Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jerzy | 2010-05-24 17:22 | |
![]() | Slottet i Prag är väldigt pampigt. Ett tips är att åka dit tidigt för att slippa långa köer, vid lunchtid och senare mot eftermiddagen befinner sig ofta många turister där. | |
| lycopersicon | 2010-05-24 17:24 | |
![]() | I "Dancing house" som det också kallas finns högst upp en fantastisk restaurant som heter La Perle de Prague som absolut är värt ett besök. Ring och boka bord i förväg. Fantastisk utsikt, fantastisk mat, fantastisk service....Vi åt en 7-rättersmiddag med genomgående champagne till dryck, vi blev serverade av flera servitörer hela kvällen som sopade brödsmulor på duken, drog ut stolen när vi varit på toa, kom med olika sorters hembakt bröd med jämna mellanrum samt noga förklarade vad vi åt och hur det var tillagat. Jag har aldrig fått bättre service och aldrig ätit så god mat och jag har för mig att vi fick betala ca 400,-/person. | |
| Mållan | 2010-05-24 21:27 | |
![]() | Oj så mycket att göra och så lite tid :) Jag hinner nog inte med Kafka på planet för det tar bara drygt en timme från kastrup. Dancing house låter spännande och Odins cafe´ Restaurangen du föreslåg såg ut som det vankades kraftiga köttben a´la stenåldern. | |
| lolinonek | 2010-05-24 21:32 | |
![]() | restaurang au prince i gamla stan hade underbar mat när jag var där, jag åt gamla stans hamburgare och den såsen som var till var helt underbar. | |
| odin - Administratör | 2010-05-24 21:36 | |
![]() | Caféet måste du gå till :-). Har varit där två gånger och det är riktigt trevligt på sommaren om man får plats utomhus. De har dessutom väldigt bra kypare så det känns lite "flashigare" än vanliga caféer även fast priserna för oss är modesta. Jag var på ett ställe som hette "Hos Häxorna". Var riktigt bra mat, men senast jag var där verkade de ha bytt ägare och det sög rejält. Så ser du en häxdocka utanför en restaurang, gå INTE in :-) Na zdraví! | |
| odin - Administratör | 2010-05-24 21:37 | |
![]() | Håller med övriga om att Karlsbro är fin, MEN det är tyvärr för mycket försäljare för att det skall bli riktigt trevligt. Kuriosa: Svenskarna plundrare Prags Slott och gick vidare mot staden, men stoppades av stadens befolkning vid Karlsbro. | |
| odin - Administratör | 2010-05-24 21:41 | |
![]() | Och nu kom jag på mer: vill man ta en utflykt utanför stan kan man åka till Kutna Hora (sv. berg) och "benkyrkan": en.wikipedia.org/wik...ec _Ossuary | |
| Mållan | 2010-05-24 21:49 | |
![]() | Hur ofta är du i Prag Odin ? :) | |
| odin - Administratör | 2010-05-24 21:56 | |
![]() | Jag har varit i Prag 4 gånger. Så det är mer än de flesta ställen jag varit på, men inte extremt många. Har dock haft en väldigt bra guide alla gånger... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:00 | |
![]() | Ú Fleco och Ú Vejvodu är två charmiga pubar som du borde testa! =) Och när du är på Café Louvre, passa på att testa deras 'large chocolate cake'. Men dela den med någon, jag dog nästan. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-24 22:04 | |
![]() | Och U Zlatého Tygra (Gyllene Tigern) är klart värt ett besök. Skippa rundturen på Staropramen-bryggeriet vid Andel, men det ligger en grym, traditionell restaurang i närheten 'Andel Plzensky'. | |