Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 293 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss Me | 2010-05-25 11:17 | |
![]() | Min kära syster var på semester i Egypten med en kompis. Min syster och hennes vän sitter vid baren och har det trevligt, beställer en drink men får inga sugrör. Min syster pockar på bartenderns uppmärksamhet och ber snällt: "Excuse me.. Do you have any suckingpipes?" När min syster kom hem informerade jag gldeligen om att sugrör heter straw på eng. =) | |
| caughtbock | 2010-05-25 11:46 | |
![]() | Me and my siistor speak our uuwn language, but I wouldn't call it swenglish. More like moron-ish. | |
| niala22 | 2010-05-25 11:48 | |
![]() | haha Missme: vad sa bartendern? | |
| Labyrint | 2010-05-25 11:57 | |
![]() | "Look out, I´m going to hell" när man ska servera en kopp te tycker jag är en av de bättre. Annars hade jag och mina kompisar mer problem med att svenskan inte blev riktigt rätt alla gånger då jag bodde i USA. "Ska vi krossa gatan?" sa jag väl mer än en gång av misstag. Min favorit är dock när min kompis bil gick sönder för tolfte gången på en månad eller nåt, och hon irriterat suckade "Jag behöver en riktig fungerande karl! (car)" | |
| Miss Me | 2010-05-25 12:01 | |
![]() | niala22 Nja, han förstod ju.. men med ett leende.. | |
| fd ak1990 - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:32 | |
![]() | haha =) garv på detta forum En anna klassiker är när min förra lärare skulle åka utomlands med sin fru och dom skulle möta ett par vänner på flygplatsen. Och när dom äntligen träffas säger L; Here i comes with my dear gun. Och två vakter som stod lite längre bort gick fram och visitera honom =) Fast då hette ju frugan Gun såklart =) | |
| fd ak1990 - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:34 | |
![]() | mitt förra inlägg skulle egentligen vara To chicken to kill a turkey! =) | |
| Megaherz | 2010-05-25 12:34 | |
![]() | He walked up in smoke (Han gick upp i rök) Do you have santa's on your attic?! (Har du tomtar paa loftet?) | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:36 | |
![]() | hahaha | |
| Tjoskar | 2010-05-25 12:43 | |
![]() | Jag brukar säga "behind drunk" på skoj ibland, haha :) | |
| snorklan | 2010-05-25 13:12 | |
![]() | Var på en strandbar i Mexico, gjorde mig illa och vrålade "Aj min häl".. Det tog en stund innan jag och kompisen förstod varför amerikanerna omkring tittade så snett :) | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-25 14:12 | |
![]() | Ha ha, nu föll poletten ner vad du menade snorklan (trög) I'm in Hell!!! :D | |
| Megaherz | 2010-05-25 16:26 | |
![]() | Nått min lärarinna sa i skolan: Var det han som fes (skånskt uttal) blir What a handsome face :) :) | |
| suss_69 | 2010-05-26 09:14 | |
![]() | Drive if that car !! | |
| Nybobirte | 2010-05-26 10:18 | |
![]() | Jag var med som tolk på en anställningsintervju, där en svensk tjej sökte jobb på en utländsk firma. Hon var mycket nervös och kämpade på med engelskan. Min chef erbjöd henne då att hon kunde ta det på svenska så kunde jag översätta istället om det skulle kännas enklare. På vilket hon svarade: "No, no it's ok. But I'm not so good with the facktermes." Det blev en ganska desperat kamp för alla i rummet att hålla sig för skratt... | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-26 10:21 | |
![]() | Min svärmor kallar 7up/Seven Up för "Sjupp"! | |
| bj-olle | 2010-05-26 10:24 | |
![]() | take you in the fire | |
| bj-olle | 2010-05-26 10:26 | |
![]() | ah, minns gymnasieengelskan, där en tjej frågade läraren, som var från london "have you ever seen the naked kock?" det hade han. | |
| mrperfect | 2010-05-26 10:28 | |
![]() | lite sånt här finns i en bok som heter "Stilblommor och grodor" av "Purre" , vilken var en journalist för många år sedan. Exempel: Hon hade blivit killad av en car. Själv råkade jag en gång säga "fill in the blanquet" , vilket betyder filt och inte blankett... I en tidning där skribenten åkte genom stockholms skärgård och tyckte att det var så vackert på kvällen med alla de upprättstående olikfärgade prickarna klämde i med: "all these erected pricks" Ja det var mina bidrag, kanske något off-topic eftersom det inte var konstruerat, utan var verkliga misstag. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-05-26 10:59 | |
![]() | Klassikern är väl de amerikanska restauranggästerna som frågar servitören vad som ingår i fiskgrytan och han svarar "I am not sure... Let me go ask the cock" | |