Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ViktorWig | 2010-06-10 18:19 | |
![]() | Satyra jag förstår hur det låter :) Vi har helt delad ekonomi så det är vi som betalar tillsammans. Men det är så att jag fått tillbaks en ganska stor summa på skatten som sitter på mitt konto och det kliar i fingrarna att göra något annat kul med dom än att köpa ringar :) | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-10 18:19 | |
![]() | Är det inte ofta samma typ av människor som gifter sig som får för sig att det betyder nåt med ringar? | |
HeFFner | 2010-06-10 18:21 | |
![]() | Här handlar det om kompromiss. Jag är tjej och skulle inte lägga mkt pengar på varesig ring eller hemmabio, men alla är olika. Precis som med alla andra saker som kommer att dyka upp i äktenskapet handlar det om att kompromissa. Om hon får en fin ring, så ska du ha ett fint hemmabiosystem. Om ni inte har råd med båda så blir det mediokra dito. Lägg upp en budget för båda grejerna och fördela. Lycka till, och tänk på att ni ofta har olika prioriteringar - ni måste kunna släppa lite och ge den andra det den tycker är viktigt. /Helena PS. Man kan byta upp sig på både ring och hemmabio i framtiden också... börja med det lilla. | |
Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-10 18:21 | |
![]() | En dyrare (dock kanske inte ens snyggare) ring är väl mer för att visa upp? Man blir ju inte mindre gift för att den kostar 3' än om man får pynta 25'... Klart killen (OCH tjejen förstås) ska ha ett hemmabiosystem! | |
Gautama | 2010-06-10 18:27 | |
![]() | Jag förstår bådas tankesätt. Man gifter sig förhoppningsvis en gång i livet och då vill man ha det som man tänkt sig. Och som sagts här redan så symboliserar ringen er kärlek för all framtid. Men om jag går till mej själv så skulle jag aldrig lägga mycket pengar på ett ting utan mer i så fall på upplevelsen. Jag tog min avlidna mammas vigselring när jag gifte mej och gjorde om den lite. Det kosta typ 2000 för bådas ringar. Lagom summa tycker jag:-) | |
Mercedes | 2010-06-10 18:32 | |
![]() | Ringen är faktiskt viktig. Den ska synas hela livet. Men den behöver ju inte vara så dyr att det blir en belastning på äktenskapet genast från början. Man måste rätta munnen efter matsäcken. Men köpa nån annan grej i stället för en vacker ring gör vilken brud som helst sur. | |
ViktorWig | 2010-06-10 18:33 | |
![]() | 2-3 tusen tycker jag e helt ok att lägga på ring. Inte en till nolla efter :( | |
Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-10 18:38 | |
![]() | Mja, nu är jag ju iofs inte gift, men inte håller jag med dig där i din sista mening Mercedes :) (Ja, det skulle vara om karln köpte snus eller whisky för pengarna, men inte om det handlar om något som ska användas gemensamt). | |
Minta | 2010-06-10 18:53 | |
![]() | Ja, diamanter är ju diamanter. | |
DennisPlz | 2010-06-10 18:57 | |
![]() | Om det står och faller med en/två 20k-ringar, låt det falla. | |
Minta | 2010-06-10 19:02 | |
![]() | Diamanter är för evigt som er kärlek. | |
playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-06-10 19:12 | |
![]() | Åå såklart man vill ha den största finaste diamanten...som sagt tidigare, den symboliserar ju er kärlek ♥ | |
playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-06-10 19:13 | |
![]() | Skulle va ett hjärta där på slutet :-( | |
Lalita | 2010-06-10 19:20 | |
![]() | Men är den snyggaste/bästa ringen alltid den med diamanter? Jag är lite kluven i frågan, våra förlovningsringar kostade drygt 7000 sammanlagt och vi betalade hälften var = Helt ok. Alliansringen kommer jag inte att köpa, men det beror inte på priset utan för att jag inte tycker att den behövs. Kanske den kommer till senare, när vi firar 10 år eller så. Det är väl en 1-gångsutgift förvisso, men jag kan nog också tycka att man kan lägga pengar på roligare saker än den dyraste ringen. Bröllopsresan kommer väl också att kosta? =) | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-10 19:30 | |
![]() | ja. den bästa ringen är en diamant ring. | |
Dooley | 2010-06-10 19:49 | |
![]() | Jag skulle nog ta det lite som en förolämpning om min kille/bilvande man skulle köpa en billig ring till mig. Som det är sagt tidigare så är ringen en symbol för er kärlek och egentligen kan man inte sätta ett pris på det. Men vill hon ha en dyr ring så tycker jag att hon ska få det. Förhoppningsvis får man bara en vigselring här i livet så gör då den till den bästa. | |
Dooley | 2010-06-10 19:50 | |
![]() | och sen så vet väll alla att diamonds are a girls best friend | |
morsans syrr | 2010-06-10 19:53 | |
![]() | Stick iväg o gift er i smyg så kan ni säkert ha råd med den ring hon vill ha och ditt hemmabiosystem... | |
felstavad | 2010-06-10 20:28 | |
![]() | Vi har dyrare ringar och det känns så här i efterhand ÄNNU MER, att det var viktigt att det kostade lite mer. För det symboliserar våran egna kärleksdag. Samt det är en trygghet och investering på något sätt... | |
DennisPlz | 2010-06-10 20:30 | |
![]() | Jag ser inte trådtiteln på den här sidan, så jag gissar att det är SM i klyschor. Dooley leder! | |