Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| YamahaJet | 2010-05-24 20:50 | |
![]() | Om man inte begriper att hastighetsgränser är till för att brytas så ska man inte köra bil. Det är tack vare er vi har köer överallt, hela tiden. Långsamma, icke-tänkande, snåla, fattiga oflexibla människor i budgetbilar som sitter och blockerar vägarna överallt och tror att de räddar miljö och liv. Relativt misslyckade och oproduktiva individer i övrigt också. | |
| Midna79 | 2010-05-24 20:51 | |
![]() | Nej La bruja, helt riktigt - maxhastigheten är 70 på en 70-väg. Om man inte förstår hastighetsbegränsningarna har man långt kvar för att bli en bra bilist. | |
| Midna79 | 2010-05-24 20:52 | |
![]() | YamahaJet, om du inte skojar var det där förmodligen det mest krokade inlägg jag läst någonsin. Och då är konkurrensen ändå god. | |
| ErikSeger | 2010-05-24 20:54 | |
![]() | YJ. Du gissar uppåt väggarna fel. I två fall handlar det om en rätt lång sträcka där den bortre änden börjar på hitsidan av en rondell. Man kan inte från väjningspliktskylten se om det är bilar på väg mot rondellen från andra håll, däremot ser man tydligt var den motsatta skylten står, dvs hitom rondellen. Ser man ingen bil i rondellen så kör man. Men sträckan är lång och det kan hinna komma bilar från andra hållet under tiden man kör. I det tredje fallet handlar det om en chikan för att få ner farten inom ett bostadsområde med två "dagis" och en lågstadieskola. Om jag har 50 meter fram och håller 30 men en mötande bil har 150 meter fram och håller 70...vem är det då som skiter i det blå skåpet? | |
| La bruja | 2010-05-24 20:56 | |
![]() | Yamaha-det är såna som du som kör på barn utanför skolor!! Livsfarliga idioter som tror att dom kan bestämma själva vilken hastighet som passar just dom och deras humör. Såna som vi som håller hastigheten skrattar gott när såna som du blir av med körkortet. Folk i budgetbilar är iallafall rädda om sitt eget och andras liv istället för att dra på i nån lyxvariant och utsätta andra för livsfara. Att man kan vara så nonchalant med andras liv är för mig en gåta. Istället för att få böter borde folk som kör alldeles för fort tvingas att jobba med trafikskadade på sjukhus. | |
| Tess 08 | 2010-05-24 20:57 | |
![]() | YamahaJets inlägg är till för att reta upp och vara lite provokativa... inget jag någonsin tar på allvar. Roas ibland av dom, men inte mer. Jag tror att du fått svar på hur det ska vara. Det är väl inte tänkt att du ska backa en massa meter bara för att en bil hinner fram till avsmalningen innan du hunnit komma ut. | |
| La bruja | 2010-05-24 21:02 | |
![]() | Tess-jag vet men om man som jag vet hur det är att få livet förstört av en idiot som kör för fort så är ett sånt inlägg väldigt kränkande. | |
| YamahaJet | 2010-05-24 21:03 | |
![]() | Faktum är emellertid att svenska trafikmyndigheter haft betydligt striktare syn än resten av världen på vilka hastighetsgränser som bör gälla för vissa sträckor. Exempelvis anser man i Stockholm att 70 km/h är lämplig motorvägshastighet, som tillsammans med en sömnig och livrädd befolkning genererar trafikrytm på 50 km/h, när resten av världen kör dubbelt så snabbt på vägar av samma kvalitet utan att ha ihjäl sig i större utsträckning. Tyskland är ett utmärkt exempel på enastående bilism. | |
| Midna79 | 2010-05-24 21:05 | |
![]() | Ja, det är smart att köra för fort. Miljövänligt och smart. Det är synd att vi inte kan ha den där härligt avslappnade men ändå pigga Balkanmentaliteten här också....kanske en dag | |
| La bruja | 2010-05-24 21:05 | |
![]() | Men vet du då tycker jag att du ska ta och köra bil i andra länder än Sverige så kan vi få ha våra vägar fria från åtminstone en fartdåre. | |
| YamahaJet | 2010-05-24 21:08 | |
![]() | Jag älskar folk som tror att dom gör miljön en tjänst genom att sitta och köra långsamt, samtidigt som 5 fullastade långtradare och 20 andra personbilar ligger bakom och gas-bromsar sig fram. Lastbilarna måste bromsa i nedförsbackar, och får ingen fart i uppförsbackar utan måste hanka sig upp i lågväxel på högvarv istället. Allt samtidigt som trafikrytmstöraren längst fram tror att han (oftast hon dock) räddar Moder Jord. | |
| Midna79 | 2010-05-24 21:09 | |
![]() | Jag älskar folk som tror dom gör någon en tjänst genom att köra för fort och riskera andra människors väl och ve. Modigt och manligt! Mmmmm! | |
| Lillstölla | 2010-05-24 21:10 | |
![]() | YahamaJet ska alltid bara ignoreras. Bäst så för allas trevnad! | |
| Midna79 | 2010-05-24 21:10 | |
![]() | Ja givetvis, jag har sett tillräckligt i andra trådar | |
| ErikSeger | 2010-05-24 21:11 | |
![]() | Jag har läst många av dina inlägg YJ, och de går i stort sett ut på att idiotförklara alla som inte delar dina åsikter, i synnerhet alla dumma svenskar. Det spelar ingen roll hur intelligent du må verka, dina (ned)värderingar lyser igenom och jag för min del kan tycka att det är en skrämmande syn. Du är ju så fin och klok så du behöver säkert inga råd. Annars kan jag ge dig ett alldeles gratis: Flytta! | |
| La bruja | 2010-05-24 21:12 | |
![]() | Vet du YJ -Miljön är inte det jag prioriterar i första hand i trafiken utan människoliv. När du har förlorat ett barn eller fått ett barn eller en nära anhörig eller vän skadad för livet av en sån som du så kanske du fattar varför vi andra håller dom lagstadgade hastigheterna och ibland tom kör långsammare om omständigheterna är sådana att vi bedömer det lämpligt. | |
| Midna79 | 2010-05-24 21:13 | |
![]() | La Bruja, OM han kommer förstå kommer det vara försent. Tragiskt. | |
| Tångkrabban | 2010-05-24 21:13 | |
![]() | Antalet trafikdöda per 100 000 invånare i Europa. De tio främsta staterna: Malta 3,7 Sverige 3,8 Nederländerna 4,1 Storbritannien 4,3 Tyskland 5,4 Irland 6,3 Finland 6,5 Frankrike 6,7 Spanien 6,8 Luxemburg 7,2 Flest trafikdöda finns i Litauen med 14,8 och Polen med 14,3 Källa: Vägverket (TT) | |
| YamahaJet | 2010-05-24 21:15 | |
![]() | Ja, och alla tyskar är idioter också. Som kör dubbelt så snabbt som oss med ungefär samma olycksstatistik. Där människorna vet vilken fil man ska ligga i, samt hur man använder backspeglar och påfartsfält. | |
| Midna79 | 2010-05-24 21:18 | |
![]() | Har du statistik på att de kör dubbelt så snabbt som oss - på alla typer av vägar? | |