Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 226 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Peddape | 2010-05-29 11:25 | |
![]() | Jag tror Sweetlime mer tänkte på a-låtskrivarna kanske? Jag har ingen koll på dem men tycker ständigt det känns som om det är svenskar som ligger bakom massor med hits, framförda av storstjärnor. Det sägs ju att det danska bidraget ratades i den svenska sållningen, skulle de nu gå bra i finalen så kan man ju kanske fråga sig om vi någonstans missade något? I sportvärlden skriks det ju på avgång, inte avhopp, men ändå ganska likt. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-05-29 11:29 | |
![]() | jag håller nog med satyra ang bredden, kompetensen och känslan för vad som faktiskt är passè , kass och en låt gångbar internationellt hos de som gallrar bidragen. | |
| Palini | 2010-05-29 11:38 | |
![]() | Jo, i och för sig, men bland 32 låtar borde det väl åtminstone finna en eller ett par som är internationellt gångbara. Problemet handlar väl snarare om att svenska folket inte kan "hitta" dessa än att Christer Björkman inte gör det? Hade t.ex. Danmarks låt vunnit den svenska melodifestivalen? Vi kan nog spekulera i all evighet om det och vi kommer ändå aldrig få nåt svar, men rätt tveksamt va...? Hur ser t.ex. försäljningen på Itunes ut Anna Bergendahl kontra danmarks bidrag? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-29 11:41 | |
![]() | Jag tyckte att Anna var väldigt duktig, och vi hade en låt som höll. Jag vill kalla det ren otur. Tycker mest synd om Anna hon är nog jätteledsen. Särskilt som Aftonbladet skriver som dem gör. | |
| caughtbock | 2010-05-29 11:50 | |
![]() | Det var absolut inget fel på Anna och This is my life. Inte min musiksmak öht, men ändå var hennes framträdande ett av få som faktiskt grep tag i mig. Vi får helt enkelt tänka på att övriga Europa vill ha något annat till nästa år. Mycket wailande och sexiga outfits, typ. Kanske borde man satsa på att göra Melodifestivalen roligare för de yngre tittarna, så att de också röstar. | |
| Palini | 2010-05-29 12:04 | |
![]() | Är det verkligen dåligt med yngre tittare som röstar? Jag får snarare för mig att det är tvärtom, att det är många yngre tittare i Sverige som röstar och kanske en "äldre och mognare" publik i t.ex. Östeuropa. Jag har i och för sig aldrig sett några siffror på det, så jag kan ha helfel här. Vi är hur som helst uppenbarligen rätt clueless vad stora delar av övriga Europa vill höra. Det har väl varit hyfsat nära att vi skulle ha missat finalen några år i rad här. Vi kanske ska börja skicka den som blir sist i finalen istället? Till stora finalen, som straff och som får ta skiten av aftonblaskan. Vem vet det kanske går bättre? =) | |
| caughtbock | 2010-05-29 12:10 | |
![]() | Jag känner i alla fall inte en enda i min ålder som tittar på melodifestivalen av någon annan anledning än att det är lite festligt. En kul grej liksom. Själv röstade jag på Darin i år och jag kan nästan lova att han hade gått vidare och dessutom fått en bra placering. | |
| Palini | 2010-05-29 12:26 | |
![]() | Det är väl klart att det är en kul grej, vad är det annars? Det är väl bara bittra skribenter på Aftonblaskan som tar det här på allvar... Äh, hade vi skickat Pernilla istället så hade jag nästan vågat lova inte bara en garanterad finalplats, vi hade nog tagit hem hela schabrak-spektaklet! ;) | |
| Gautama | 2010-05-29 12:30 | |
![]() | AB skriver också om bra saker Odin. Snart så dår du se positiv anda från AB om Betapet du vet:-)) | |
| caughtbock | 2010-05-29 12:33 | |
![]() | Haha aa Pernilla hade ju säkert vunnit... Ja det är klart att det är en kul grej, men det är lite så att man skrattar ÅT melodifestivalen och inte MED den. Om man inte ens tar det på allvar, hur ska vi då vinna? | |
| Palini | 2010-05-29 12:43 | |
![]() | Är det så viktigt att vinna då? Jag ser det lite mer som de gamla OS-idealen. Det viktigaste är inte att vinna, utan att delta. | |
| Tinna | 2010-05-29 12:44 | |
![]() | Lägg inte ner skiten. Skicka en bra låt istället.. | |
| caughtbock | 2010-05-29 13:28 | |
![]() | Klart det är viktigt att vinna eller få en bra placering, varför tävlar man annars? | |
| Midna79 | 2010-05-29 13:30 | |
![]() | Jag tycker inte vi ska lägga ned det hela - lite av tjusningen är ändå (trots att jag ibland retar mig) att så många helt otroligt obegripliga framträdanden är med - och ibland vinner! | |
| sigfrid | 2010-05-29 15:44 | |
![]() | Är det inte lite överdrivet att kalla Christer Björkman för expert? Hans meritlista före jobbet som melodifestivalfixare känns inte så jätteimponerande www.christerbjorkman.com/ . Men vad vet jag, att vara "Borås meste kändis" är möjligen en större merit än jag inser. Är det ändå inte dags att låta någon annan prova på jobbet...? | |