Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade14
Mobilspel
Pågående19 196

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bj-olle2010-05-31 19:45
Antal inlägg: 3350

om du ångrar dig om det där med värme så går det chartrade turer till nordpolen på sommaren med ryska isbrytare. kostar skitmycket.

men jag skulle nog ta afrika om jag hade en massa stålars.

LisaLong2010-05-31 20:35
Antal inlägg: 2725

Varför inte Vietnamn eller Cuba:)

Snurt2010-06-01 14:36
Antal inlägg: 1304

Jag rekommenderar Vietnam (ca 1500kr/vecka), Irland, maldiverna (tyvärr svindyrt nuförtiden) och Indien (1000kr/vecka).

Jag tror jag skulle ta Vietnam för maten och tryggheten, men absolut inte till storstäderna. Miljön är kass pga trafiken.

bujum2010-06-01 14:50
Antal inlägg: 1750

Sydafrika med omgivande länder såklart! Billigt att bo och resa,men samma prisläge nästan när det gäller maten

Jan_Blank - Ej medlem längre2010-06-01 14:53
Antal inlägg: 231

Kenya

jejeje - Ej medlem längre2010-06-01 15:16
Antal inlägg: 119

Förstår vad du menar när du säger att du vill undvika turister, antar att du syftar på turistiga orter. Därför håller jag med om någon som innan föreslog att resa runt på egen hand.
Jag var på bland annat Kuba och Jamica. Kuba var mest intressant men Jamaica är överlägset den vackraste platsen på jorden, som jag känner till iallafall. Det finns inget som slår.
Där kommer du dock inte ens undan om du är vit, dock. Däremot såg jag varken turister eller backpackers under hela min vistelse där.
Och håll dig borta från Kingston.

VictorJara2010-06-01 15:20
Antal inlägg: 50

Vitryssland.

Lilno2010-06-01 15:44
Antal inlägg: 101

Florida, Nice på franska rivieran

Locomondo - Ej medlem längre2010-06-01 16:00
Antal inlägg: 3768

Som folk påpekat tidigare:

Indien:
+
Grymt mycket att se, var du än går, närsomhelst på dygnet
Mycket människor, genuint intresserade även om man kanske ibland uppfattar det som påträngande.
Fantastiskt landskap att titta på när man reser.
God mat överallt
Tokbilligt

-
Dofter (odörer) men det är iofs halva grejen med Indien tycker jag.
Många hemlösa på gatan, mååånga. Och ofta små barn så man måste vara beredd på det.

Vietnam:
+
Sevärdheter, om än många från kriget som kan vara obehagliga men även mycket intressanta.
Storstäder med deras galna puls (Saigon/Hanoi) såväl som riktigt badsköna ställen som Nha Trang, Phu Quoc.
Maten, bra kommunikationer med tåg och buss och väldigt billigt.

-
Kan faktiskt inte komma på nåt. Det skulle isåfall vara att tidsangivelser och sånt på vissa turer inte riktigt stämmer med verkligheten.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?