Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 178

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2010-06-09 22:24
Antal inlägg: 2239

Ja, jag ska lära dig något nu.

Jag erbjuder anställning med en viss lön. Den fackanslutna arbetstagaren väljer att ta erbjudandet eller inte göra det. Vi "förhandlar" inte.

Facket varken vet att personen fått en anställning hos mig, eller bryr sig om det. Än mindre ringer någon därifrån och "förhandlar" med mig. Det hade också varit slöseri med tid eftersom jag inte hade brytt mig om vad någon därifrån önskade.

Facket har ingen som helst makt över marknadskrafterna. Arbetstagarnas bästa representant är högkonjunkturer och låg arbetslöshet. Detta har man uppnått bäst i länder utan starka fackförbund och fördyrande lönerelaterade kostnader som inte tillfaller arbetstagaren. Och tvärtom.

ewokerna74 - Ej medlem längre2010-06-10 00:21
Antal inlägg: 323

"Ja, det är många taxifirmor som åker runt med slicks (blankslitna däck) och dålig skötsel av bromsarna på bussarna"

Inte om man har avtal med kommunen om att köra skolbarn! Då ska årliga bromsprov från besiktningen lämnas in innan man får köra skolturer och stickprov görs på bilarna hela tiden vad gäller däcken, i alla fall här.
Det är bara oseriösa åkare som beter sig så som TS beskriver, mitt råd är ..byt åkare!!

MatsJoel2010-06-10 00:27
Antal inlägg: 686

"Facket har ingen som helst makt över marknadskrafterna.
Detta har man uppnått bäst i länder utan starka fackförbund och fördyrande lönerelaterade kostnader som inte tillfaller arbetstagaren."

Nu har du nog fel igen, för de här två påståendena går väl inte riktigt ihop :)
(Fackets makt består ju i att delvis kontrollera tillgången på arbetskraft.)

kremlan - Ej medlem längre2010-06-10 00:34
Antal inlägg: 364

Låter märkligt!!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?