Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 189 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tigera | 2010-06-01 17:03 | |
![]() | teamgrens: Vad är det för någon extra försäkring du lagt till? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-01 17:06 | |
![]() | "Har man skaffat djur får man ta det ansvaret att försäkra dom med.." Varför det? Stör det dig om nån annans katt avlivas för att den är sjuk och det inte finns pengar? Det stör mig att folk äter djur som var friska när de dödades. Men jag antar att ni vill ha en motivering till varför jag tycker ni ska ta ert ansvar och sluta äta dem. När djur har så lågt värde att de kan hamna i munnen på vilken glupsk människa som helst är det faktiskt väldigt svårt att motivera varför man måste hålla ett sällskapsdjur vid liv till varje pris. | |
| Tigera | 2010-06-01 17:22 | |
![]() | Enligt min mening så tar man på sig att se till att djuret ska må bra, om man skaffar ett husdjur. Om man då skonar djuret från lidande genom att avliva, betala tusentals kronor hos veterinär eller ha en försäkring som kan täcka största kostnaden, är väl upp till var och en. Har man mycket pengar och vet att man kan betala ganska stora belopp, så kan man ju avstå en försäkring om man vill. Är man rädd att man inte skulle kunna betala så är försäkring ett bra alternativ. Kan djuret räddas utan orimligt lidande, så vill inte jag riskera att behöva välja avlivning pga brist på pengar. Men jag vill förstås ha en försäkring som täcker bra till ett bra pris, och där man inte behöver strula för att få ersättningen. | |
| nettan23 | 2010-06-01 17:22 | |
![]() | Forl är en slags tandsjukdom hos katter som bryter ner tänderna och det kan vara mkt smärtsamt....kattgubben har det, fick betala 6000 kr senast som inte täcktes av försäkringen. Jag tycker visst att kastrering (som det även kallas för tikar) borde täckas, då slipper bolagen betala massa som blir om man inte kastrerar, livmodercancer osv. Betalar nästan 2000 för katten per år och nästan 3000 för hunden, kaninen är inte försäkrad, känns inte lika nödvändigt, eller? :S | |
| nettan23 | 2010-06-01 17:24 | |
![]() | Ngn som vet varför det är så dyrt att kastrera hundar? | |
| Venatici | 2010-06-01 17:25 | |
![]() | Tror iofs inte att kronisk/recidiverande livmoderinflammation är lika vanligt som folk som vill kastrera sina honkatter. Därför täcks det inte, det tjänar ju inte försäkringsbolagen på direkt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-01 17:30 | |
![]() | Hur vanligt är forl? Vilka försäkringar täcker detta, om inte Agrias gör det? | |
| Tigera | 2010-06-01 17:32 | |
![]() | nettan23: Haha, nu känner jag igen det där med Forl :) (Barnmorskestudenten i mig kopplade visst lite tokigt :D ) Har du en raskatt, eftersom du verkar betala jämförelsevis mycket för katten? | |
| nettan23 | 2010-06-01 17:39 | |
![]() | Larvbrud: Tror inte det är jättevanligt, första av våra katter som haft det iaf. Tror inga försäkringar täcker forl (av ngn anledning) Tigera: Nej ingen raskatt, bara en matte med blödigt hjärta, kan ju inte låta honom lida. Alla våra djur är hittedjur, men jisses vad det har kostat i annat, men det e det ändå värt! | |
| Lillstölla | 2010-06-01 17:51 | |
![]() | Nettan23: Men du gör ju vad de flesta andra skulle göra med. Man låter ju inte djuren lida!! Jag hade betalat allt jag hade och lite till för att fått behålla mina katter förra året men fanns inget man kunde göra. Det är ju ens älsklingar det gäller! | |
| nettan23 | 2010-06-01 18:04 | |
![]() | Lillstölla: ja klart, dom e ju min lilla familj :) | |
| YamahaJet | 2010-06-01 18:11 | |
![]() | Förlåt, men kostar inte en ny katt lika mycket som månadspremien av försäkringen? Ungefär som att köpa en ny Volvo och försäkra den för 3 miljoner kronor om året. | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-06-01 18:20 | |
![]() | En katt blir medlem i familjen Y.J, det blir inte bilen!! :) | |
| yak55 - Ej medlem längre | 2010-06-01 18:26 | |
![]() | beror ju på vad det är för katt. min birma kostade 7000:- | |
| Lillstölla | 2010-06-01 19:04 | |
![]() | Går ju självklart inte att jämställa en levande varelse med en hög plast och plåt. Var en mycket märklig jämförelse. | |
| hungerstrejk | 2010-06-02 01:05 | |
![]() | Jag har försäkrat mina två katter hos agria. Det kostar 129 kr per månad. | |
| Tigera | 2010-06-29 17:46 | |
![]() | Sveland fick det bli. | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-06-29 17:53 | |
![]() | Agria har jag bra erfarenheter av.. och att ha en oförsäkrad katt är ju inte att tala om. Ett besök hos vet. och du har tjänat in pengarna direkt | |