Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-19 21:33 | |
![]() | Ams betalade, men de kan inte skriva ut ett intyg utan lönespecar som talar om hur många timmar personen jobbat varje månad.. Lite löjligt då jag inte tror att det finns någon AG som betalar heltidslön till någon som inte jobbar heltid. Speciellt inte en sån här arbetsgivare som utnyttjar folk. Elsa: Jag har pratat med henne om det och hon kan heller inte göra något! Hon har skrivit motioner om just såna här fall där det är arbetstagaren som drabbas för att AG inte följer lagarna, men det har inte hänt något ännu. | |
| kajix | 2010-05-19 21:47 | |
![]() | vad vinner arbetsgivaren på att inte skriva intyget? | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-19 21:57 | |
![]() | Inte vet jag! Ingenting. De vill väl bara jävlas.. | |
| elgen5 | 2010-05-19 21:59 | |
![]() | Huja vilken soppa...jag lider verkligen med dig, så respektlöst när mäniskor bara skiter i och rycker på axlarna åt allt annat än vad dom själva har någon vinning av. Hoppas verkligen att det löser sig för dig Kram : ) | |
| kajix | 2010-05-19 22:06 | |
![]() | skriv ett intyg själv och dit och be dem skriva under. en sista desperat åtgärd, men det kanske funkar. | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-19 22:12 | |
![]() | Tyvärr ligger det nya företaget för långt bort för det. De lade ner firman här på orten veckan efter att h*n hade slutat där och flyttade hela klabbet till annan ort. De har ju fått kompletta intyg skickade till sig, där de enbart behövt skriva under. Det har till och med fått svartskuvert medskickat för att de skulle slippa skaffa frimärke, och ändå kan de inte skicka tillbaka det!! Hoppas fanskapen vaknar nu när konkursen är nära... | |
| Micaela_124 | 2010-05-19 22:19 | |
![]() | Men fyll i ett arbetsgivarintyg (ladda ner från ams hemsida), och gör en fake underskrift och skicka till försäkringskassan eller arbetslöshetskassan, dom kollar ändå inte med din forna arbetsgivare. (dom har ju bara det för att veta hur de ska basera din ersättning på) och om dom gör det så stämmer ju i princip allt som du skrivit på intyget.. vad ska dom gör då liksom? | |