Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 43 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Giddy | 2010-06-14 03:33 | |
![]() | Kolla på nån serie från 80-talet för lite inspiration. T ex Varuhuset eller Ebba o Didrik. :) | |
| felstavad | 2010-06-14 16:06 | |
![]() | okej. De flesta verkar kunna klädkoden (DEN kan jag också) men vill ha mer konkreta tips. Hade redan kollat in sidorna som tipsades.... Men tack ändå för alla goda försök! :) | |
| kajix | 2010-06-14 16:20 | |
![]() | hälften hårdrockare hälften syntare. sen blir det slagsmål. inte helt allvarligt, kanske, men glöm inte bort 80-talshårdrocken! | |
| miaurora | 2010-06-14 16:39 | |
![]() | Gå på alla loppisar/secondhandaffäre r du kan hitta! Ibland har man turen att hitta affischer på Joey Tempest, Samantha Fox och andra balla 80talsfrillor. Du kanske också kan finna (serie)tidningar som kan ligga framme, typ fantomen eller Starlet eller nåt. Metallicfärger var väl poppis ett tag också, fast det var väl kanske senare 80tal än tidigt, typ såna här dukar: www.viivilla.se/xdoc...01 3311.jpg och färgglada plastmuggar, plast plast plast! Vad gäller blomkrukor, dukar, affischer, vad som helst - håll utkik efter såna här hysteriska blommönster www.designsbyroxie.c...LO RALS.jpg eller starka färger. Och GB-annonser! Har du tillgång till skrivare kan du ju skriva ut typ den här www.ebba4.se/bilder%..._l arge.jpg Spela _bara_ musik på en bergssprängare med hjälp av kassettband I matväg vill jag minnas att det hos grannarna en gång bjöds på plockmat, i form av ananas och kassler-tärningar på en tandpetare. Wow liksom! :D After eight som någon sa och så burk-cocktail-frukt. Hugaligen. Och! Så kan du ju bjuda alla som kommer på PEZ-godis och hubbabubba! Och icke att förglömma, hiskeliga tavlor a'la 1.bp.blogspot.com/__...po ster.jpg och liknande. Gärna med i efterhand pålagda pastell-färger. I love it. :D Du kan ju också köpa lite extra 80-talskläder när du ändå shoppar outfiten och lägga en tröja i badrummet, begagnade skor vid dörren. Lycka till! | |
| felstavad | 2010-06-17 10:31 | |
![]() | tack miaurora för ditt grymma inlägg. Ska kopiera (hade faktiskt själv) serietidningar från 80talet och ha som tablett underlägg på borden. Tandpetarna hade jag helt glömtbort men ack så given! De ska få godispåsar efteråt med lite hubbabubba och annat som man minns från förr... Jag förståd dock inte begangnade tröjan och skorna????? Någon annan som hängde med? Tacksam | |
| Nunnan Toon | 2010-06-17 11:04 | |
![]() | Själv var jag förvisso medelåders på 80-talet - men jag vill bestämt dra mig till minnes att det tittades en hel del på Macken i klostret då. När sen abbedissan nannat slog vi rakt över till Miami Vice och ... inte att förglömma DALLAS... så musik från dessa är sas "smutt" Minns med förtjushet kvällarna då Razzel sändes på teve. Lennart Svan fick alla oss nunnor att vilja nanna tidigt. ... För att inte tala om Nöjesmaskinen och Nöjesmassakern.... Så ett litet quiz med signaturmellointro kanske ...? Stort grattis i förskott, förresten! /nunnan | |
| miaurora | 2010-06-17 14:34 | |
![]() | Ah! Med kläderna menade jag att du t.ex. kan hänga upp jackan/tröjan/vadsom eller nåt så den syns och hänger framme, och skorna får stå precis innanför dörren - så att du liksom "pyntar" med 80talskläder. :) Lycka till o grattis i förskott! | |