligt med 1920x1080 i bärbara så trodde jag det var priset som satte stopp, men tydligen inte. | |
| kajix | 2010-05-16 12:14 | |
![]() | jag föreslår att du skaffar nån typ av cooler. www.google.se/search...sv ___SE376 speciellt om du lägger datorn mot tyg som täcker utblåset. gärna tryckluftrening först, förstås. och inte låta snålheten bedra visheten :) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-16 13:11 | |
![]() | tydal, folk i gemen verkar inte ha något större behov av hög upplösning på sina laptops (pokerspelare undantaget) eftersom WUXGA inte har slagit igenom på allvar. Och vi lär få vänta ett tag till med tanke på trenden med små-plutte-minisar till laptops med hemskt små skärmar har gått över. Tacka vet jag min stationära, där jag kan köra 1600p om jag vill. ;) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 21:07 | |
![]() | Vad ska man göra om man behöver hjälp med sin, i mitt fall, laptop? Ringer man någon eller ska man åka någonstans? Jag kan verkligen inte mycket om datorer...Och nu börjar det gå åt skogen här | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 21:11 | |
![]() | /feministen som lät datanörd exet göra allt | |
| tydal | 2010-09-08 21:29 | |
![]() | Om du har någon bekant som kan datorer är det ju lämpligt att ringa honom/henne. Annars, om du vill lämna in den, ring någon datorbutik i närheten och fråga om de åtar sig sånt. För jag antar att du inte har någon garanti kvar eftersom du frågar? Men ett annat alternativ är ju förstås att du beskriver problemet här och så försöker vi hjälpa dig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 21:38 | |
![]() | Nej jag har ingen garanti. Fick datorn i present av min morbror. Ska dock höra om han har den.. Men jag börjar få panik. Firefox kraschar hela tiden, även någon Windows-grej. Windows update fungerar inte, får ett felmeddelande, har googlat problemet och testat diverse lösningar som andra fått som råd, men det inte har hjälpt. Laddat ner olika gratis-antivirus som hittar saker. Men just dessa problem har kvarstått. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 21:39 | |
![]() | Kanske ska skriva att jag har en Asus laptop som använder Vista | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-08 21:42 | |
![]() | Just det, ganska ofta så öppnas ett nytt fönster i Firefox mot olika adresser som jag inte dirigerat till. Kan sitta och spela betapet så kommer det upp en ny ruta med någon random konstig sida. Eller göra vad som helst. Jag klickar inte på något utan det kommer upp av sig självt | |
| Loozer | 2010-09-09 11:03 | |
![]() | prova detta www.malwarebytes.org/ | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-09 15:41 | |
![]() | Tack för tipset. Skannar nu. Fråga: Vad är malware?! | |
| Fimparen | 2010-09-09 15:46 | |
![]() | ett samlingsbegrepp för datorprogram som installeras på en dator eller ett datornätverk utan administratörens samtycke. | |
| magga | 2010-09-09 15:55 | |
![]() | Min dator segar så otroligt mycket ibland, enligt "Speed up my PC" har jag över 900 "fel" i datorn som saktar ner den. Vad kan detta vara och hur kan jag ta bort "felen" på egen hand utan att köpa deras tjänst? | |